BibTex RIS Cite

TÜKETİCİLERİN ÇEVRE BİLİNCİ DÜZEYLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2011, Volume: 9 Issue: 35, 117 - 126, 16.11.2012

Abstract

Tüketicilerin, eğitim ve kültür düzeyinin artmasıyla birlikte, toplumda çevreye duyarlılıkları da artmıştır. Dolayısıyla, çevreye duyarlı olan tüketici grubunun oluşturduğu pazar da her geçen gün büyümektedir. Tüketicilerin çevre bilinci bakımından incelenmesi sonucu elde edilecek bilgi ve bulguların gerek akademik açıdan, gerekse işletmelerin yönetsel faaliyetleri açısından önemi artmıştır. Bu araştırmanın temel amacı, çevre bilinci yüksek olan tüketicilerin oluşturduğu pazar hakkında detaylı bilgilere ulaşmaktır. Bu amaçla farklı yaş, gelir ve eğitim düzeylerinden oluşan 399 kişilik bir örnek üzerinde araştırma yapılmıştır. Toplanan verilere, Kümeleme analizi, ANOVA ve tanımsal istatistikler uygulanarak, tüketicilerin çevre bilinci bakımından homojen olmadıkları, farklı pazar bölümleri oluşturdukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ortaya çıkan pazar bölümlerinin profilleri hakkında detaylı bilgiler araştırma sonucunda ortaya konmuştur.

Year 2011, Volume: 9 Issue: 35, 117 - 126, 16.11.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Eyyüp Yaraş

Eyüp Akın

Bilge Kağan Şakacı

Publication Date November 16, 2012
Published in Issue Year 2011 Volume: 9 Issue: 35

Cite

APA Yaraş, E., Akın, E., & Şakacı, B. K. (2012). TÜKETİCİLERİN ÇEVRE BİLİNCİ DÜZEYLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 9(35), 117-126. https://doi.org/10.14783/od.v9i35.1012000257

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377