BibTex RIS Cite

THE APPROACH ON PUBLIC RELATIONS FROM THE POINT OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT PRINCIPLES

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 175 - 192, 01.03.2009

Abstract

Public relations and total quality management come together and define the overall quality of public relation the activities and the two phenoma mutually sustain one another. In this respect total quality management applications are necessary for public relations and by this necessity in order to support the quality factor it is important to adapt the total quality management principles into public relations. In this study the understanding of quality in the discipline of public relations is analyzed in terms of total quality management principles. By doing so it is aimed at defining the quality factor in public relations activities giving attention at the total quality management applications.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 175 - 192, 01.03.2009

Abstract

Halkla ilişkiler ve toplam kalite yönetimi, uygulanacak faaliyetlerinin kalitelendirilmesiyle ilgili aynı noktada buluşmakta ve kalitenin artırılması ve iyileştirilmesi konularında birbirlerini desteklemektedirler. Bu doğrultuda toplam kalite yönetimi anlayışının ve ilkelerinin halkla ilişkiler için de bir gereklilik olduğu ve bu gereklilikten hareketle bu ilkelerin halkla ilişkilere uyarlanmaya çalışılması, halkla ilişkilerde kalite artırılmasının önemini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, halkla ilişkilerde kalite anlayışına toplam kalite yönetimi ilkeleri açısından bakılmakta ve halkla ilişkilerin toplam kalite yönetimi anlayışını içinde yaşatmasının önemine değinilmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Public Administration
Authors

Mustafa Akdağ

Umit Arklan This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Akdağ, M., & Arklan, U. (2009). TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ. Humanities Sciences, 4(2), 175-192. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Akdağ M, Arklan U. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ. Humanities Sciences. March 2009;4(2):175-192. doi:10.12739/10.12739
Chicago Akdağ, Mustafa, and Umit Arklan. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ”. Humanities Sciences 4, no. 2 (March 2009): 175-92. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Akdağ M, Arklan U (March 1, 2009) TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ. Humanities Sciences 4 2 175–192.
IEEE M. Akdağ and U. Arklan, “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ”, Humanities Sciences, vol. 4, no. 2, pp. 175–192, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Akdağ, Mustafa - Arklan, Umit. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ”. Humanities Sciences 4/2 (March 2009), 175-192. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Akdağ M, Arklan U. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ. Humanities Sciences. 2009;4:175–192.
MLA Akdağ, Mustafa and Umit Arklan. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ”. Humanities Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 175-92, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Akdağ M, Arklan U. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ. Humanities Sciences. 2009;4(2):175-92.