BibTex RIS Cite

ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM

Year 2015, Volume: 5 Issue: 2, 367 - 1, 05.01.2016

Abstract

Ürünler işletmelerin varlık sebepleridir. İşletmeler bir ürün üretmek
ve/veya satmak için kurulurlar ve hayatlarının başarıyla devam etmesi bu
ürünlerin pazarda başarılı olmalarına doğrudan bağlıdır. Gelişen küreselleşmiş
dünya rekabetinde gelişmesine ve küreselleşmesine sebep olmuştur. Bu
ortamda verilecek olan her ürün kararı, işletmenin küresel şartlarda başarısına
ve başarısızlığına çok daha hızlı ve çok daha belirgin olarak etki edecektir.
Ürünle ilgili kararların alınması ve gerekli olan eylemlerin yapılması işletme
için çok önemlidir. Alınan bu kararların ve eylemlerin amacı, ürünlere ihtiyaçlar
ve istekleri karşılayacak şekilde özellikler yükleyerek tüketicilerin bu ürünleri
tercih etmesini sağlamaktır. Yapılan bir yanlış eylem, yanlış verilen bir stratejik
karar işletme için geri dönüşü çok zor sonuçları beraberinde getirecektir.
Bu çalışma ile işletmelerin vereceği ürün kararları ve stratejileri üzerine teorik
olarak irdelemelerde bulunulmuştur.


Anahtar Kelimeler: Ürün, Ürün Kararları, Ürün Stratejileri.

References

  • Anonim, “Pazarlamada Ürünlerin Sınıflandırılması”,
  • https://www.notoku.Com/Pazarlamada-Urunlerin-
  • Siniflandirmasi/12.12.2010 (05.11.2015).
  • Anonim, “Pazarlama Yönetimi”,
  • Https://Www.Books.Google.Com.Tr/Books?İd=Ürünlerin+Sınıflandırıl
  • ması8source/2008 (05.11.2015).
  • Barutçugil, İ., 1983. Üretim Sistemi Ve Yönetim Teknikleri, Uludağ Üniversitesi
  • Yayınları, Bursa, 327 S.
  • Boone, L., Kurtz, D., 1995, “Contemporary Marketing”, Dryden Press, 8.Baskı.
  • Can, A., 2010. “Reklam Stratejilerinin Yeni Ürün Performansına Etkisi”, Yüksek
  • Lisans Tezi, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Gebze.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H., Ve Kırkbir, F., 2010. “Yeni Ürün Geliştirme Sürecinde
  • Aşama-Eşiği Yöntemiyle Süreç Performans Değerlemesi”,
  • Htpps://Www.EDergi.
  • Atauni.Edu.Tr/Ataunisosbil/Article/View/1020000331
  • (04.11.2015).
  • Değer, A., 2010. “Yeni Bir Ürün Geliştirmede Ve Ürünün Tanıtılmasında
  • Uygulanan Stratejiler Ve İlaç Sektöründe Bir Uygulama”, Yüksek Lisans
  • Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ellialtı, Y., 2009. “Ürün Özellikleri, Görece Ürün Kalitesi Ve Tüketici
  • Etnosentrizminin Yerli Ürün Satın Alma Eğilimine Etkisi: Kozmetik
  • Sektöründe Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gezer, F., 2014. “Yeni Ürün Geliştirme Projelerinde, Fonksiyonel Çeşitlilik,
  • Takım Zekası Ve Performans”, Yüksek Lisans Tezi, Fatih Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Year 2015, Volume: 5 Issue: 2, 367 - 1, 05.01.2016

Abstract

References

  • Anonim, “Pazarlamada Ürünlerin Sınıflandırılması”,
  • https://www.notoku.Com/Pazarlamada-Urunlerin-
  • Siniflandirmasi/12.12.2010 (05.11.2015).
  • Anonim, “Pazarlama Yönetimi”,
  • Https://Www.Books.Google.Com.Tr/Books?İd=Ürünlerin+Sınıflandırıl
  • ması8source/2008 (05.11.2015).
  • Barutçugil, İ., 1983. Üretim Sistemi Ve Yönetim Teknikleri, Uludağ Üniversitesi
  • Yayınları, Bursa, 327 S.
  • Boone, L., Kurtz, D., 1995, “Contemporary Marketing”, Dryden Press, 8.Baskı.
  • Can, A., 2010. “Reklam Stratejilerinin Yeni Ürün Performansına Etkisi”, Yüksek
  • Lisans Tezi, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Gebze.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H., Ve Kırkbir, F., 2010. “Yeni Ürün Geliştirme Sürecinde
  • Aşama-Eşiği Yöntemiyle Süreç Performans Değerlemesi”,
  • Htpps://Www.EDergi.
  • Atauni.Edu.Tr/Ataunisosbil/Article/View/1020000331
  • (04.11.2015).
  • Değer, A., 2010. “Yeni Bir Ürün Geliştirmede Ve Ürünün Tanıtılmasında
  • Uygulanan Stratejiler Ve İlaç Sektöründe Bir Uygulama”, Yüksek Lisans
  • Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ellialtı, Y., 2009. “Ürün Özellikleri, Görece Ürün Kalitesi Ve Tüketici
  • Etnosentrizminin Yerli Ürün Satın Alma Eğilimine Etkisi: Kozmetik
  • Sektöründe Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gezer, F., 2014. “Yeni Ürün Geliştirme Projelerinde, Fonksiyonel Çeşitlilik,
  • Takım Zekası Ve Performans”, Yüksek Lisans Tezi, Fatih Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yakup Durmaz

Melek Yardımcıoğlu

Publication Date January 5, 2016
Published in Issue Year 2015Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Durmaz, Y., & Yardımcıoğlu, M. (2016). ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 367-1.
AMA Durmaz Y, Yardımcıoğlu M. ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. February 2016;5(2):367-1.
Chicago Durmaz, Yakup, and Melek Yardımcıoğlu. “ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, no. 2 (February 2016): 367-1.
EndNote Durmaz Y, Yardımcıoğlu M (February 1, 2016) ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 367–1.
IEEE Y. Durmaz and M. Yardımcıoğlu, “ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 367–1, 2016.
ISNAD Durmaz, Yakup - Yardımcıoğlu, Melek. “ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (February 2016), 367-1.
JAMA Durmaz Y, Yardımcıoğlu M. ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;5:367–1.
MLA Durmaz, Yakup and Melek Yardımcıoğlu. “ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, 2016, pp. 367-1.
Vancouver Durmaz Y, Yardımcıoğlu M. ÜRÜN KARARLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE TEORİK BİR YAKLAŞIM. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;5(2):367-1.