Semt pazarları tarımsal ürünlerin pazarlama kanalı içinde önemli bir yer tutmaktadır. Tarımsal ürünler aracı kuruluşlar vasıtasıyla tüketicilere ulaştırıldığı gibi semt pazarları aracılığıyla doğrudan tüketicilere ulaştırılabilmektedir. Bu durumda üreticiler hem üretim hem de pazarlama fonksiyonunu yerine getirmektedir. Kadınların tarımsal faaliyetlerde en az erkekler kadar aktif rol aldığı söylenebilir. Özellikle hayvancılık sektöründe hayvan besleme ve bakım faaliyetlerinin büyük çoğunluğu kadınlar tarafından yürütülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, semt pazarlarında tarımsal ürün satışı yapan kadın üreticilerin mevcut durumunu ortaya koymaktır. Çalışmada kadın üreticilerin sosyo ekonomik durumları, pazarda satılan tarımsal ürünler, pazarda karşılaşılan sorunlar ve kadın üretici olarak pazarda bulunmanın avantaj ve dezavantajları incelenmiştir. Bu kapsamda araştırmada Samsun ili Atakum ilçesinde semt pazarlarında satış yapan 45 kadın üreticiyle yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | May 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 1 |