Research Article
BibTex RIS Cite

8. SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABININ DİSİPLİNLERARASI BAKIŞ AÇISIYLA İNCELENMESİ

Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 1942 - 1963, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1259397

Abstract

Bu çalışmanın amacı 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının disiplinlerarası bakış açısıyla incelenmesidir. Disiplinlerarası yaklaşım bireylere farklı alanlarla ilişkili bilgileri bir araya getirme olanağı sağlamasının yanında eleştirel düşünme, yorumlama, değerlendirme ve ilişki kurma gibi becerileri kazandırmaktadır. Birey bu yaklaşımla beraber karşılaştığı problemi farklı bakış açılarıyla çözme becerisi kazanmaktadır. 19. yüzyıldan itibaren gelişen insanlık tarihinin sadece siyasi olaylardan oluşmadığı, dolayısıyla tarihin sosyal, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla ele alınması gerekliliği tarih disiplininin disiplinlerarası yapısından kaynaklanmaktadır. Tarihi diğer disiplinlerden ayrı tutmakla tarih biliminin gelişimini sağlamak mümkün değildir. Bu sebeple çalışmada T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı içeriklerinin farklı disiplinlerin kazanımlarıyla ilişkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın bulguları doküman incelemesi tekniği ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının 1, 2, 3, 5, 6 ve 7. öğrenme alanlarında yer alan içerikler Türkçe, Sosyal bilgiler ve Görsel Sanatlar dersleriyle ilişkilendirilmiştir. Ek olarak 4. öğrenme alanı içerikleri Beden Eğitimi ve Spor, Müzik ve Fen Bilimleri dersleri ile ilişkilendirilmiştir.

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2014). Aktif Öğrenme, İzmir: Biliş Yayıncılık.
  • Aybek, B. (2001). Disiplinlerarası (Bütünleştirilmiş) Öğretim Yaklaşımı. Eğitim Araştırmaları Dergisi, (3), 1-7.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Coşkun, S. B. & Altun, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre işlenmesinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkileri. e-Journal of New World Sciences Academy, (6) 1, 283-293.
  • Creswell, J. W. (2021). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, (Engin Karadağ), Nobel Akademi, Ankara.
  • Field, M., Lee, R., Field M. L. (1994). Assessing interdisciplinary learning. New directions for teaching and learning, 58, 69–84.
Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 1942 - 1963, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1259397

Abstract

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2014). Aktif Öğrenme, İzmir: Biliş Yayıncılık.
  • Aybek, B. (2001). Disiplinlerarası (Bütünleştirilmiş) Öğretim Yaklaşımı. Eğitim Araştırmaları Dergisi, (3), 1-7.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Coşkun, S. B. & Altun, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre işlenmesinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkileri. e-Journal of New World Sciences Academy, (6) 1, 283-293.
  • Creswell, J. W. (2021). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, (Engin Karadağ), Nobel Akademi, Ankara.
  • Field, M., Lee, R., Field M. L. (1994). Assessing interdisciplinary learning. New directions for teaching and learning, 58, 69–84.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

İsmail Düz 0000-0002-0442-0227

Fidaye Cincil 0000-0002-6199-370X

Enes Küçük 0000-0002-5197-9998

Early Pub Date September 19, 2023
Publication Date September 26, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Düz, İ., Cincil, F., & Küçük, E. (2023). 8. SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABININ DİSİPLİNLERARASI BAKIŞ AÇISIYLA İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 1942-1963. https://doi.org/10.24315/tred.1259397