Research Article
BibTex RIS Cite

MULTIVARIATE ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE ACADEMIC ACHIEVEMENT AND TEST SCORES OF 8TH GRADE STUDENTS

Year 2014, Special Issue of XIV. International Symposium on Econometrics, Operations Research and Statistics, 335 - 350, 01.10.2014

Abstract

The
purpose of this study, 8th grade school students to investigate the
relationship between course achievement scores and test scores. To this end, in
the 8th grade SBS sub-test raw scores and course achievement scores were
examined by multivariate canonical correlation analysis. In this study, the
first set of variables is sub-test scores, the second variables is course
achievement scores. Before analysis, the data were examined compliance with the
assumptions of canonical correlation analysis method and adversely affect the
correlation between variables not included in the analysis outliers. According
to the results of a canonical correlation was significant only between two sets
of variables. This case provides evidence for the fact that scores concerning
some of the courses were not sufficiently consistent with SBS sub-test scores
as expected. 

References

  • Deniz, Z. (2003). İlköğretim Akademik Başarı Ölçüleri ile Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Puanları Arasındaki Uygunluk Geçerliği Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Doğan, N. & Sevindik, H (2011). İlköğretim 6. Sınıflar İçin Uygulanan Seviye Belirleme Sınavı’nın Uygunluk Geçerliği, Eğitim ve Bilim, 36(160).
  • Güzeller, C.O. (2005). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının Geçerliği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Hotelling, H. (1935). The Most Predictable Criterion. Journal of Experimental Psychology. 26, 139-142.
  • Johnson, R.A. & Wichern, D.W. (2007). Applied Multivariate Statistical Analysis (6th ed). Pearson, New Jersey.
  • Kalaycı Ş., (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri: Kanonik Korelasyon Analizi, (4. Baskı, s. 237-255). Asıl Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kan, A. (2004). ÖSS’nin Sınıflama Geçerliği Üzerine Bir Araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 8.
  • Karasar, N.(2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Keskin S. & Özsoy A.N. (2004) Kanonik Korelasyon Analizi ve Bir Uygulaması, Tarım Bilimleri Dergisi, 10(1), 67-71.
  • Levine, M.S. (1997). Canonical Analysis and Factor Comparison. Sage Publications, New York.
  • MEB. (2007). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Kılavuzu. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • MEB. (2007). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Rehber Kitabı. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • MEB. (2008). Seviye Belirleme Sınavı Kılavuzu. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • MEB Teftiş Kurulu Başkanlığı (2010), Ortaöğretime Geçiş Sisteminde SBS ve Yeni Bir Model. MEB Yayınları, Ankara.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları (1.Baskı). Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav Başarısı ve Lise 1. Sınıftaki Akademik Başarıya İlişkin Bir Yordama Geçerliği Çalışması: Fen Lisesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Ankara, Türkiye.
  • Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 2: Setler Arası Korelasyon Analizi, (5. Baskı, s.419-460), Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Koşkan, Ö., Önder, E. G., Şen, N. (2011). Değişken Setleri Arası İlişkinin Tahmini İçin Kanonik Korelasyon Analizinin Kullanımı. Iğdır University Journal of Institute of Science and Technology, 1(2), 117-123.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2000). Using Multivariate Statistics (4th Ed.). Allyn and Bacon, Inc, New York.
  • Tatlıdil, H. (1996). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz. Cem Ofset, Ankara.
  • Verim, A. (2006). İlköğretim Düzeyindeki Bazı Başarı Ölçülerinin Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavını Yordama Gücü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.

8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ

Year 2014, Special Issue of XIV. International Symposium on Econometrics, Operations Research and Statistics, 335 - 350, 01.10.2014

Abstract

Bu
araştırmanın amacı, 8.sınıf öğrencilerinin okul başarı puanları ile test
puanları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu amaçla, 8.sınıflar için yapılan
Seviye Belirleme Sınavının (SBS) alt test ham puanları ile aynı derslere ait
yıl sonu okul başarı puanları arasındaki ilişki çok değişkenli kanonik korelasyon
analizi ile incelenmiştir. Bu çalışmada birinci değişken setinde alt test ham
puanları, ikinci değişken setinde okul başarı puanları yer almaktadır. Analiz
öncesinde, verilerin kanonik korelasyon analiz yönteminin varsayımlarına
uygunluğu incelenmiş ve değişkenler arası korelasyonu olumsuz yönde
etkileyebilecek aykırı değerler analize katılmamıştır. Elde edilen sonuçlara
göre iki değişken seti arasında sadece bir kanonik korelasyon önemli
bulunmuştur. Bu nedenle bazı derslere ait okul başarı puanlarının, SBS alt test
puanlarını beklendiği gibi yeterince açıklayamadığı sonucuna ulaşılmıştır. 

References

  • Deniz, Z. (2003). İlköğretim Akademik Başarı Ölçüleri ile Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Puanları Arasındaki Uygunluk Geçerliği Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Doğan, N. & Sevindik, H (2011). İlköğretim 6. Sınıflar İçin Uygulanan Seviye Belirleme Sınavı’nın Uygunluk Geçerliği, Eğitim ve Bilim, 36(160).
  • Güzeller, C.O. (2005). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının Geçerliği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Hotelling, H. (1935). The Most Predictable Criterion. Journal of Experimental Psychology. 26, 139-142.
  • Johnson, R.A. & Wichern, D.W. (2007). Applied Multivariate Statistical Analysis (6th ed). Pearson, New Jersey.
  • Kalaycı Ş., (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri: Kanonik Korelasyon Analizi, (4. Baskı, s. 237-255). Asıl Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kan, A. (2004). ÖSS’nin Sınıflama Geçerliği Üzerine Bir Araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 8.
  • Karasar, N.(2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Keskin S. & Özsoy A.N. (2004) Kanonik Korelasyon Analizi ve Bir Uygulaması, Tarım Bilimleri Dergisi, 10(1), 67-71.
  • Levine, M.S. (1997). Canonical Analysis and Factor Comparison. Sage Publications, New York.
  • MEB. (2007). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Kılavuzu. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • MEB. (2007). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Rehber Kitabı. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • MEB. (2008). Seviye Belirleme Sınavı Kılavuzu. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • MEB Teftiş Kurulu Başkanlığı (2010), Ortaöğretime Geçiş Sisteminde SBS ve Yeni Bir Model. MEB Yayınları, Ankara.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları (1.Baskı). Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav Başarısı ve Lise 1. Sınıftaki Akademik Başarıya İlişkin Bir Yordama Geçerliği Çalışması: Fen Lisesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Ankara, Türkiye.
  • Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 2: Setler Arası Korelasyon Analizi, (5. Baskı, s.419-460), Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Koşkan, Ö., Önder, E. G., Şen, N. (2011). Değişken Setleri Arası İlişkinin Tahmini İçin Kanonik Korelasyon Analizinin Kullanımı. Iğdır University Journal of Institute of Science and Technology, 1(2), 117-123.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2000). Using Multivariate Statistics (4th Ed.). Allyn and Bacon, Inc, New York.
  • Tatlıdil, H. (1996). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz. Cem Ofset, Ankara.
  • Verim, A. (2006). İlköğretim Düzeyindeki Bazı Başarı Ölçülerinin Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavını Yordama Gücü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
There are 21 citations in total.

Cite

APA Parlak, B., & Tatlıdil, H. (2014). 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi335-350.
AMA Parlak B, Tatlıdil H. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Published online October 1, 2014:335-350.
Chicago Parlak, Burcu, and Hüseyin Tatlıdil. “8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, October (October 2014), 335-50.
EndNote Parlak B, Tatlıdil H (October 1, 2014) 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 335–350.
IEEE B. Parlak and H. Tatlıdil, “8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, pp. 335–350, October 2014.
ISNAD Parlak, Burcu - Tatlıdil, Hüseyin. “8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. October 2014. 335-350.
JAMA Parlak B, Tatlıdil H. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014;:335–350.
MLA Parlak, Burcu and Hüseyin Tatlıdil. “8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014, pp. 335-50.
Vancouver Parlak B, Tatlıdil H. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUL BAŞARILARI İLE TEST PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇOK BOYUTLU İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014:335-50.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.