Research Article
BibTex RIS Cite

Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 165 - 188, 30.12.2016

Abstract

Bu araştırmanın
amacı, otel işletmelerinde hizmetkâr liderlik uygulamalarının örgütsel adalet
algısına etkisini belirlemeye yöneliktir. Araştırma sonuçlarına göre, hizmetkâr
liderlik uygulamalarının boyutlarının otel işletmelerinde de geçerli olduğu
belirlenmiştir. Araştırma çerçevesinde yapılan korelasyon analizi sonuçlarına
göre hizmetkar liderlik boyutları ile örgütsel adalet boyutları arasında
pozitif yönlü bir ilişki belirlenmiştir. 
Bu boyutlar arasında sevgi boyutu ile etkileşim boyutları arasındaki
ilişkinin en yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Yapılan regresyon analizi
sonuçlarına göre alçak gönüllülük ve sevgi boyutları dağıtım adaleti boyutunun,
alçak gönüllülük boyutu ve fedakârlık boyutu işlem adaleti boyutunun, sevgi
boyutu, fedakârlık boyutu ve alçak gönüllülük boyutu etkileşim adaleti
boyutunun anlamlı bir yordayıcısıdır. 

References

  • Akiş, Y. T. (2005). Sosyal Kurumsal Liderlik, Ceo’s Leadershıp Insights, Amrop Hever Turkey, (21): 12-15.
Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 165 - 188, 30.12.2016

Abstract

References

  • Akiş, Y. T. (2005). Sosyal Kurumsal Liderlik, Ceo’s Leadershıp Insights, Amrop Hever Turkey, (21): 12-15.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Cemal İnce

Ediz Güripek

Publication Date December 30, 2016
Published in Issue Year 2016Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA İnce, C., & Güripek, E. (2016). Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 165-188.
AMA İnce C, Güripek E. Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 2016;6(2):165-188.
Chicago İnce, Cemal, and Ediz Güripek. “Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, no. 2 (December 2016): 165-88.
EndNote İnce C, Güripek E (December 1, 2016) Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 2 165–188.
IEEE C. İnce and E. Güripek, “Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 165–188, 2016.
ISNAD İnce, Cemal - Güripek, Ediz. “Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/2 (December 2016), 165-188.
JAMA İnce C, Güripek E. Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;6:165–188.
MLA İnce, Cemal and Ediz Güripek. “Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, 2016, pp. 165-88.
Vancouver İnce C, Güripek E. Hizmetkâr Liderliğin Örgütsel Adalet Algısına Etkileri Üzerine Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;6(2):165-88.