In this study, the conceptual information has been
contained as to customer satisfaction perceptions and destination loyalty
perceptions of the foreign eco-tourists visiting Uzungöl destination, and it is
attempted to determine the relation between them. In this sense, the
questionnaire was made with 494 foreign eco-tourists visiting Uzungöl
destination in eco-tourism location. According the results of the research, it
was found that the level of satisfaction and loyalty perceptions of the foreign
eco-tourists are high. In review of the relations between the scales, a weak and
positive significant relation was found between the satisfaction measurement
and destination loyalty. This situation indicates that the destination loyalty
perception would increase by 1.8% in the event of increase in the customer
satisfaction perception of the foreign ecotourists.
Bu çalışmada, Uzungöl
destinasyonunu ziyaret eden yabancı ekoturistlerin destinasyon sadakati algılan
ile müşteri memnuniyeti algılanna ilişkin kavramsal bilgilere yer verilmiş ve
aralarındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda ekoturizm yöresinde
Uzungöl destinasyonunu ziyaret eden 494 yabancı ekoturiste anket uygulaması
yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yabancı ekoturistlerin memnuniyet ve
sadakat algılamalarının yüksek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ölçekler arası
ilişkiler incelendiğinde, memnuniyet ölçeği ile destinasyon sadakati arasında
zayıf ve pozitif anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Bu durum, yabancı
ekoturistlerin müşteri memnuniyeti algısında artış olması durumunda destinasyon
sadakati algısında %1,8 artış olacağı sonucuna ulaşılabileceğini
göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2018 |
Submission Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 18 |