BibTex RIS Kaynak Göster

Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 95 - 104, 01.03.2012

Öz

Medeniyetlerin tarihlerine şahitlik eden kentler, süreç içerisinde konjonktürel etkilerle sürekli değişime ve dönüşüme maruz kalmışlardır. Son dönemde küreselleşme ve teknolojinin etkisiyle birbirleriyle rekabet eden veya etmek durumunda olan mekânlar haline gelen kentler, diğerlerinden öne geçmek için farklılaşma çabası içerisine girmişlerdir. Bunun için de “markalaşmak” en etkili yol gibi görünmektedir. Bu yolla farklılıklarını pazarlamak ve sürekli akılda kalarak rekabet avantajı sağlamak, kentlerin en önemli hedefleri arasında gösterilebilir. Markalaşmanın kentlere sağladığı birçok avantajın varlığının bilinmesinin yanında, sürecin uzun soluklu ve zahmetli olduğu da kabul edilmektedir. Bu bağlamda kent markalaşması sadece yöneticilerin değil; özel sektör, sivil toplum örgütleri, kâr amacı gütmeyen kurumlar ve kent sakinleri gibi unsurların da aktif olarak katkı sağlamasını gerektiren bir süreçtir. Kabaca “kurum içerisinde yenilik yaratmak için sorumluluk üstlenilmesi” şeklinde ifade edilebilecek olan iç girişimcilik faktörünün, kentlerin markalaşma süreçlerinin önemli belirleyicilerinden olabileceği düşünülmektedir. Kenti oluşturan unsurların birbirleriyle ayrılmaz bir bütünü oluşturdukları düşünüldüğünde; kent markalaşmasında iç girişimcilik faktörünün önemi ortaya çıkmaktadır. Kentteki iç girişimcilik bilincinin sürekli desteklenmesi ve canlı tutulması sayesinde de kentin gelişim seviyesinin muhafaza edilmesi mümkün olabilecektir

Kaynakça

  • AĞCA Veysel ve Mustafa KURT, (2007), İç Girişimcilik ve Temel Belirleyicileri: Kavramsal Bir Çerçeve, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:29, Temmuz- Aralık, s.83-112.
  • ADIYAMAN, Kadriye (2008), Kentleşme Sürecinde Türkiye ve Kent Kimliği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • AHMAD, Y.F.; IRAJ, M.M.; YOUSEF, H.; MAHMOOD, H. (2008), “Organizational Factors Affecting Intrapreneurship in Agricultural Extension Organizational in Iran”, Agrexo8 Programme Details.
  • BUMİN, Kürşat (1998), Demokrasi Arayışında Kent, İz Yayıncılık, İstanbul.
  • ÇÖL, Şölen D. (1998), Kentlerimizde Kimlik Sorunu ve Günümüz Kentlerinin Kimlik Derecesini Ölçmek İçin Bir Yöntem Denemesi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • GÜVENÇ, Bozkurt (1991), İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, 5. Baskı, İstanbul.
  • HOSTAGER, Todd .J. ; NE_L, T.C., DECKER, R.L., ve LORENTZ, R.D.; (1998), “Seeing Environmental Opportunities: Effects of Intrapreneurial Ability, Efficacy, Motivation and Desirability”, Journal of Organizational Change Management, 11, p. 11-25.
  • KELEŞ, Ruşen (1998), Kentbilim Terimleri Sözlüğü, İmge Kitabevi, İstanbul.
  • KILIÇBAY, Mehmet Ali (2000), Şehirler ve Kentler, İmge Kitabevi, İstanbul.
  • KIRAY, Mübeccel B. (2007), Kentleşme Yazıları, Bağlam Yayınları, 3. Baskı, İstanbul.
  • İLGÜNER Muhterem ve ASPLUND Christer (2011) , Marka Şehir, Markating Yayınları, İstanbul.
  • LAW, Christopher M. (2002), Urban Tourism: Attracting Visitors to Large Cities, International Thomson Business Press, Masel Publishing Limited, London.
  • MARKETINGPOWER (2012), Placebrand, http://www.marketingpower.com/_layouts/Dictionary.aspx?dLetter=C (Erişim Tarihi:18.02.2012).
  • PEKER Afife E. (2006), Kentin Markalaşma Sürecinde Çağdaş Sanat Müzelerinin Rolü: Kent Markalaşması ve Küresel Landmark, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • PINCHOT, Gifford (1985), Intrapreneuring, Harper and Row, New York.
  • PLACEBRANDS, (2012), Placebranding, http://www.placebrands.net/placebranding/placebranding.html (ErişimTarihi:01.04.2012).
  • SARAN Mine (2005), Kent Pazarlaması: Güçlü Bir Kent İmajı ve Kent Markası Oluşturmak, TMMOB Makine Müh. Odası, Marka Yönetimi Sempozyumu, 14-15 Nisan, Gaziantep, s.105-111.
  • ZAHRA, Shaker A., 1991, “Predictors and Financial Outcomes of Corporate Entrepreneurship: An Exploratory Study”, Journal of Business Venturing, Vol.6, No.4, p.260–285.
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 95 - 104, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • AĞCA Veysel ve Mustafa KURT, (2007), İç Girişimcilik ve Temel Belirleyicileri: Kavramsal Bir Çerçeve, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:29, Temmuz- Aralık, s.83-112.
  • ADIYAMAN, Kadriye (2008), Kentleşme Sürecinde Türkiye ve Kent Kimliği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • AHMAD, Y.F.; IRAJ, M.M.; YOUSEF, H.; MAHMOOD, H. (2008), “Organizational Factors Affecting Intrapreneurship in Agricultural Extension Organizational in Iran”, Agrexo8 Programme Details.
  • BUMİN, Kürşat (1998), Demokrasi Arayışında Kent, İz Yayıncılık, İstanbul.
  • ÇÖL, Şölen D. (1998), Kentlerimizde Kimlik Sorunu ve Günümüz Kentlerinin Kimlik Derecesini Ölçmek İçin Bir Yöntem Denemesi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • GÜVENÇ, Bozkurt (1991), İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, 5. Baskı, İstanbul.
  • HOSTAGER, Todd .J. ; NE_L, T.C., DECKER, R.L., ve LORENTZ, R.D.; (1998), “Seeing Environmental Opportunities: Effects of Intrapreneurial Ability, Efficacy, Motivation and Desirability”, Journal of Organizational Change Management, 11, p. 11-25.
  • KELEŞ, Ruşen (1998), Kentbilim Terimleri Sözlüğü, İmge Kitabevi, İstanbul.
  • KILIÇBAY, Mehmet Ali (2000), Şehirler ve Kentler, İmge Kitabevi, İstanbul.
  • KIRAY, Mübeccel B. (2007), Kentleşme Yazıları, Bağlam Yayınları, 3. Baskı, İstanbul.
  • İLGÜNER Muhterem ve ASPLUND Christer (2011) , Marka Şehir, Markating Yayınları, İstanbul.
  • LAW, Christopher M. (2002), Urban Tourism: Attracting Visitors to Large Cities, International Thomson Business Press, Masel Publishing Limited, London.
  • MARKETINGPOWER (2012), Placebrand, http://www.marketingpower.com/_layouts/Dictionary.aspx?dLetter=C (Erişim Tarihi:18.02.2012).
  • PEKER Afife E. (2006), Kentin Markalaşma Sürecinde Çağdaş Sanat Müzelerinin Rolü: Kent Markalaşması ve Küresel Landmark, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • PINCHOT, Gifford (1985), Intrapreneuring, Harper and Row, New York.
  • PLACEBRANDS, (2012), Placebranding, http://www.placebrands.net/placebranding/placebranding.html (ErişimTarihi:01.04.2012).
  • SARAN Mine (2005), Kent Pazarlaması: Güçlü Bir Kent İmajı ve Kent Markası Oluşturmak, TMMOB Makine Müh. Odası, Marka Yönetimi Sempozyumu, 14-15 Nisan, Gaziantep, s.105-111.
  • ZAHRA, Shaker A., 1991, “Predictors and Financial Outcomes of Corporate Entrepreneurship: An Exploratory Study”, Journal of Business Venturing, Vol.6, No.4, p.260–285.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halim Emre Zeren

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zeren, H. E. (2012). Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 95-104.
AMA Zeren HE. Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Mart 2012;2(1):95-104.
Chicago Zeren, Halim Emre. “Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Mart 2012): 95-104.
EndNote Zeren HE (01 Mart 2012) Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 1 95–104.
IEEE H. E. Zeren, “Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 95–104, 2012.
ISNAD Zeren, Halim Emre. “Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/1 (Mart 2012), 95-104.
JAMA Zeren HE. Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2:95–104.
MLA Zeren, Halim Emre. “Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2012, ss. 95-104.
Vancouver Zeren HE. Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2(1):95-104.