Research Article
BibTex RIS Cite

Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği

Year 2020, Volume: 10 Issue: 2, 115 - 134, 30.12.2020
https://doi.org/10.47147/ksuiibf.762102

Abstract

Küreselleşmenin getirdiği yeniliklerden birisi olan ticari sınırların kalkması ve birçokülkenin muhasebe standartlarını kabul edip uygulaması sonucunda muhasebe mesleğinde hizmet kalitesinin önemi artmıştır. Bu çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının vermiş oldukları hizmetin mükelleflerce nasıl değerlendirildiğini ve mükellefler için anlamlı olan hizmet kalitesinin boyutlarını belirlemektir. Mükelleflerin muhasebe meslek mensuplarınca sunulan hizmeti nasıl algıladıklarını test etmek için Kahramanmaraş’ta faaliyet gösteren mükellef işletmeler evren olarak kabul edilmiş, araştırmada yüz yüze anket yöntemi uygulanmak suretiyle 305 işletmeye ulaşılmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen veriler faktör analizi yapılarak hizmet kalitesinin boyutları tespit edilmiştir. Mükellefler değerlendirilirken mükelleflerin cinsiyetleri, işletmelerinin faaliyet konusu, işletmenin mükellefiyet türü, eğer işletme çalışanı bir muhasebe personeli ise işletmedeki pozisyonları ve muhasebe işlerini yürütme usullerine bağlı olarak hizmet kalitesine etki eden faktörleri farklı değerlendirdikleri görülmüştür. Yapılan anket ile elde edilen bilgiler ışığında gerekli değerlendirmeler yapılarak sonuçlar tablolarla ortaya konulup yorumlanmıştır.

References

  • Agbor, J.M. (2011). TheRelationshipBetweenCustomerSatisfactionand Service Quality: A Study of Three Service Sectors in
  • Umea, UmeaUniversity, Umea School of Business Spring Semester, MastersThesis.
  • Akbayrak, E.H. (2005). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kütüphanesi’nde Hizmet Kalitesi Ölçümü, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Akçay, Y. ve Akyüz, A.M. (2014). Çalışanların Dönüşümcü Lidere Yönelik Sadakatleri İle Çalışanlardaki Empati Davranışının Bu Sadakat Üzerindeki Olası Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkisTurkic Volume 9/5 Spring, ss: 157-184.
  • Aymankuy, Ş.Y. (2005). Konaklama İşletmelerinde Sendikaların Hizmet Kalitesine Etkileri, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 14, ss:1-22.
Year 2020, Volume: 10 Issue: 2, 115 - 134, 30.12.2020
https://doi.org/10.47147/ksuiibf.762102

Abstract

References

  • Agbor, J.M. (2011). TheRelationshipBetweenCustomerSatisfactionand Service Quality: A Study of Three Service Sectors in
  • Umea, UmeaUniversity, Umea School of Business Spring Semester, MastersThesis.
  • Akbayrak, E.H. (2005). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kütüphanesi’nde Hizmet Kalitesi Ölçümü, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Akçay, Y. ve Akyüz, A.M. (2014). Çalışanların Dönüşümcü Lidere Yönelik Sadakatleri İle Çalışanlardaki Empati Davranışının Bu Sadakat Üzerindeki Olası Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkisTurkic Volume 9/5 Spring, ss: 157-184.
  • Aymankuy, Ş.Y. (2005). Konaklama İşletmelerinde Sendikaların Hizmet Kalitesine Etkileri, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 14, ss:1-22.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Kısakürek

Fazlı Bayram 0000-0002-6802-7491

Publication Date December 30, 2020
Published in Issue Year 2020Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Kısakürek, M., & Bayram, F. (2020). Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 115-134. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.762102
AMA Kısakürek M, Bayram F. Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 2020;10(2):115-134. doi:10.47147/ksuiibf.762102
Chicago Kısakürek, Mustafa, and Fazlı Bayram. “Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10, no. 2 (December 2020): 115-34. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.762102.
EndNote Kısakürek M, Bayram F (December 1, 2020) Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10 2 115–134.
IEEE M. Kısakürek and F. Bayram, “Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 2, pp. 115–134, 2020, doi: 10.47147/ksuiibf.762102.
ISNAD Kısakürek, Mustafa - Bayram, Fazlı. “Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10/2 (December 2020), 115-134. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.762102.
JAMA Kısakürek M, Bayram F. Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;10:115–134.
MLA Kısakürek, Mustafa and Fazlı Bayram. “Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 2, 2020, pp. 115-34, doi:10.47147/ksuiibf.762102.
Vancouver Kısakürek M, Bayram F. Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetten Mükelleflerin Memnuniyet Algısı Kahramanmaraş Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;10(2):115-34.