Research Article
BibTex RIS Cite

MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ

Year 2019, Volume: 1 Issue: 2, 57 - 73, 31.12.2019

Abstract

Günümüzde internet, ulaşım gibi imkânların
artmasıyla birlikte insanların birbirleriyle etkileşime geçmesi sayesinde
küreselleşen dünyada en önemli aksiyonlardan biri turizm hareketleri olmuştur.
Sadece ekonomik, sosyal ve kültürel etkileri olmayıp ülke ilişkilerini dahi
belirleyebilen bu sektörün önemi günden güne daha da artmaktadır.



Ülkemiz için de en önemli gelir
kaynaklarından biri olarak görülen turizm sektörü kırılgan bir yapıya sahiptir.
Hassas bir sektör olan turizm ülkeler arasında yaşanan siyasi problemler, terör
olayları gibi sektör dışı sorunlardan etkilenebildiği gibi kalifiye eleman
yetersizliği, turizm işletmeciliğinin yetersizliği, turizm bölgelerindeki
yatırım eksikliği ve tanıtım - pazarlama yetersizliği gibi temel problemlerden
olumsuz yönde etkilenmektedir.



Buradan hareketle bu çalışmada
Marmaris bölgesinin turizm hareketlerinden nasıl etkilendiği ve bölge gelişimi
için turizmin gerekliliği hakkında araştırmada bulunulmuştur. Bu kapsamda
Marmaris’teki 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama tesislerinin yöneticilerine anket
uygulanmış ve turizmin Marmaris gelişimine etkilerinin yanında Marmaris’te
turizmin eksiklikleri ve yapılması gerekenler de belirtilmiştir.



Sonuç olarak elde edilen veriler
ışığında Marmaris’in yüksek turizm potansiyelini efektif bir biçimde
kullanabilmesi için bölgede altyapı–üstyapı çalışmalarına önem verilmesi, yerel
yönetimlerin denetimleri arttırarak çarpık kentleşmeyi önlemesi tanıtım
faaliyetlerini geliştirmesi ve turizm sektöründe işletme sahiplerinin yanında
çalıştırılan personele turizm konusunda eğitimler verilerek bilinçlendirilmesi
gerektiği saptanmıştır.

Thanks

Bu çalışma Dr.Öğr.Üyesi Aykut SEZGİN danışmanlığında Kadir ÖZTÜRK tarafından tamamlanan “Turizm Endüstrisinde Otel İşletmeciliği ve Bölgesel Kalkınmaya Etkileri: Marmaris İlçesi Örneği” başlıklı yüksek lisans tezinden yararlanılarak hazırlanmıştır.

References

  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi: Tursis - Yerel Halk Etkileşimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Avcıkurt, C. (2009). Turizm Sosyolojisi: Genel ve Yapısal Yaklaşım, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bahar, O., (2000), Turizm Talebini Etkileyen Faktörler ve Bu Faktörlerin Güney Ege Turizmi Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, Muğla.
  • Bostan, A., Türk, Z., ve Kurnaz, H. A., (2013), “Ülke Kalkınmasında Marmaris Turizm Sektörünün Önemi ve Rus Turistlerin Marmaris'i Tercih Etme Nedenleri”, International Conference on Eurasian Economies Bildiri Kitabı, St. Petersburg, Rusya.
  • Coltman, M. M. (1989). Introduction To Travel And Tourism: An International Approach. New York: Wiley.
  • DPT. (2005). Bölgesel Gelişmede Temel Araçlar ve Koordinasyon Özel İhtisas Komisyonu Nihai Raporu - 1. Taslak. Ankara.
  • Durgun, A. (2006, Ağustos). Bölgesel Kalkınmada Turizmin Rolü : Isparta Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, Isparta.
  • Emekli, G., (2005), Avrupa Birliğinde Turizm Politikaları ve Türkiye’de Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 99-107.
  • Erdoğan, H. (1996). Ekonomik, Sosyal, Kültürel, Çevresel Yönleriyle Uluslararası Turizm, Bursa: Uludağ Üniversitesi Yayınevi.
  • İlkin, A., ve Dinçer, Z. (1991). Ekonomik ve Sosyal Sorunlar - Çözüm Önerileri Dizisi 2: Turizm (Türk Ekonomisindeki Yeri Ve Önemi), Ankara: TOBB Yayınları.
  • İncekara, A. (2001). Anadolu'da Yeni Turizm Olanakları ve Bölgesel Kalkınmadaki Yeri, İstanbul: İTO Yayınları.
  • Kara, E., (2016), “Sürdürülebilir Turizm Potansiyelinin Belirlenmesinde Swot Analizi: Marmaris Örneği”, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 585.
  • Kozak, N., Akoğlan, M., ve Kozak, M. (2009). Genel Turizm İlkeler – Kavramlar, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Marmaris Kaymakamlığı. (2017). http://www.marmaris.gov.tr/kaymakamligimizin-tarihcesi, (Erişim tarihi: 1 Ağustos 2017).
  • MTO. (2014). Marmaris Ticaret Odası Stratejik Planı 2014-2017.
  • Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü İstatistikleri. (2018). https://mugla.ktb.gov.tr/TR-73710/turizm-istatistikleri.html, (Erişim tarihi: 15 Ocak 2018).
  • Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2017). http://www.muglakulturturizm.gov.tr/TR,157653/tarih.html, (Erişim tarihi: 1 Ağustos 2017).
  • SeturMarinas. (2017). http://www.seturmarinas.com/tr/marinalar/marmaris-marina/tarihce-ve-cografya, (Erişim tarihi: 1 Ağustos 2017).
  • TÜİK. (2018). http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist, (Erişim tarihi: 15 Ocak 2018).
  • Uslu, A. ve Kiper T., (2006), “Turizmin Kültürel Miras Üzerine Etkileri: Beypazarı/Ankara Örneğinde Yerel Halkın Farkındalığı”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi , 306.
  • Uzun, E., ve Avcı, Y., (2007)., “Yabancı Turistlerin Marmaris'i Tercihine Etki Eden Faktörlerin Araştırılması”, Mevzuat Dergisi, 109.
  • Zengin, B., ve Şengel, Ü., (2014, Nisan), “İstanbul Kapalı Çarşı Esnafının Turizm Algısı Üzerine Bir Araştırma”, 13. Geleneksel Turizm Paneli, İstanbul.
Year 2019, Volume: 1 Issue: 2, 57 - 73, 31.12.2019

Abstract

References

  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi: Tursis - Yerel Halk Etkileşimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Avcıkurt, C. (2009). Turizm Sosyolojisi: Genel ve Yapısal Yaklaşım, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bahar, O., (2000), Turizm Talebini Etkileyen Faktörler ve Bu Faktörlerin Güney Ege Turizmi Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, Muğla.
  • Bostan, A., Türk, Z., ve Kurnaz, H. A., (2013), “Ülke Kalkınmasında Marmaris Turizm Sektörünün Önemi ve Rus Turistlerin Marmaris'i Tercih Etme Nedenleri”, International Conference on Eurasian Economies Bildiri Kitabı, St. Petersburg, Rusya.
  • Coltman, M. M. (1989). Introduction To Travel And Tourism: An International Approach. New York: Wiley.
  • DPT. (2005). Bölgesel Gelişmede Temel Araçlar ve Koordinasyon Özel İhtisas Komisyonu Nihai Raporu - 1. Taslak. Ankara.
  • Durgun, A. (2006, Ağustos). Bölgesel Kalkınmada Turizmin Rolü : Isparta Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, Isparta.
  • Emekli, G., (2005), Avrupa Birliğinde Turizm Politikaları ve Türkiye’de Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 99-107.
  • Erdoğan, H. (1996). Ekonomik, Sosyal, Kültürel, Çevresel Yönleriyle Uluslararası Turizm, Bursa: Uludağ Üniversitesi Yayınevi.
  • İlkin, A., ve Dinçer, Z. (1991). Ekonomik ve Sosyal Sorunlar - Çözüm Önerileri Dizisi 2: Turizm (Türk Ekonomisindeki Yeri Ve Önemi), Ankara: TOBB Yayınları.
  • İncekara, A. (2001). Anadolu'da Yeni Turizm Olanakları ve Bölgesel Kalkınmadaki Yeri, İstanbul: İTO Yayınları.
  • Kara, E., (2016), “Sürdürülebilir Turizm Potansiyelinin Belirlenmesinde Swot Analizi: Marmaris Örneği”, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 585.
  • Kozak, N., Akoğlan, M., ve Kozak, M. (2009). Genel Turizm İlkeler – Kavramlar, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Marmaris Kaymakamlığı. (2017). http://www.marmaris.gov.tr/kaymakamligimizin-tarihcesi, (Erişim tarihi: 1 Ağustos 2017).
  • MTO. (2014). Marmaris Ticaret Odası Stratejik Planı 2014-2017.
  • Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü İstatistikleri. (2018). https://mugla.ktb.gov.tr/TR-73710/turizm-istatistikleri.html, (Erişim tarihi: 15 Ocak 2018).
  • Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2017). http://www.muglakulturturizm.gov.tr/TR,157653/tarih.html, (Erişim tarihi: 1 Ağustos 2017).
  • SeturMarinas. (2017). http://www.seturmarinas.com/tr/marinalar/marmaris-marina/tarihce-ve-cografya, (Erişim tarihi: 1 Ağustos 2017).
  • TÜİK. (2018). http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist, (Erişim tarihi: 15 Ocak 2018).
  • Uslu, A. ve Kiper T., (2006), “Turizmin Kültürel Miras Üzerine Etkileri: Beypazarı/Ankara Örneğinde Yerel Halkın Farkındalığı”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi , 306.
  • Uzun, E., ve Avcı, Y., (2007)., “Yabancı Turistlerin Marmaris'i Tercihine Etki Eden Faktörlerin Araştırılması”, Mevzuat Dergisi, 109.
  • Zengin, B., ve Şengel, Ü., (2014, Nisan), “İstanbul Kapalı Çarşı Esnafının Turizm Algısı Üzerine Bir Araştırma”, 13. Geleneksel Turizm Paneli, İstanbul.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Kadir Öztürk This is me

Aykut Sezgin

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Öztürk, K., & Sezgin, A. (2019). MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, 1(2), 57-73.
AMA Öztürk K, Sezgin A. MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ. SOSGÜZ. December 2019;1(2):57-73.
Chicago Öztürk, Kadir, and Aykut Sezgin. “MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi 1, no. 2 (December 2019): 57-73.
EndNote Öztürk K, Sezgin A (December 1, 2019) MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 1 2 57–73.
IEEE K. Öztürk and A. Sezgin, “MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ”, SOSGÜZ, vol. 1, no. 2, pp. 57–73, 2019.
ISNAD Öztürk, Kadir - Sezgin, Aykut. “MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 1/2 (December 2019), 57-73.
JAMA Öztürk K, Sezgin A. MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ. SOSGÜZ. 2019;1:57–73.
MLA Öztürk, Kadir and Aykut Sezgin. “MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, vol. 1, no. 2, 2019, pp. 57-73.
Vancouver Öztürk K, Sezgin A. MARMARİS İLÇESİNDE OTEL İŞLETMECİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA TURİZM-KALKINMA İLİŞKİSİ. SOSGÜZ. 2019;1(2):57-73.

23374216672166821669     21677 21671216722167321675   21676