Research Article
BibTex RIS Cite

GLOBAL E-COMMERCE COMPANIES IN THE COUNTRIES IN WHICH THEY OPERATE, THEY RECEIVE THE EARNINGS OF THE ACCOUNTING PROCESS AND TAXATION: GOOGLE, FACEBOOK, TWITTER FOR THE EXAMPLE OF TURKEY

Year 2015, Volume: 5 Issue: 2, 169 - 190, 05.01.2016

Abstract

Electronic commerce is important to businesses and consumers is easy. But in terms of taxes and Customs Enforcement has given rise to the challenges of a team. In the beginning, proceeds from the taxation of commercial transactions for the provisions of goods and services in markets faced only physical real, between buyers and sellers, and the buying and selling system that is organized according to these provisions, the goods or services which are the subject of electronic commerce international electronic commerce, especially where it is consumed or when it comes to the use of goods or services where this is, electronic commerce, enterprises, establishments, in which country or countries, as in explaining many topics, sometimes it is noted that it is insufficient. The world's giant companies (Google, Facebook, Twitter, such as issues in the review made in the application of accounting and tax to our country, in terms of accounting and taxation of electronic commerce, the history and the difficult process of a grounded assessment team have been addressed. In this study, electronic commerce: definition, types, and historical development, to the extent that is necessary are explained and the concepts in this topic, will be evaluated in terms of legal regulations on direct taxation.

References

  • Alptürk, Ercan, Elektronik Ticaretin Hukuku Ve Vergilendirilmesi, Gelirler Kontrolörleri Derneği Yayınları, İstanbul, 2005
  • Bucaklı, A.T., 2007. “Elektronik Ticaret”, Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çak, Murat, Dünyada Ve Türkiye' De Elektronik Ticaret Ve Vergilendirilmesi, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 2002-6, S87-88
  • Ergin, N., 2007. “E-Ticarette Müşteri Sadakatinin Ve Güveninin Sağlanması Ve Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Haşıroğlu, S.B., 1999. Enformasyon Toplumunda, E-Ticaret Ve Stratejileri, Türkmen Kitapevi, İstanbul, 171s.
  • Karaca, D., 2006. ‘‘Avrupa Birliği’nde E-Ticaret Kavramı, Ab’de Türkiye’de Bu Konuda Yapılan Hazırlıklar, Çalışmalar Ve E Ticaretin Vergilendirilmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ss.42.
  • Kırçova, İ., 2005. İnternette Pazarlama, Beta Yayıncılık, İstanbul, 240s.

KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Year 2015, Volume: 5 Issue: 2, 169 - 190, 05.01.2016

Abstract

Elektronik ticaret işletmelere ve tüketicilere önemli kolaylar sağlamasına rağmen vergi ve gümrük uygulamaları bakımından bir takım güç-lüklerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. En başta ticari işlemlerden elde edilen gelirlerin vergilendirilmesine yönelik hükümlerin, sadece fiziki mal ve hizmetlerin, gerçek piyasalarda karşı karşıya gelen alıcı ve satıcıların arasında alım-satıma konu olduğu bir sisteme göre düzenlemiş olması ve bu hükümlerin, elektronik ticarete konu olan malların veya hizmetlerin nerede tüketildiği veya özellikle uluslar arası elektronik ticaret söz konusu olduğunda bu mal veya hizmetlerden nerede yararlanıldığı, elektronik ticaret yapan işletmelerin işyerlerinin hangi ülke veya ülkelerde olduğu gibi birçok konunun açıklanmasında bazen yetersiz kaldığı görülmektedir. Dünyanın dev işletmeleri (Google, Facebook, Twitter gibi) ülkemiz uygulamasında yapılan muhasebe ve vergisel incelemelerde, elektronik ticaretin muhasebesi ve vergilendirilmesi açısından zor süreçlerden geçmişler ve bir takım cezalı tarhiyatlara muhatap olmuşlardır. Bu çalışmada, elektronik ticaretin tanımı, türleri ve tarihsel gelişimi, gerekli olduğu ölçüde açıklanarak bu konu ve kavramlar doğrudan vergilendirmeye yönelik yasal düzenlemeler açısından değerlendirilecektir.

References

  • Alptürk, Ercan, Elektronik Ticaretin Hukuku Ve Vergilendirilmesi, Gelirler Kontrolörleri Derneği Yayınları, İstanbul, 2005
  • Bucaklı, A.T., 2007. “Elektronik Ticaret”, Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çak, Murat, Dünyada Ve Türkiye' De Elektronik Ticaret Ve Vergilendirilmesi, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 2002-6, S87-88
  • Ergin, N., 2007. “E-Ticarette Müşteri Sadakatinin Ve Güveninin Sağlanması Ve Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Haşıroğlu, S.B., 1999. Enformasyon Toplumunda, E-Ticaret Ve Stratejileri, Türkmen Kitapevi, İstanbul, 171s.
  • Karaca, D., 2006. ‘‘Avrupa Birliği’nde E-Ticaret Kavramı, Ab’de Türkiye’de Bu Konuda Yapılan Hazırlıklar, Çalışmalar Ve E Ticaretin Vergilendirilmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ss.42.
  • Kırçova, İ., 2005. İnternette Pazarlama, Beta Yayıncılık, İstanbul, 240s.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Melek Yardımcıoğlu

Publication Date January 5, 2016
Published in Issue Year 2015Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Yardımcıoğlu, M. (2016). KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 169-190.
AMA Yardımcıoğlu M. KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. February 2016;5(2):169-190.
Chicago Yardımcıoğlu, Melek. “KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, no. 2 (February 2016): 169-90.
EndNote Yardımcıoğlu M (February 1, 2016) KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 169–190.
IEEE M. Yardımcıoğlu, “KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 169–190, 2016.
ISNAD Yardımcıoğlu, Melek. “KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (February 2016), 169-190.
JAMA Yardımcıoğlu M. KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;5:169–190.
MLA Yardımcıoğlu, Melek. “KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, 2016, pp. 169-90.
Vancouver Yardımcıoğlu M. KÜRESEL E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN FAALİYET GÖSTERDİKLERİ ÜLKELERDE ELDE ETTİKLERİ KAZANÇLARIN MUHASEBE SÜRECİ VE VERGİLENDİRİLMESİ:GOOGLE, FACEBOOK, TWİTTER İÇİN TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;5(2):169-90.