Amaç: Bu çalışmada ders-boş zaman çatışması ile öznel mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır
Yöntem: Çalışma için örneklem seçiminde basit tesadüfi örnekleme seçimi kullanılmıştır. Çalışmanın evreni Gaziosmanpaşa Üniversitesinde okuyan üniversite öğrencilerinden oluşurken örneklemi de Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan 227 öğrencilerden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, “Ders-Boş Zaman Çatışma Ölçeği” ve “Öznel Mutluluk Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışma bulgularına bakıldığında, üniversite öğrencilerinin öznel mutluluk ve ders-boş zaman çatışma ölçeklerinden ortalama puan aldıkları görülmüştür. Katılımcıların okudukları sınıf değişkeni açısından ders-boş zaman çatışması yoğunluk alt boyutunda ve okudukları bölüm değişkeni incelendiğinde ders-boş zaman çatışması zaman alt boyutunda anlamlı fark tespit edilmiştir.
Sonuç: Bu doğrultuda da, öğrencilerin herhangi bir şekilde öznel mutluluk ve ders-boş zaman çatışması adına bir problem yaşamadıkları görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Boş zaman, çatışma, mutluluk, öğrenci
Purpose: In this study, it was aimed to examine the relationship between study-leisure conflict and subjective happiness.
Method: The sample for the study was chosen using simple random sampling. The target population of the study comprised university students receiving education at Gaziosmanpaşa University and the sample comprised 227 students receiving education at the Faculty of Sports Sciences. Data collection tools were personal information form which was prepared by the researchers, “Study-Leisure Conflict Scale” and “Subjective Happiness Scale”.
Findings: Examining the study findings, it was seen that the university students obtained average scores from the subjective happiness and study-leisure conflict scales. A significant difference was determined in the study-leisure conflict intensity subscale in terms of the participants’ class variable and in the study-leisure conflict time subscale in terms of their department variable.
Conclusion: Accordingly, it was seen that the students experienced no problem in terms of subjective happiness and study-leisure conflict.
Key Words: Leisure, conflict, happiness, student
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine, Sports and Recreation |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | June 28, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Acceptance Date | June 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.