Research Article
BibTex RIS Cite

Finansal Okuryazarlık ve Finansal Davranış Üzerine Bir Çalışma

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 86 - 98, 31.07.2020

Abstract

Bu çalışmada Atatürk Üniversitesi Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler fakültesinde eğitim gören öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Atatürk Üniversitesi Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde Sosyal Hizmet, Bankacılık ve Finans ve İşletme Bölümü öğrencileri ana kütle olarak seçilmiştir. Çalışmada veriler öğrencilere uygulanan anket ile elde edilerek SPSS programına girilerek analiz edilmiştir. Çalışmada ilk olarak anket sorularına verilen cevapların frekansları bulunmuş daha sonra finansal okuryazarlıkla öğrencilerin okudukları bölüm arasındaki ilişki için Ki-Kare analizi yapılmıştır. Finansal okuryazarlıkla cinsiyet, finansal davranışla cinsiyet ve finansal davranışla bölüm arasındaki ilişkiyi incelemek için Mann Whitney U Testi yapılmıştır. Öğrencilerin finansal okuryazarlıkla ilgili verdikleri cevaplar incelendiğinde finansal tablo, faiz, matematiksel işlem ve paranın zaman değeri konularında hazırlanan soruların tümüne öğrencilerin çoğu doğru cevap verirken yatırım, vergi ve mevzuat konularında hazırlanan sorulara yanlış cevap vermişlerdir. Ayrıca, bölüm ve cinsiyetin finansal davranış üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Bağcı, H., & Kahraman, Y. E.,(2020), The Effect Of Gender On Fınancıal Lıteracy. Finans Ekonomi Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (Fesa), 4(4), 492-503.
  • Baysa, E., & Karaca, S. S. (2016). Finansal Okuryazarlık Ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, (71), 109-126.
  • Beranová, M., Šíma, J., & Navrátilová, M. (2020). Financial Literacy As Knowledge Necessary İn Today’s Globalized World. In Shs Web Of Conferences 74, 2-7.
  • Chen, H., & Volpe, R. P. (1998). An Analysis Of Personal Financial Literacy Among College Students. Financial Services Review, 7(2), 107-128. Disney, R., & Gathergood, J. (2011). Financial Literacy And İndebtedness: New Evidence For Uk Consumers. The University Of Nottingham, 11-05.
  • Er, F., Temizel, F., Özdemir, A. & Sönmez, H. (2014). Lisans Eğitim Programlarının Finansal Okuryazarlık Düzeyine Etkisinin Araştırılması: Türkiye Örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 113-125.
  • Ergün, B., Şahin, A., & Ergin, E. (2014). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Journal Of International Social Research, 7(34),847-864.
  • Kılıç, Y., Ata, H. A., & Seyrek, İ. H. (2015). Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Journal Of Accounting & Finance,66,129-150.
  • Kocabıyık, T., & Teker, T. (2018). Finansal Okuryazarlık: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 117-144.
  • Mandell, L., & Klein, L. S. (2009). The impact of financial literacy education on subsequent financial behavior. Journal of Financial Counseling and Planning, 20(1),15-25.
  • Öztürk, E., & Demir, Y. (2015). Finansal Okuryazarlık Ve Para Yönetimi: Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Personel Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, (68), 113-134.
  • Sarıgül, H. (2015). Finansal Okuryazarlık Tutum Ve Davranış Ölçeği: Geliştirme, Geçerlik Ve Güvenirlik. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 200-218.
Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 86 - 98, 31.07.2020

Abstract

References

  • Bağcı, H., & Kahraman, Y. E.,(2020), The Effect Of Gender On Fınancıal Lıteracy. Finans Ekonomi Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (Fesa), 4(4), 492-503.
  • Baysa, E., & Karaca, S. S. (2016). Finansal Okuryazarlık Ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, (71), 109-126.
  • Beranová, M., Šíma, J., & Navrátilová, M. (2020). Financial Literacy As Knowledge Necessary İn Today’s Globalized World. In Shs Web Of Conferences 74, 2-7.
  • Chen, H., & Volpe, R. P. (1998). An Analysis Of Personal Financial Literacy Among College Students. Financial Services Review, 7(2), 107-128. Disney, R., & Gathergood, J. (2011). Financial Literacy And İndebtedness: New Evidence For Uk Consumers. The University Of Nottingham, 11-05.
  • Er, F., Temizel, F., Özdemir, A. & Sönmez, H. (2014). Lisans Eğitim Programlarının Finansal Okuryazarlık Düzeyine Etkisinin Araştırılması: Türkiye Örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 113-125.
  • Ergün, B., Şahin, A., & Ergin, E. (2014). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Journal Of International Social Research, 7(34),847-864.
  • Kılıç, Y., Ata, H. A., & Seyrek, İ. H. (2015). Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Journal Of Accounting & Finance,66,129-150.
  • Kocabıyık, T., & Teker, T. (2018). Finansal Okuryazarlık: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 117-144.
  • Mandell, L., & Klein, L. S. (2009). The impact of financial literacy education on subsequent financial behavior. Journal of Financial Counseling and Planning, 20(1),15-25.
  • Öztürk, E., & Demir, Y. (2015). Finansal Okuryazarlık Ve Para Yönetimi: Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Personel Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, (68), 113-134.
  • Sarıgül, H. (2015). Finansal Okuryazarlık Tutum Ve Davranış Ölçeği: Geliştirme, Geçerlik Ve Güvenirlik. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 200-218.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Serpil Sumer 0000-0001-8452-0393

Tuncer Gövdeli This is me 0000-0002-6600-8684

Publication Date July 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Sumer, S., & Gövdeli, T. (2020). Finansal Okuryazarlık ve Finansal Davranış Üzerine Bir Çalışma. Oltu Beşeri Ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 86-98.