BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 316 - 0, 09.03.2015

Öz

Social media sites, developing for forming an online social environmen tand drawing attention of masses of people for communication and interaction, enable businesses to keep track of, give directi onto, and impact consumers’ views and preferences by considering the environmental impacts. In this research study, we examine how businesses use social media and how social media enable sreputation and functionality. In the context of this study, we administered a structured survey to business students in Kahramanmaraş Sütçü İmam University and examined whether reputation and functionality differ sdepending on various demographic variables

Kaynakça

  • BARUTÇU, S. ve TOMAŞ, M. (2013), ''Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü'', Journal of Internet Applications and Management, 4 (1), 5-24.
  • BLACKSHAW, P. ve NAZZARO, M. (2004), ''Consumer-Generated Media (CGM) 101: Word-of-Mouth in the Age of the Web-Fortified Consumer'', http://www.brandchannel.com/images/papers/222_cgm.pdf (Erişim tarihi: 10.04.2014).
  • GUO, Z., CHEUNG, K. ve TAN, F. B. (2008), "Motivations for Using CMC and Non- CMC Media in Learning Contexts: A Uses and Gratifications Approach, ICIS 2008 Proceedings, Paper 71.
  • İŞLEK, M. S. (2012), "Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye'deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • İtibar Yönetimi Enstitüsü. (2013), ''İşletmelerde Kurumsal İtibar Araştırması'', http://www.iye.org.tr/wpcontent/uploads/2013/02/Isletmelerde_Ku rumsal_Itibar-Arastirmasi_Raporu_2013.pdf, 20.04.2014). (Erişim tarihi:
  • KAPLAN, A. ve HAENLEIN, M. (2010), ''Users of the World, unite The challenges and Opportunities of Social Media'', Business Horizons, 53 (1), 59-68.
  • KARA, T. (2012), ''Sosyal Medya Üzerinde Yeni Nesil Pazarlama ve Türkiye Bilgi & İletişim Hizmetleri Endüstrisinde Sosyal Ağların Kullanımına Yönelik Bir Araştırma'', Global Media Journal, 2 (4), 102-117.
  • KARA, T. ve ÖZGEN, E. (2012), Sosyal Medya/Akademi, İstanbul: Beta Basım.
  • KELLY, K. (2006), New Rules, http://www.kk.org/newrules/newrules intro.html
  • KÖSEOĞLU, Ö. (2013), ''Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Facebook: Reklam ve Elektronik Ağızdan Ağıza Mesajların Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Analiz'', Global Media Journal, 3 (6), 74-101.
  • MILLS, A. (2012), ''Virality in Social Media: the SPIN Framework'', Journal of Public Affairs, 12 (2), 162-169.
  • ÖZGEN, E. ve DOYMUŞ, H. (2013), ''Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik Yönetimi Konusuna İletişimsel Bir Yaklaşım'', Online Academic Journal of Information Technology, 4 (11), 91-103.
  • ÖZMEN, Ş. (2009), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • SOLMAZ, B. ve GÖRKEMLİ, H. (2012), ''Yeni Bir İletişim Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı ve Konya Kadın Dernekleri Örneği'', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 183-189.
  • TUİK (2013), ''Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması'', http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569, (Erişim tarihi: 15.04.2014). WIKIPEDIA (2011), ''Sosyal Sosyal_medya, (Erişim tarihi: 20.04.2014). Medya'',
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/

İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 316 - 0, 09.03.2015

Öz

Sosyal bir çevre oluşturmak amacıyla kurulan ve büyük kitlelerin birbirleriyle yoğun olarak iletişime ve etkileşime geçebildikleri elektronik ortamlar olan sosyal medya siteleri, işletmelerin tüketici düşüncelerini takip edebildikleri, bu düşüncelere yön veren çevresel etmenleri inceleyebildikleri ve tüketicilerin tercihlerini etkilemeye çalıştıkları bir pazarlama aracı olarak da kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada işletmelerin sosyal medyayı ne şekilde kullandığı ve sosyal medyada yer almanın işletmelerin itibarı ve işlevselliği üzerindekietkileri incelenmiştir.Araştırma kapsamında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerine anket uygulanmış olup, sosyal medya kullanım algısının itibar ve işlevsellik alt boyutlarının, çeşitli demografik değişkenler açısından fark gösterip göstermediği incelenmiştir. Anahtar Kelimeler:Sosyal Medya, İtibar, İşlevsellik

Kaynakça

  • BARUTÇU, S. ve TOMAŞ, M. (2013), ''Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü'', Journal of Internet Applications and Management, 4 (1), 5-24.
  • BLACKSHAW, P. ve NAZZARO, M. (2004), ''Consumer-Generated Media (CGM) 101: Word-of-Mouth in the Age of the Web-Fortified Consumer'', http://www.brandchannel.com/images/papers/222_cgm.pdf (Erişim tarihi: 10.04.2014).
  • GUO, Z., CHEUNG, K. ve TAN, F. B. (2008), "Motivations for Using CMC and Non- CMC Media in Learning Contexts: A Uses and Gratifications Approach, ICIS 2008 Proceedings, Paper 71.
  • İŞLEK, M. S. (2012), "Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye'deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • İtibar Yönetimi Enstitüsü. (2013), ''İşletmelerde Kurumsal İtibar Araştırması'', http://www.iye.org.tr/wpcontent/uploads/2013/02/Isletmelerde_Ku rumsal_Itibar-Arastirmasi_Raporu_2013.pdf, 20.04.2014). (Erişim tarihi:
  • KAPLAN, A. ve HAENLEIN, M. (2010), ''Users of the World, unite The challenges and Opportunities of Social Media'', Business Horizons, 53 (1), 59-68.
  • KARA, T. (2012), ''Sosyal Medya Üzerinde Yeni Nesil Pazarlama ve Türkiye Bilgi & İletişim Hizmetleri Endüstrisinde Sosyal Ağların Kullanımına Yönelik Bir Araştırma'', Global Media Journal, 2 (4), 102-117.
  • KARA, T. ve ÖZGEN, E. (2012), Sosyal Medya/Akademi, İstanbul: Beta Basım.
  • KELLY, K. (2006), New Rules, http://www.kk.org/newrules/newrules intro.html
  • KÖSEOĞLU, Ö. (2013), ''Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Facebook: Reklam ve Elektronik Ağızdan Ağıza Mesajların Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Analiz'', Global Media Journal, 3 (6), 74-101.
  • MILLS, A. (2012), ''Virality in Social Media: the SPIN Framework'', Journal of Public Affairs, 12 (2), 162-169.
  • ÖZGEN, E. ve DOYMUŞ, H. (2013), ''Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik Yönetimi Konusuna İletişimsel Bir Yaklaşım'', Online Academic Journal of Information Technology, 4 (11), 91-103.
  • ÖZMEN, Ş. (2009), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • SOLMAZ, B. ve GÖRKEMLİ, H. (2012), ''Yeni Bir İletişim Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı ve Konya Kadın Dernekleri Örneği'', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 183-189.
  • TUİK (2013), ''Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması'', http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569, (Erişim tarihi: 15.04.2014). WIKIPEDIA (2011), ''Sosyal Sosyal_medya, (Erişim tarihi: 20.04.2014). Medya'',
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil TR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Ada

Akın Abul

Yayımlanma Tarihi 9 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ada, S., & Abul, A. (2015). İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 316.
AMA Ada S, Abul A. İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Mart 2015;4(1):316.
Chicago Ada, Serkan, ve Akın Abul. “İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 1 (Mart 2015): 316.
EndNote Ada S, Abul A (01 Mart 2015) İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 1 316.
IEEE S. Ada ve A. Abul, “İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, s. 316, 2015.
ISNAD Ada, Serkan - Abul, Akın. “İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/1 (Mart 2015), 316.
JAMA Ada S, Abul A. İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;4:316.
MLA Ada, Serkan ve Akın Abul. “İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, 2015, s. 316.
Vancouver Ada S, Abul A. İŞLETMELERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;4(1):316.