BibTex RIS Cite

KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU

Year 2016, Volume: 3 Issue: 5, 185 - 200, 02.08.2016

Abstract

Merkezden ve yerinden yönetim ilkelerine göre teşkilatlanan İdare; görev, yetki ve sorumluluklarını yerine getirme konusunda önceden belirlenmiş esaslara göre belirli periyotlarda denetime tabi tutulmaktadır. Bu görevi icra eden mercii ve görevliler açısından denetimi iç ve dış denetim olarak ikiye ayırdığımızda İdarenin kendi iç denetim mekanizmaları ile yapmış olduğu denetimin dış denetime nazaran daha uzun süreli, ayrıntılı ve iç işleyişin daha bilinir olmasına bağlı olarak değer katıcı olacağını söylemek mümkün olacaktır. Bu nedenle kurumların amaçlarına ulaşması konusunda daha yapıcı ve yol gösterici bir göreve de sahip olan iç denetim birimlerinin yaşanan Kamu Yönetimi Reformları ve paradigma değişimleri sonucunda farklılaştıkları ve eksen kaymasına maruz kaldıkları görülmektedir. Bu makalede de İç Denetim Birimleri ile Teftiş Kurulu Başkanlıklarının reorganizasyonu bağlamında bir tek tipleşme örneği olacak Denetim Kurulu Başkanlıkları adı altında farklı bir model önerisi yapılmaktadır.   

References

  • Acar, İ.A. ve E.A. Şahin (2009), “Plan ve Bütçe İlişkisi Açısından İç Denetim”, Maliye Dergisi, Sayı 156, 83-103.
  • Akbulut, Ö., H.M. Özgen, D. Fındık, Ö. Seymenoğlu, O. Almış (2012), Türk Kamu Yönetiminde Teftiş ve Denetim, Ankara, TODAİE.
  • Alıcı, O.V. (2015), “Bütünşehir Belediyeciliği”, Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 3 s. 13-30.
  • Alıcı, O.V. (2012), Büyükşehir Belediyesi İle İlçe Belediyeleri Arasındaki İlişkiler: İstanbul Örneği, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Alıcı, O. V. ve İ. Düzoğlu (2009), “Belediyelerin İç Denetimi Üzerine Bir Değerlendirme”, TİDE, İç Denetim, Yaz 2009, s. 32-39.
  • Alıcı, O. V. (2007), “Türkiye’de Belediye Reformu ve Yaşanan Değişiklikler”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt16, Sayı 4, 7-19.
  • Arslan, M. C. (2015), “İç Denetim”, Marmara Belediyeler Birliği Yayınları, No 82, İstanbul.
  • Bilge, S. (2014), “Kamu Sektöründe İç denetimin Başarıyla Uygulanmasında Rol Oynayan Faktörler”, İç Denetim, (Ed.) Halis Kıral, İDKK Yayını, No: 1, Ankara, s. 21-54.
  • Bozkurt, Ö., T. Ergun ve S. Sezen (1998), Kamu Yönetimi Sözlüğü, Ankara, TODAİE.
  • Gönülaçar, Ş. (2007), “İç Denetimde Hedefler ve Beklentiler”, Mali Hukuk Dergisi, Sayı 130 (Temmuz-Ağustos 2007) s. 2-21.
  • Kaya, B. (2011), “Kamu İdarelerinde İç Denetim ve Teftiş Faaliyetleri Birleştirilebilir Mi?” Erişim tarihi 09/03/2016, http://bertankaya.net/?p=486
  • Kızılboğa R. ve O. V. Alıcı (2011), Belediyelerin Denetiminde Farklı Bir Model Önerisi, Mevzuat Dergisi, Yıl 14, sayı 167, Kasım 2011.
  • Moeller, R. (2009), Brink’s Modern Internal Auditing, Canada, John Wiley&Sons.
  • Müfetder (2016), “Teftiş Kurulları İle İç Denetim Birimleri birleştirilemez iki ayrı yapılardır”, http://www.mufetder.org.tr/duyuru/teftis-kurullari-ile-ic-denetim-birimleri-birlestirilemez-iki-ayri-yapilardir-28/ Erişim tarihi 11/03/2016.
  • Okur, Y. (2010), “Türkiye’de Teftiş ve İç Denetim: Kavramlar, Beklentiler ve Hayatla Yüzleşme”, Maliye Dergisi, Sayı 158, 570-586.
  • Özoğlu B, C. Mercan ve S. Çakıroğlu, (2010), İç Denetim, İStanbul Büyükşehir Belediyesi İç Denetim Birimi Başkanlığı yayını, No 1, İstanbul.
  • Sawyer, B.L., M.A. Dittenhofer, J.H. Scheiner, A.Graham ve P. Makosz (2005), Sawyer’s Internal Auditing, Florida, The Institute of Internal Auditors.
  • Sayıştay, (2000), Performans ve Risk Denetim Terimleri, SAYIŞTAY, Ankara.
  • Yörüker, S. (2004),” Başka Ülke Örnekleri Temelinde Kontrol, Denetim, Teftiş ve Soruşturma: Kavramsal Bir Çerçeve”, Ankara, TESEV Denetim Çalıştayı, http://www.sayistay.gov.tr/yayin/elek/elekicerik/sbn55KavramsalCerceveTeblig.pdf Erişim tarihi: 07/03/2016,
Year 2016, Volume: 3 Issue: 5, 185 - 200, 02.08.2016

Abstract

References

  • Acar, İ.A. ve E.A. Şahin (2009), “Plan ve Bütçe İlişkisi Açısından İç Denetim”, Maliye Dergisi, Sayı 156, 83-103.
  • Akbulut, Ö., H.M. Özgen, D. Fındık, Ö. Seymenoğlu, O. Almış (2012), Türk Kamu Yönetiminde Teftiş ve Denetim, Ankara, TODAİE.
  • Alıcı, O.V. (2015), “Bütünşehir Belediyeciliği”, Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 3 s. 13-30.
  • Alıcı, O.V. (2012), Büyükşehir Belediyesi İle İlçe Belediyeleri Arasındaki İlişkiler: İstanbul Örneği, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Alıcı, O. V. ve İ. Düzoğlu (2009), “Belediyelerin İç Denetimi Üzerine Bir Değerlendirme”, TİDE, İç Denetim, Yaz 2009, s. 32-39.
  • Alıcı, O. V. (2007), “Türkiye’de Belediye Reformu ve Yaşanan Değişiklikler”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt16, Sayı 4, 7-19.
  • Arslan, M. C. (2015), “İç Denetim”, Marmara Belediyeler Birliği Yayınları, No 82, İstanbul.
  • Bilge, S. (2014), “Kamu Sektöründe İç denetimin Başarıyla Uygulanmasında Rol Oynayan Faktörler”, İç Denetim, (Ed.) Halis Kıral, İDKK Yayını, No: 1, Ankara, s. 21-54.
  • Bozkurt, Ö., T. Ergun ve S. Sezen (1998), Kamu Yönetimi Sözlüğü, Ankara, TODAİE.
  • Gönülaçar, Ş. (2007), “İç Denetimde Hedefler ve Beklentiler”, Mali Hukuk Dergisi, Sayı 130 (Temmuz-Ağustos 2007) s. 2-21.
  • Kaya, B. (2011), “Kamu İdarelerinde İç Denetim ve Teftiş Faaliyetleri Birleştirilebilir Mi?” Erişim tarihi 09/03/2016, http://bertankaya.net/?p=486
  • Kızılboğa R. ve O. V. Alıcı (2011), Belediyelerin Denetiminde Farklı Bir Model Önerisi, Mevzuat Dergisi, Yıl 14, sayı 167, Kasım 2011.
  • Moeller, R. (2009), Brink’s Modern Internal Auditing, Canada, John Wiley&Sons.
  • Müfetder (2016), “Teftiş Kurulları İle İç Denetim Birimleri birleştirilemez iki ayrı yapılardır”, http://www.mufetder.org.tr/duyuru/teftis-kurullari-ile-ic-denetim-birimleri-birlestirilemez-iki-ayri-yapilardir-28/ Erişim tarihi 11/03/2016.
  • Okur, Y. (2010), “Türkiye’de Teftiş ve İç Denetim: Kavramlar, Beklentiler ve Hayatla Yüzleşme”, Maliye Dergisi, Sayı 158, 570-586.
  • Özoğlu B, C. Mercan ve S. Çakıroğlu, (2010), İç Denetim, İStanbul Büyükşehir Belediyesi İç Denetim Birimi Başkanlığı yayını, No 1, İstanbul.
  • Sawyer, B.L., M.A. Dittenhofer, J.H. Scheiner, A.Graham ve P. Makosz (2005), Sawyer’s Internal Auditing, Florida, The Institute of Internal Auditors.
  • Sayıştay, (2000), Performans ve Risk Denetim Terimleri, SAYIŞTAY, Ankara.
  • Yörüker, S. (2004),” Başka Ülke Örnekleri Temelinde Kontrol, Denetim, Teftiş ve Soruşturma: Kavramsal Bir Çerçeve”, Ankara, TESEV Denetim Çalıştayı, http://www.sayistay.gov.tr/yayin/elek/elekicerik/sbn55KavramsalCerceveTeblig.pdf Erişim tarihi: 07/03/2016,
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Orhan Veli Alıcı

Publication Date August 2, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 5

Cite

APA Alıcı, O. V. (2016). KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 185-200.
AMA Alıcı OV. KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. August 2016;3(5):185-200.
Chicago Alıcı, Orhan Veli. “KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3, no. 5 (August 2016): 185-200.
EndNote Alıcı OV (August 1, 2016) KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3 5 185–200.
IEEE O. V. Alıcı, “KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU”, Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 3, no. 5, pp. 185–200, 2016.
ISNAD Alıcı, Orhan Veli. “KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3/5 (August 2016), 185-200.
JAMA Alıcı OV. KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;3:185–200.
MLA Alıcı, Orhan Veli. “KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 3, no. 5, 2016, pp. 185-00.
Vancouver Alıcı OV. KAMU YÖNETİMİNDE İÇ DENETİM MEKANİZMASININ REORGANİZASYONU. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;3(5):185-200.