BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 73 - 92, 01.03.2011

Öz

Halkla ilişkiler, günümüzde organizasyonların göz ardı edemeyecekleri ölçüde öneme sahip bir durum arz etmektedir. Bilgiye erişim kolaylaştığı gibi hedef kitleye ulaşmak da aynı ölçüde kolaylaşmıştır. Hedef kitleye ulaşma ve ulaşılmanın önünde aşılamayacak türden engeller büyük ölçüde iletişim teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak ortadan kalkmıştır. Böyle bir ortamda bir adım önde olmak hedef kitleye daha erken ulaşmaya imkan verecektir. Bu da rekabet ortamında avantaj sağlayacaktır. Bu konuda hedef kitle ile organizasyon arasında bağlantı kuran önemli kanalların başında internet gelmektedir

Kaynakça

  • Akbulut, D., (2010). “Halkla İlişkiler Tanımları”, http://www.halklailiskiler.com.tr/yazi.php?id=4973&baslik=Halkla%20%C4% B0li%C5%9Fkiler%20Tan%C4%B1mlar%C4%B1, E.T. 10.01.2011
  • Alikılıç, Ö. ve Onat, F.. (2007), Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar. Journual of Yaşar University, 2 (8): 899-927.
  • Asna, A.. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler (Public Realations). İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • Babacan, E., vd.. (2008). Pazarlama İletişimi Ve Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternet Kullanımı: İzmir’de Yer Alan Seyahat Acenteleri Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 31: 5-24.
  • Bıçakçı, İ.. (2002). İletişim ve Halkla İlişkiler, Eleştirel Bir Yaklaşım. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Bülbül, A. R.. (2004). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Cangöz, K.. (2008). Kamuda Halkla İlişkilerin Yeni Yüzü: Bilgi Edinme Yasası. Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 5 (3): 141- 152.
  • Fidan, M.. (2008). Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet Ve Markaya Katkısı. Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 5(3): 153-160.
  • Gölünü, S.. (2006). Gelişen Teknolojiler, Öğrenen Örgütler Ve Halkla İlişkiler, Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 4(3): 73-81.
  • Güçdemir, Y.. (2010). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Karaman, S. vd.. (2009). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar Ve Sonuçları. XIII.
  • Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri (22-23 Aralık 2008), (Ed.) Mustafa Akgül vd. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Kazancı, M.. (2009). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitapevi.
  • Küçüksaraç, B.. (2008). Toplumsal Örgütlenmelerde İnternet Aracılığıyla Halkla İlişkiler. Kocaeli: Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Mestçi, A.. (2007). Türkiye İnternet Raporu 2007. Beykent Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü.
  • Mıhçıoğlu, C.. (1971). Halkla İlişkiler Nedir? Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4): 91-108.
  • Özkanal, B.. (2006). İnternetin Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanılması: Açıköğretim Sistemine Yönelik Bir Model Önerisi, Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı.
  • Öztürk, M. C. ve Ayman, M.. (2007). Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(4): 57-66.
  • Peltekoğlu, F. B.. (2009). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Solmaz, B.. (2007). Halkla İlişkiler Bakış Açısından Kriz Durumlarında İnternetin Rolü Ve İnternet Kriz Planlaması. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 4(4): 67- 74
  • Türkiye İnternet Kullanımında Dünya 16.’sı. Hürriyet Gazetesi, 3 Ocak 2008, http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnews.aspx?id=7959625, E.T. 08.06.2011.
  • Vural Akıncı, B. ve Coşkun, G.. (2006). Yeni Teknolojiler ve Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Alanında Internet Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu 21.Yüzyılda Halkla İlişkilerde Yeni Yönelimler Sorunlar ve Çözümler, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Yatkın, A.. (2003). Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yılmaz, E.. (1996). İnternet: Yeni Bir Kitle İletişim ve Halkla İlişkiler Aracı. Türk Kütüphaneciliği, 10 (3): 277-283.
  • Yılmaz, E.. (2009). Yeni Medya Ve Halkla İlişkiler: Hedef Kitleye Ağ Üzerinden Erişmek. Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. (Ed.) Metin Işık ve Mustafa Akdağ. Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
  • Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar, http://www.turkiyeforum.org/halkla-iliskilerde-kullanilan-araclar-t183301.html, E.T. 10.01.2011
  • http://www.bilimteknoloji.tk/internet-tarihi-turkiye-de-internet/, E.T. 10.01.2011
  • www.uzmantv.com, E.T. 10.01.2011
  • http://notoku.com/05-halkla-iliskiler/ , E.T. 10.01.2011 www.turkiye.gov.tr, E.T. 10.01.2011
Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 73 - 92, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Akbulut, D., (2010). “Halkla İlişkiler Tanımları”, http://www.halklailiskiler.com.tr/yazi.php?id=4973&baslik=Halkla%20%C4% B0li%C5%9Fkiler%20Tan%C4%B1mlar%C4%B1, E.T. 10.01.2011
  • Alikılıç, Ö. ve Onat, F.. (2007), Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar. Journual of Yaşar University, 2 (8): 899-927.
  • Asna, A.. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler (Public Realations). İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • Babacan, E., vd.. (2008). Pazarlama İletişimi Ve Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternet Kullanımı: İzmir’de Yer Alan Seyahat Acenteleri Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 31: 5-24.
  • Bıçakçı, İ.. (2002). İletişim ve Halkla İlişkiler, Eleştirel Bir Yaklaşım. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Bülbül, A. R.. (2004). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Cangöz, K.. (2008). Kamuda Halkla İlişkilerin Yeni Yüzü: Bilgi Edinme Yasası. Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 5 (3): 141- 152.
  • Fidan, M.. (2008). Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet Ve Markaya Katkısı. Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 5(3): 153-160.
  • Gölünü, S.. (2006). Gelişen Teknolojiler, Öğrenen Örgütler Ve Halkla İlişkiler, Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 4(3): 73-81.
  • Güçdemir, Y.. (2010). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Karaman, S. vd.. (2009). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar Ve Sonuçları. XIII.
  • Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri (22-23 Aralık 2008), (Ed.) Mustafa Akgül vd. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Kazancı, M.. (2009). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitapevi.
  • Küçüksaraç, B.. (2008). Toplumsal Örgütlenmelerde İnternet Aracılığıyla Halkla İlişkiler. Kocaeli: Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Mestçi, A.. (2007). Türkiye İnternet Raporu 2007. Beykent Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü.
  • Mıhçıoğlu, C.. (1971). Halkla İlişkiler Nedir? Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4): 91-108.
  • Özkanal, B.. (2006). İnternetin Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanılması: Açıköğretim Sistemine Yönelik Bir Model Önerisi, Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı.
  • Öztürk, M. C. ve Ayman, M.. (2007). Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(4): 57-66.
  • Peltekoğlu, F. B.. (2009). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Solmaz, B.. (2007). Halkla İlişkiler Bakış Açısından Kriz Durumlarında İnternetin Rolü Ve İnternet Kriz Planlaması. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 4(4): 67- 74
  • Türkiye İnternet Kullanımında Dünya 16.’sı. Hürriyet Gazetesi, 3 Ocak 2008, http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnews.aspx?id=7959625, E.T. 08.06.2011.
  • Vural Akıncı, B. ve Coşkun, G.. (2006). Yeni Teknolojiler ve Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Alanında Internet Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu 21.Yüzyılda Halkla İlişkilerde Yeni Yönelimler Sorunlar ve Çözümler, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Yatkın, A.. (2003). Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yılmaz, E.. (1996). İnternet: Yeni Bir Kitle İletişim ve Halkla İlişkiler Aracı. Türk Kütüphaneciliği, 10 (3): 277-283.
  • Yılmaz, E.. (2009). Yeni Medya Ve Halkla İlişkiler: Hedef Kitleye Ağ Üzerinden Erişmek. Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. (Ed.) Metin Işık ve Mustafa Akdağ. Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
  • Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar, http://www.turkiyeforum.org/halkla-iliskilerde-kullanilan-araclar-t183301.html, E.T. 10.01.2011
  • http://www.bilimteknoloji.tk/internet-tarihi-turkiye-de-internet/, E.T. 10.01.2011
  • www.uzmantv.com, E.T. 10.01.2011
  • http://notoku.com/05-halkla-iliskiler/ , E.T. 10.01.2011 www.turkiye.gov.tr, E.T. 10.01.2011
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İ.ethem Taş

Gözde Kestellioğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taş, İ., & Kestellioğlu, G. (2011). HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 73-92.
AMA Taş İ, Kestellioğlu G. HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Mart 2011;1(1):73-92.
Chicago Taş, İ.ethem, ve Gözde Kestellioğlu. “HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2011): 73-92.
EndNote Taş İ, Kestellioğlu G (01 Mart 2011) HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 1 73–92.
IEEE İ. Taş ve G. Kestellioğlu, “HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 73–92, 2011.
ISNAD Taş, İ.ethem - Kestellioğlu, Gözde. “HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/1 (Mart 2011), 73-92.
JAMA Taş İ, Kestellioğlu G. HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;1:73–92.
MLA Taş, İ.ethem ve Gözde Kestellioğlu. “HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2011, ss. 73-92.
Vancouver Taş İ, Kestellioğlu G. HALKLA İLİŞKİLERDE İNTERNETİN YERİ VE ÖNEMİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;1(1):73-92.