BibTex RIS Cite

ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME

Year 2016, Volume: 18 Issue: 3, 887 - 906, 01.12.2016

Abstract

Tarihin her döneminde hemen hemen her toplumda çocuklar bir yandan korunması gereken varlıklar olarak görülürken diğer yandan da pek çok yönden istismarla karşılaşmışladır. Tarihsel süreç içerisinde çocukların korunmasına ilişkin ilk düzenlemeler daha çok çocukların çalıştırılmaları ile ilgili olarak gerçekleşmiştir. İlerleyen zamanlarda ise, çocukların da tıpkı yetişkinler gibi “haklara” sahip olabilecekleri düşüncesinden hareketle, uluslararası düzeyde çocuk hakları bildirgeleri ve sözleşmeleri kabul edilmiştir. Kabul edilen bu belgelerde amaç, öncelikle çocuğun fiziksel ve zihinsel bütünlüğünün korunması, çocuklara yönelik her türlü ayrımcılığın ortadan kaldırılarak sağlık ve eğitim hizmetlerinden yararlanmada fırsat eşitliği oluşturmak dâhil olmak üzere çocuğun tam bir iyilik halinin sağlanmasıdır. Bu düzenlemeler doğrultusunda, günümüzde uluslararası ve ulusal düzeyde üretilen politikalar, çocuk haklarını temel alan ve kısaca çocuk refahı olarak adlandırılan çocuğun iyi olma halini hedefleyen politikalar şeklinde karşımıza çıkmaktadır.

WELFARE OF CHILD: AN EVALUATION FROM THE PERSPECTIVE OF CHILDREN'S RIGHTS

Year 2016, Volume: 18 Issue: 3, 887 - 906, 01.12.2016

Abstract

In every period of history, children who has been considered by every society as a kind
of assets to be protected also faced with many kind of abusements. In the course of the
history first regulations about child protection was more about child workers. In the
further times the idea that children should have “the rights” as the grown ups provided
for them international declarations of the rights of the child. In these accepted
declarations the main point was to give the children to have the same equal
opportunity-without any discrimination- for education, healthcare services and to
ensure the child's full well-being. In the direction of these regulations either national or
international policies which base the rights of the child aiming to ensure well-being of
the child and is briefly referred to as child welfare.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA33YT44CP
Journal Section Articles
Authors

Banu Karakaş This is me

Ömer Can Çevik

Publication Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 18 Issue: 3

Cite

APA Karakaş, B., & Çevik, Ö. C. (2016). ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(3), 887-906.
AMA Karakaş B, Çevik ÖC. ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 2016;18(3):887-906.
Chicago Karakaş, Banu, and Ömer Can Çevik. “ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18, no. 3 (December 2016): 887-906.
EndNote Karakaş B, Çevik ÖC (December 1, 2016) ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18 3 887–906.
IEEE B. Karakaş and Ö. C. Çevik, “ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 18, no. 3, pp. 887–906, 2016.
ISNAD Karakaş, Banu - Çevik, Ömer Can. “ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18/3 (December 2016), 887-906.
JAMA Karakaş B, Çevik ÖC. ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18:887–906.
MLA Karakaş, Banu and Ömer Can Çevik. “ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 18, no. 3, 2016, pp. 887-06.
Vancouver Karakaş B, Çevik ÖC. ÇOCUK REFAHI: ÇOCUK HAKLARI PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18(3):887-906.