Other
BibTex RIS Cite

Coğrafi İşaret, Markalaşma Ve Kırsal Turizm İlişkileri

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 525 - 541, 23.10.2020

Abstract

Coğrafi İşaret, üretimi, özellikleri, hammaddesi vb. ile belli bir bölgeden kaynaklı ürünü tanımlayan; ürünün kalitesi, ünü ya da onu oluşturan diğer özellikleri açısından, bulunduğu coğrafi bölgesine atfedilerek, bölgenin temsil edilmesini sağlayan sınaî mülkiyet hakkıdır. Coğrafi İşaretli ürünler, geldikleri yörenin kökenlerini tanıtarak, emsallerinden farklılaşmayı sağlamaları itibari ile de marka kavramının temelini oluşturmaktadırlar. Coğrafi İşaretli ürün, ayrıştırıcı olma özelliğinden dolayı yerel ve kırsal ekonomilerde canlanma sağlayıcı potansiyele sahiptir. Kırsal turizmin TaTuTa, kültür, gastronomi, doğal sporlar, yayla turizmi, eko-turizm vb. alanlarda gelişmesini sağlayıcı imkânları da bünyesinde barındırmaktadırlar. Türkiye coğrafi yapısı içerisinde, kırsal alanlar büyük bir yer kaplamaktadır. Bu kırsal doku ve doğal hayatın, yöresel yapılaşma ile korunması önemlidir. Kırsal alanlarda yaşam kalitesi arttırılmalı, ihtiyaçların karşılanmasında modern teknoloji kullanılmalı, ancak kırsal turizm faaliyetlerinde ihtiyaçlar doğal ve organik geçmişe sahip Coğrafi İşaret tescilli markalı ürünler ile sağlanabilmelidir. Türkiye endemik bitki ve yerli ürün çeşitliliği açısından da çok zengin bir potansiyele sahiptir. Bu çeşitlilik, Coğrafi İşaretle ve markalaşarak güvence altına alındığında kırsal turizm adına büyük bir avantaja sahip olunacaktır. Gerçekleştirilen bu çalışmada, kırsal turizmin markalaşmasını sağlamada, Coğrafi İşaret potansiyelinin önemi incelenmeye çalışılmış ve bu konu ile ilgili teorik zemin açıklanmaya çalışılarak öneriler oluşturulmuştur. Bir sonraki çalışma bu çalışma ile elde edilen bilgilerin, Aydın ili uygulamasına yönelik olacaktır.

References

  • Addor, F. ve Grazioli, A. (2002), ‘Geographical Indications Beyond Wines and Spirits’ The Journal of World Intellectual Property, 5(6).
  • Akın, E. B., (2006), Coğrafi İşaret Olarak Tescil Edilmiş Malatya Kayısısının Teknolojik Özelliklerinin Saptanması Ve Gıda Güvenliği Açısından Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Fen Bil. Ens. Gıda Mühendisliği ABD, Doktora Tezi, Ankara.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 525 - 541, 23.10.2020

Abstract

References

  • Addor, F. ve Grazioli, A. (2002), ‘Geographical Indications Beyond Wines and Spirits’ The Journal of World Intellectual Property, 5(6).
  • Akın, E. B., (2006), Coğrafi İşaret Olarak Tescil Edilmiş Malatya Kayısısının Teknolojik Özelliklerinin Saptanması Ve Gıda Güvenliği Açısından Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Fen Bil. Ens. Gıda Mühendisliği ABD, Doktora Tezi, Ankara.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bilge Doğanlı 0000-0002-1985-0430

Publication Date October 23, 2020
Submission Date September 28, 2020
Acceptance Date October 8, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Doğanlı, B. (2020). Coğrafi İşaret, Markalaşma Ve Kırsal Turizm İlişkileri. Journal of Human and Social Sciences, 3(2), 525-541.

29132 28231 20141  17383   17384  18989  18990   19735 19045 20991 21031 18996