Research Article
BibTex RIS Cite

Doğa Sporlarının ve Doğa Kulüplerinin Üyelere Katkısı

Year 2021, Volume: 5 Issue: 3, 1 - 13, 30.12.2021

Abstract

Bu makalede doğa sporlarının ve doğa kulüplerinin bireylere olan katkısı incelenmiştir. Doğa kulüplerine üye olanlar üzerine etnografik çalışma yapılmıştır. Doğa sporlarıyla uğraşan 14 kişiyle çocukluklarından itibaren geçen süreç, spora başlamaları ve kulüplerde olan faaliyetleri üzerine mülakat yapıldı. Elde edilen verilerde doğa sporlarının yedi katkısı bulunmuştur: Mücadele etme, planlama, doğaya olan sevgi, doğa güzelliklerine farkındalılık, sakinleştirme, heyecan katma ve geliştirmedir. Bu sporları yapanların çocukluk dönemleri hareketli, maceralarla ve hayallerle doludur. Katılımcılar gençlik döneminde birden çok doğa sporunun deneyimledikten sonra bir tane uzmanlık alanı seçmişlerdir. İlerleyen dönemde ise eğitmenliğe geçiş yapmışlardır. Gençlik dönemi doğa sporları yapmaya başlamada doğru bir zamanlama olarak görülebilir. Bundan dolayı orta yaşta ve kulüp üyesi olmayan bir kişinin doğa sporlarına karşı hevesi de olsa bunu gerçekleştirmesinin zor olduğu anlaşılmıştır. Doğa sporları yapmak isteyenlerin izlemesi gereken ilk adımın kulüp benzeri organizasyonlara katılmak olduğu görüldü. Birey açısından kulüpler sadece spor öğrenilen ve yapılan yer dışında farklı dinamikleri vardır. Çalışmada doğa kulüplerinin üyeye beş katkısı tespit edilmiştir: Arkadaşlık ortamı sağlama, etkinlikleri organize etme, motive etme, farklı sporları tanıtma ve eğitim alma fırsatı tanımasıdır. Kulüpler bu hususlarda ne yaptıklarının, artı ve eksiklerinin değerlendirmeleri gerekmektedir. Kulüp sadece spor yapılan yer dışında sosyalleşme ve motivasyon kaynağıdır. Kulüp üyeleri arasında arkadaşlık bağları perçinleştikçe, kulübe bağlılık ve etkinliklere katılım artacaktır.

References

  • Coulter, R. A., Zaltman, G., & Coulter,K. S. (2001), Interpreting Consumer Perceptions of Advertising: An Application of the Zaltman Metaphor Elicitation Technique. Journal of Advertising, 23 (3): 57.
  • Çakıcı A.C., Yavuz G., & Çiçek M. (2014). Dağcılık Turizmine Katılımda Dikkate Alınan Hususlar Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt-Sayı: 7(3) ss: 75-94
  • Demir C., (2003). Demografik özellikler ile sağlanan imkanların sportif faaliyet tercihleri üzerine etkileri: üniversite gençliğine yönelik bir uygulama. 1. Gençlik, Boş Zaman ve Doğa Sporları Sempozyumu. Türk Hava Kurumu Basım Evi İşletmeciliği. Ankara, 1-24.

The Contribution Of Nature Sports And Nature Clubs To Members

Year 2021, Volume: 5 Issue: 3, 1 - 13, 30.12.2021

Abstract

In this article, the contribution of nature sports and nature clubs to individuals has been examined. An ethnographic study was conducted on those who were members of nature clubs. Interviews were conducted with 14 people who were involved in outdoor sports about the process they had spent since their childhood, their beginnings in sports, and their activities in clubs. In the data obtained, seven contributions of outdoor sports were found: struggling, planning, love for nature, awareness of natural beauties, calming, adding excitement and development. The childhood periods of those who play these sports are full of action, adventures, and dreams. Participants chose one area of specialization after experiencing multiple outdoor sports during their youth. In the following period, they switched to teaching. The youth period can be seen as the right timing to start doing outdoor sports. Therefore, it has been understood that it is difficult for a middle-aged person who is not a club member to realize this, even if he is enthusiastic about extreme sports. It was seen that the first step to be followed by those who want to do outdoor sports is to join club-like organizations. In terms of the individual, clubs have different dynamics other than just the place where sports are learned and practiced. In the study, five contributions of nature clubs to the member were identified: Providing an environment of friendship, organizing activities, motivating, introducing different sports, and providing the opportunity to receive training. Clubs need to evaluate what they are doing in these matters, their pros and cons. The club is a source of socialization and motivation other than just the place where sports are played. As the bonds of friendship between club members are strengthened, loyalty to the club and participation in activities will increase.

References

  • Coulter, R. A., Zaltman, G., & Coulter,K. S. (2001), Interpreting Consumer Perceptions of Advertising: An Application of the Zaltman Metaphor Elicitation Technique. Journal of Advertising, 23 (3): 57.
  • Çakıcı A.C., Yavuz G., & Çiçek M. (2014). Dağcılık Turizmine Katılımda Dikkate Alınan Hususlar Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt-Sayı: 7(3) ss: 75-94
  • Demir C., (2003). Demografik özellikler ile sağlanan imkanların sportif faaliyet tercihleri üzerine etkileri: üniversite gençliğine yönelik bir uygulama. 1. Gençlik, Boş Zaman ve Doğa Sporları Sempozyumu. Türk Hava Kurumu Basım Evi İşletmeciliği. Ankara, 1-24.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Article
Authors

Mustafa Şeref Akın 0000-0002-1850-9118

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Akın, M. Ş. (2021). Doğa Sporlarının ve Doğa Kulüplerinin Üyelere Katkısı. Spor Eğitim Dergisi, 5(3), 1-13.

Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0