Year 2019, Volume 9 , Issue 2, Pages 111 - 132 2019-12-28

GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Selahattin YAVUZ [1] , Turgut KARABULUT [2] , Salim Sercan SARI [3]


Üniversite öğrencilerinin başarılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılan çalışmada güç alanı analizi yöntemiyle sürükleyici ve engelleyici güçler tanımlanmıştır.  Bu amaç için 10’ u demografik olmak üzere 45 sorudan oluşan anket Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine uygulanmıştır. Anketlere verilen cevaplar SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiş ve sonuçlar öğrencilerin demografik özellikleriyle karşılaştırılmıştır. Başarıya ulaşmak için engelleyici güçlerin sayısı sürükleyici güçlerin sayısından daha fazla olduğu görülmüştür. Başarıya etki eden zorlayıcıların gücünü artırmak ve engelleyicilerin gücünü azaltmak için güç alanı analizinden etkin bir araç olarak yararlanılabileceği sonucuna varılmıştır.

Öğrenci, Başarı
  • Baulcomb, J. S. (2003). Management of change through force field analysis. Journal of nursing management, 11(4), 275-280.
  • Capatina, A., Bleoju, G., Matos, F., & Vairinhos, V. (2017). Leveraging intellectual capital through Lewin's Force Field Analysis: The case of software development companies. Journal of Innovation & Knowledge, 2(3), 125-133.
  • Cronshaw, S. F., & McCulloch, A. N. (2008). Reinstating the Lewinian vision: From force field analysis to organization field assessment. Organization Development Journal, 26(4), 89.
  • Gökçe, F. (2005). Bir değişim aracı olarak güç alanı analizi tekniği ve eğitimsel değişmenin yönetimi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 11(3), 327-354.
  • Hustedde, R., & Score, M. (1995). Force-Field Analysis: Incorporating Critical Thinking in Goal Setting. CD practice.
  • Miller, H. L. (1967). Participation of adults in education. Occasional paper, 14.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Özdemir, Ş., Yelken, R., Dündar, S., & Karaca, Y. (2002). Afyon İli Tüketim Analizi, Tüketici Davranışları ve Eğilimleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayın, 27.
  • Schwering, R. E. (2003). Focusing leadership through force field analysis: new variations on a venerable planning tool. Leadership & Organization Development Journal, 24(7), 361-370.
  • Swanson, D. J., & Creed, A. S. (2014). Sharpening the focus of force field analysis. Journal of change management, 14(1), 28-47.
  • Thakkar, J., Deshmukh, S. G., & Shastree, A. (2006). Total quality management (TQM) in self-financed technical institutions: a quality function deployment (QFD) and force field analysis approach. Quality Assurance in Education, 14(1), 54-74.
  • Thomas, J. (1985). Force field analysis: A new way to evaluate your strategy. Long range planning, 18(6), 54-59.
  • http://lms.aspira.org/sites/default/files/Force%20Field%20Analysis.pdf (Erişim Tarihi: 14.04.2019).
Primary Language tr
Journal Section Makaleler
Authors

Orcid: 0000-0003-3153-2774
Author: Selahattin YAVUZ
Institution: ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Orcid: 0000-0001-8434-3614
Author: Turgut KARABULUT
Institution: ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ

Orcid: 0000-0003-2607-5249
Author: Salim Sercan SARI (Primary Author)
Institution: ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Dates

Publication Date : December 28, 2019

Bibtex @research article { ksuiibf616468, journal = {Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-5908}, eissn = {2536-4464}, address = {}, publisher = {Kahramanmaras Sutcu Imam University}, year = {2019}, volume = {9}, pages = {111 - 132}, doi = {}, title = {GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ}, key = {cite}, author = {YAVUZ, Selahattin and KARABULUT, Turgut and SARI, Salim Sercan} }
APA YAVUZ, S , KARABULUT, T , SARI, S . (2019). GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 9 (2) , 111-132 . Retrieved from http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/en/issue/51188/616468
MLA YAVUZ, S , KARABULUT, T , SARI, S . "GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 (2019 ): 111-132 <http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/en/issue/51188/616468>
Chicago YAVUZ, S , KARABULUT, T , SARI, S . "GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 (2019 ): 111-132
RIS TY - JOUR T1 - GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ AU - Selahattin YAVUZ , Turgut KARABULUT , Salim Sercan SARI Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 111 EP - 132 VL - 9 IS - 2 SN - 2146-5908-2536-4464 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ %A Selahattin YAVUZ , Turgut KARABULUT , Salim Sercan SARI %T GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ %D 2019 %J Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi %P 2146-5908-2536-4464 %V 9 %N 2 %R %U
ISNAD YAVUZ, Selahattin , KARABULUT, Turgut , SARI, Salim Sercan . "GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 / 2 (December 2019): 111-132 .
AMA YAVUZ S , KARABULUT T , SARI S . GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019; 9(2): 111-132.
Vancouver YAVUZ S , KARABULUT T , SARI S . GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019; 9(2): 132-111.