Research Article
BibTex RIS Cite

The Federal Ombudsman in Belgium

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 59 - 73, 26.01.2021
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.697135

Abstract

References

  • ANCİAUX, A. (1990), “Un Ombudsman en Belgique?”, Courrier hebdomadaire du CRİSP, no:1284-1285, s.1-54. DELPÉRÉE, F. (1984), “Controle Juridictionnel et Nouvelles Protections en Belgique”, Administration et Administrés en Europe (içinde) Charles Debbasch (sous la direction), Editions du CNRS, Paris, s.255-270. VAN İMPE, H. (1971), “La Question de la Création d’un Emploi d’Ombudsman En Belgique”, Courrier hebdomadaire du CRİSP, no:533, s.1-14. RENDERS, D. (2014), “L’ombudsman et le Conseil d’Etat se marient ! “, Justice en ligne, 28 Nisan 2014, http://www.justice-en-ligne.be/article626.html (Erişim Tarihi: 26/03/2018). LE MEDİATEUR FEDERAL (2017), Le Médiateur Fédéral Rapport Annual 2016, http://www.federaalombudsman.be/sites/default/files/jaarverslag_-_rapport_annuel_-_2016_-_web.pdf (Erişim Tarihi: 26/03/2018). LE MEDİATEUR FEDERAL (2018a), Le Médiateur Fédéral Rapport Annual 2018, http://www.federaalombudsman.be/sites/default/files/rapport_annuel_2018_mediateur_federal.pdf (Erişim Tarihi: 25/02/2020). LE MEDİATEUR FEDERAL (2018b), Make My Administration Rapport Final, Forum Citoyen, https://1070.makemeweb.net/sites/default/files/explorer/Rapport_final_Forum_Citoyen_-_Make_My_Administration_-_Mediateur_federal.pdf, (Erişim Tarihi: 25/02/2020). İNTERNET KAYNAKLARI http://www.federaalombudsman.be/fr/la-loi-organique-instaurant-un-m%C3%A9diateur-f%C3%A9d%C3%A9ral (Erişim Tarihi: 26/03/2018). https://issuu.com/federaleombudsman/docs/minibrochure_m__diateur_f__d__ral_p (Erişim Tarihi:(03/04/2018). http://www.mediateurfederal.be/fr/les-r%C3%A9clamations/r%C3%A9clamations-non-admises/quel-type-de-r%C3%A9clamation-nest-pas-trait%C3%A9-par-le-m%C3%A9diateur-f%C3%A9d%C3%A9ral(Erişim Tarihi:03/04/2018). Charte de l'utilisateur des services publics, http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=fr&la=F&cn=1992120431&table_name=loi (Erişim Tarihi: 03/04/2018). Charte pour une administration à l’écoute des usagers, https://fedweb.belgium.be/sites/default/files/downloads/F_Ministerraad%20van%2023%20juni%202006%20Handvest%20van%20de%20klantvriendelijke%20overheid.pdf (Erişim Tarihi: 03/04/2018).

Belçika’da Federal Ombudsman

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 59 - 73, 26.01.2021
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.697135

Abstract

Kamu yönetimi faaliyetlerinin gittikçe karmaşık hale geldiği günümüzde vatandaşların yönetim karşısında korunarak iyi yönetimin kurumsallaşmasına katkı sağlayan yargı dışı kurum ve mekanizmalar birçok ülkenin idari sistemine girmiştir. Yönetsel işleyişten kaynaklanan mağduriyetlerin giderilerek kamu yönetiminin denetlenmesinde etkili olan kurumlardan birisi ombudsmandır. Modern anlamda İsveç’te ortaya çıkmasını takiben göstermiş olduğu başarı ombudsman kurumunu dünyada yaygın hale getirmiştir.
Ombudsmanın iyi yönetimin tesisindeki katkısı bu kurumun Belçika tarafından benimsenmesini sağlamıştır. Bu çalışmanın sorusu Belçika Federal Ombudsmanının federal düzeyde iyi yönetimin inşası ve kurumsallaşmasını nasıl etkilediğidir. Çalışmada nitel araştırma metodlarından doküman analizi kullanılmıştır. Çalışma sorusuyla doğrudan ilgili olan kanun metinleri ve ombudsman raporları incelenerek içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın önemi federal ombudsmanın işleyişini mevzuat üzerinden incelemekle yetinmeyip iyi yönetim ilkelerini kararlarına nasıl uyguladığını ortaya koymasıdır.

References

  • ANCİAUX, A. (1990), “Un Ombudsman en Belgique?”, Courrier hebdomadaire du CRİSP, no:1284-1285, s.1-54. DELPÉRÉE, F. (1984), “Controle Juridictionnel et Nouvelles Protections en Belgique”, Administration et Administrés en Europe (içinde) Charles Debbasch (sous la direction), Editions du CNRS, Paris, s.255-270. VAN İMPE, H. (1971), “La Question de la Création d’un Emploi d’Ombudsman En Belgique”, Courrier hebdomadaire du CRİSP, no:533, s.1-14. RENDERS, D. (2014), “L’ombudsman et le Conseil d’Etat se marient ! “, Justice en ligne, 28 Nisan 2014, http://www.justice-en-ligne.be/article626.html (Erişim Tarihi: 26/03/2018). LE MEDİATEUR FEDERAL (2017), Le Médiateur Fédéral Rapport Annual 2016, http://www.federaalombudsman.be/sites/default/files/jaarverslag_-_rapport_annuel_-_2016_-_web.pdf (Erişim Tarihi: 26/03/2018). LE MEDİATEUR FEDERAL (2018a), Le Médiateur Fédéral Rapport Annual 2018, http://www.federaalombudsman.be/sites/default/files/rapport_annuel_2018_mediateur_federal.pdf (Erişim Tarihi: 25/02/2020). LE MEDİATEUR FEDERAL (2018b), Make My Administration Rapport Final, Forum Citoyen, https://1070.makemeweb.net/sites/default/files/explorer/Rapport_final_Forum_Citoyen_-_Make_My_Administration_-_Mediateur_federal.pdf, (Erişim Tarihi: 25/02/2020). İNTERNET KAYNAKLARI http://www.federaalombudsman.be/fr/la-loi-organique-instaurant-un-m%C3%A9diateur-f%C3%A9d%C3%A9ral (Erişim Tarihi: 26/03/2018). https://issuu.com/federaleombudsman/docs/minibrochure_m__diateur_f__d__ral_p (Erişim Tarihi:(03/04/2018). http://www.mediateurfederal.be/fr/les-r%C3%A9clamations/r%C3%A9clamations-non-admises/quel-type-de-r%C3%A9clamation-nest-pas-trait%C3%A9-par-le-m%C3%A9diateur-f%C3%A9d%C3%A9ral(Erişim Tarihi:03/04/2018). Charte de l'utilisateur des services publics, http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=fr&la=F&cn=1992120431&table_name=loi (Erişim Tarihi: 03/04/2018). Charte pour une administration à l’écoute des usagers, https://fedweb.belgium.be/sites/default/files/downloads/F_Ministerraad%20van%2023%20juni%202006%20Handvest%20van%20de%20klantvriendelijke%20overheid.pdf (Erişim Tarihi: 03/04/2018).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Makaleler
Authors

Ramazan Şengül 0000-0002-3164-9676

Publication Date January 26, 2021
Acceptance Date December 7, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Şengül, R. (2021). Belçika’da Federal Ombudsman. Alanya Akademik Bakış, 5(1), 59-73. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.697135