Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Pandemi Sürecinde Muhasebe Derslerinin Uzaktan Eğitimle Verilmesine Yönelik Bir Çalışma: Ağrı İbrahim Çeçen ve Bitlis Eren Üniversitesinde Bir Araştırma

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 237 - 257, 02.08.2021

Abstract

Bu çalışmada, Covid-19 kriz sürecinde uzaktan eğitim yoluyla muhasebe dersi alan öğrencilerin gerek
uzaktan eğitim sistemine gerekse muhasebe derslerinin uzaktan eğitim sistemiyle yürütülmesine ilişkin bakış
açılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
MYO’nun ve Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO’nun Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
bölümlerinde okuyan öğrencilere konuya yönelik bir anket çalışması uygulanmıştır. Anket sonucunda elde
edilen veriler, IBM SPSS 20 paket programında analiz edilmiştir. Çalışmada ulaşılan bulgular, uygun
görülen analiz yöntemleriyle yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin muhasebe
derslerini uzaktan eğitimle almalarına ilişkin olumsuz bir takım düşüncelerinin olduğu, muhasebe eğitiminde
yüz yüze eğitimi tercih ettikleri yönünde sonuçlar ortaya çıkmıştır.

References

  • Kaynaklar Akyürek, A., Begde , Z., Yavuz, N., & Özkan , İ. (2016). Uzaktan Eğitim Uygulamasının Öğrenci Bakış Açısına Göre Değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Ayyıldız, S., Günlük, M., & Erbey, S. (2006). Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 1-14.
  • Bircan, H., Eleroğlu, H., Arslan, R., & Ersoy, M. (2018). Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Sunulan Derslere Yönelik Bakış Açısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 91-100.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye'de Uzaktan Eğitimin Dünü,Bugünü ve Yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Çiçekdağı, M., Tekin, E., & Tekin, M. (2013). Uzaktan Eğitim Algısı ve İmajı: Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu, (s. 81-91). Konya.
  • Demirel, M., & Coşkun, Y. (2010). A study on The Assesment Of Undergraduate Students Learning Preference. Procedia Social and Behavioral Sciences(24), 4429–4435.
  • Dinç, E., & Atabay, E. (2014). Uzaktan Eğitim Modelinde Muhasebe Derslerinin Verimliliği. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s. 94-122). Antalya .
  • Düzakın, E., & Yalçınkaya , S. (2008). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi ve Çukurova Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Yatkınlıkları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 225-244.
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(24), 48-55.
  • Eygü, H., & Karaman , S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59.
  • Güriş, S., & Astar, M. (2015). Bilimsel Araştırmalarda SPSS İle İstatistik. İstanbul : Ders Yayıncılık.
  • J.Jeong. (2004). Analysis of The Factors And The Roles of Hrd in Organizational Learning Styles As Identified By Key Informants At Selected Corporations in The Republic of Korea (Yayımlanmış Doktora Tezi). Amerika:Texas A&M University. Major Subject: Educational Human Resource Development.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim Gereksinimi. Ankara : Pegem Yayıncılık.
  • Keser, H., & Karahoca, D. (2010). Designing A Project Management E-Course By Using Project Based Learning. Procedia Social And Behavioral Sciences(12), 5744-5754.
  • Keskin, M., & Özer Kaya , D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmongsi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 262-288.
  • Metin, A., Karaman, A., & Aksoy Şaştım, Y. (2017). Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Sistemine Bakış Açısı ve Uzaktan Eğitim İngilizce Dersinin Verimliliğinin Değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-652.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS destekli) Uygulamalar. Ankara : Seçkin Yayıncılık.
  • Nunnally, N. (1967). Psychometic Theory (1.Baskı). NewYork: McGraw-Hill, Inc.
  • Rooyen, A. (2015). Distance Education Accounting Students’ Perceptions of Social Media Integration. Procedia-Social and Behavioral Sciences(176), 444-450.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz , E. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma . Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi , 40-53.
  • Tanrıkulu, Z., Tuğcu, Z., & Yılmaz, S. (2010). E-University: Critical Success Factors. Procedia Social and Behavioral Sciences(2), 1253-1259.
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda Öğrenim Gören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uyar, S., Okutmuş, E., & Ergül, A. (2014). XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Eğitiminin Karşılaştırmalı Performans Ölçümü ve Bir Uygulama. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s. 71-93). Antalya .
  • Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yamene, T. (1973). Statistics: An Introductory Analysis. NewYork : Harper and Row.

A Study on Accounting Courses through Distance Education during Covid-19 Pandemic Process: A Research at Aicu and Beu

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 237 - 257, 02.08.2021

Abstract

In this study, it was aimed to evaluate the perspectives of the students who took accounting courses through distance education during the Covid-19 crisis. They were asked about both on the distance education system as a whole and on the lectures of accounting through the distance education system.For this purpose, a survey study was applied to the students of accounting and taxation departments of Vocational School of Ağrı Ibrahim Çeçen University and Social Sciences Vocational School of Bitlis Eren University.The data obtained as a result of the survey were analyzed in the IBM SPSS20 package program. Findings obtained in the study were tried to be interpreted with appropriate analysis methods. As a result of the study, students had negative thoughts about taking accounting courses through distance education and preferred face-to-face training in accounting education.
Keywords: Pandemic, Distance Education and Accounting

References

  • Kaynaklar Akyürek, A., Begde , Z., Yavuz, N., & Özkan , İ. (2016). Uzaktan Eğitim Uygulamasının Öğrenci Bakış Açısına Göre Değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Ayyıldız, S., Günlük, M., & Erbey, S. (2006). Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 1-14.
  • Bircan, H., Eleroğlu, H., Arslan, R., & Ersoy, M. (2018). Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Sunulan Derslere Yönelik Bakış Açısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 91-100.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye'de Uzaktan Eğitimin Dünü,Bugünü ve Yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Çiçekdağı, M., Tekin, E., & Tekin, M. (2013). Uzaktan Eğitim Algısı ve İmajı: Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu, (s. 81-91). Konya.
  • Demirel, M., & Coşkun, Y. (2010). A study on The Assesment Of Undergraduate Students Learning Preference. Procedia Social and Behavioral Sciences(24), 4429–4435.
  • Dinç, E., & Atabay, E. (2014). Uzaktan Eğitim Modelinde Muhasebe Derslerinin Verimliliği. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s. 94-122). Antalya .
  • Düzakın, E., & Yalçınkaya , S. (2008). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi ve Çukurova Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Yatkınlıkları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 225-244.
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(24), 48-55.
  • Eygü, H., & Karaman , S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59.
  • Güriş, S., & Astar, M. (2015). Bilimsel Araştırmalarda SPSS İle İstatistik. İstanbul : Ders Yayıncılık.
  • J.Jeong. (2004). Analysis of The Factors And The Roles of Hrd in Organizational Learning Styles As Identified By Key Informants At Selected Corporations in The Republic of Korea (Yayımlanmış Doktora Tezi). Amerika:Texas A&M University. Major Subject: Educational Human Resource Development.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim Gereksinimi. Ankara : Pegem Yayıncılık.
  • Keser, H., & Karahoca, D. (2010). Designing A Project Management E-Course By Using Project Based Learning. Procedia Social And Behavioral Sciences(12), 5744-5754.
  • Keskin, M., & Özer Kaya , D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmongsi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 262-288.
  • Metin, A., Karaman, A., & Aksoy Şaştım, Y. (2017). Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Sistemine Bakış Açısı ve Uzaktan Eğitim İngilizce Dersinin Verimliliğinin Değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-652.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS destekli) Uygulamalar. Ankara : Seçkin Yayıncılık.
  • Nunnally, N. (1967). Psychometic Theory (1.Baskı). NewYork: McGraw-Hill, Inc.
  • Rooyen, A. (2015). Distance Education Accounting Students’ Perceptions of Social Media Integration. Procedia-Social and Behavioral Sciences(176), 444-450.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz , E. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma . Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi , 40-53.
  • Tanrıkulu, Z., Tuğcu, Z., & Yılmaz, S. (2010). E-University: Critical Success Factors. Procedia Social and Behavioral Sciences(2), 1253-1259.
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda Öğrenim Gören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uyar, S., Okutmuş, E., & Ergül, A. (2014). XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Eğitiminin Karşılaştırmalı Performans Ölçümü ve Bir Uygulama. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s. 71-93). Antalya .
  • Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yamene, T. (1973). Statistics: An Introductory Analysis. NewYork : Harper and Row.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Nazan Güngör Karyağdı 0000-0003-3938-4147

Melik Yolci 0000-0001-5414-7460

Publication Date August 2, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Güngör Karyağdı, N., & Yolci, M. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Muhasebe Derslerinin Uzaktan Eğitimle Verilmesine Yönelik Bir Çalışma: Ağrı İbrahim Çeçen ve Bitlis Eren Üniversitesinde Bir Araştırma. Oltu Beşeri Ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 237-257.