BibTex RIS Kaynak Göster

Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 195 - 208, 13.01.2016

Öz

Son zamanlarda alışveriş merkezlerinin sayısı gittikçe artış göstermektedir. Sadece tüketicilerin alışveriş yapmaları değil aynı zamanda da sosyal ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayan alışveriş merkezleri bu sistemlerinden dolayı tüketicilerin tutum ve alışkanlıklarını da etkilemektedirler. Bu nedenle sosyal, kültürel ve satın almaya ilişkin tüm ihtiyaçlarını aynı merkez içerisinde karşılayabilme imkanı sağlayan bu mekanlara tüketicilerin ilgileri yoğun olmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin bu istek ve beklentilerini daha iyi karşılayabilmek ve aynı zamanda da yoğun rekabet ortamında başarı elde edebilmek için alışveriş merkezlerinde bir çok farklı strateji ve yöntem uygulanmaktadır. Bu çalışmada, bu stratejiler ve yöntemler temelinde Kahramanmaraş ilindeki tüketicilerin alışveriş merkezlerinden beklentileri ve bu alışveriş merkezlerine yönelik tutumları ölçülerek işletmelere strateji ve yöntemleri konusunda öneriler sunmak amaçlanmaktadır

Kaynakça

  • AKGÜN, Ö. (2008). Modern Alışveriş Merkezlerinin Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi ve Konya İlinde Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2008, Konya.
  • ALEXANDRIS, K., DIMITRIADIS, N., MARKATA, D. (2002). Can perceptions of service quality predict behavioral intentions? An exploratory study in the hotel sector in Greece. Managing Service quality. 12(4-), 224—231.
  • ALKİBAY S., TUNCER D., HOŞGÖR, Ş. (2007), Alışveriş Merkezleri Ve Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 230.
  • BAKER ]., PARASURAMAN A. Vd., (2002). The Influence of Multiple Store Environment Cues on Percieved Merchandise Value and Patronage Intentions, ]ournal of Marketing Vol:66 April 2002.
  • BAKER, D.A., CROMPTON, ].L. (2000). quality, satisfaction and behaviour intentions. Annals ofTourism Research.27 (3), 785—804.ss.
  • BLOCH P., RIDGWAY N. and SCOTT D., (1994). The Shopping Mall as a Consumer Habitat, Journal of Retailing Volume 70, Nımber 1, 1994:23 — 42.
  • BURSTINER, I., (1989). Run Your Own Store, New York: Prentice Hall Pres Callahan.
  • BÜLBÜL, H., AKIN, M., DEMİRER, Ö. ve DOĞAN İ. C., (2012). Türk Bankacılık Sektöründe Hizmet Kalitesinin Müşteri Tatmini Ve Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Yapısal Eşitlik Modeli İle Bir İnceleme Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (1), 28-40.
  • CHETTHAMRONGCHAI P. and DAVIES G., (2000), Segmenting The Market For Food Shoppers Using Attitudes To Shopping And To Time British Food Journal, Vol. 102 No. 2, Pp. 81-101.
  • ÇİÇEK, R. ve DOĞAN, İ.C. (2009). "Müşteri Memnuniyetinin Artırılmasında hizmet Kalitesinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği", Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 10, Sayı 1:199-217.
  • GÜRBÜZ, E., BÜYÜKKEKLIK, A. AVCILAR, M.Y., TOKSARI, M. (2008). Algılanan hizmet kalitesinin tatmin ve davranışsal niyet üzerine etkisi: Niğde ilindeki süpermarketler üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış. 8 (2), 785—812.ss.
  • KARAFAKIOGLU, M. (1987). "Türkiye'de Alısveris Merkezleri Gelisebilir Mi?", Pazarlama Dünyası, 1, Ocak-Subat,
  • KÖKSAL, Y., EMİRZA, E. (2011), “Kuruluş Yeri Açısından Cadde ve Alışveriş Merkezi Mağazacılığının Karşılaştırılması:Ankara İlinde Bir Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:8, Sayı:16.
  • LAROCHE M., LEFA, T. (2005), Incorporating Service Quality into Consumer Mall Shopping Decision Making: A Comparison Between Englih and French Canadian Consumers, Journal of Service Marketing 19/3 157 -163.
  • LEVY M., BARTON A. W. (2004). Retailing Management, 5th Edition, Mc Graw Hill/ Irwin, Boston.
  • MUCUK, İ. (2006). Pazarlama İlkeleri Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • NUNALLY, J. C. (1978). Psychometric Theory, New York: McGraw-Hill.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML, V.A., BERRY, L. L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Marketing. 49 (4), 41— 50.55.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML, V.A. and BERRY, L.L. (1988), "SERVQUAL: a multi-item scale for measuring consumer perceptions of the service quality", Journal of Retailing, Vol. 64, No. 1, pp. 12.
  • QIN, H., PRYBUTOK, V. R. (2008). Determinants of customer-perceived service quality in fast-food restaurants and their relationship to customer satisfaction and behavioral intentions. The Quality Management Journal. 15 (2), 35—50.ss.
  • ROBLEDO, M. A. (2001), Measuring and Managing Service quality Integrating Customer Expectations , Managing Service Quality, 11(1), 22-31.
  • TEK, Ö.B. ve ÖZGÜL, E. (2005).Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • İsmail BAKAN, A.Melih EYİTMİŞ, H.Seçiı FETTAHLIOĞLU
Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 195 - 208, 13.01.2016

Öz

Kaynakça

  • AKGÜN, Ö. (2008). Modern Alışveriş Merkezlerinin Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi ve Konya İlinde Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2008, Konya.
  • ALEXANDRIS, K., DIMITRIADIS, N., MARKATA, D. (2002). Can perceptions of service quality predict behavioral intentions? An exploratory study in the hotel sector in Greece. Managing Service quality. 12(4-), 224—231.
  • ALKİBAY S., TUNCER D., HOŞGÖR, Ş. (2007), Alışveriş Merkezleri Ve Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 230.
  • BAKER ]., PARASURAMAN A. Vd., (2002). The Influence of Multiple Store Environment Cues on Percieved Merchandise Value and Patronage Intentions, ]ournal of Marketing Vol:66 April 2002.
  • BAKER, D.A., CROMPTON, ].L. (2000). quality, satisfaction and behaviour intentions. Annals ofTourism Research.27 (3), 785—804.ss.
  • BLOCH P., RIDGWAY N. and SCOTT D., (1994). The Shopping Mall as a Consumer Habitat, Journal of Retailing Volume 70, Nımber 1, 1994:23 — 42.
  • BURSTINER, I., (1989). Run Your Own Store, New York: Prentice Hall Pres Callahan.
  • BÜLBÜL, H., AKIN, M., DEMİRER, Ö. ve DOĞAN İ. C., (2012). Türk Bankacılık Sektöründe Hizmet Kalitesinin Müşteri Tatmini Ve Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Yapısal Eşitlik Modeli İle Bir İnceleme Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (1), 28-40.
  • CHETTHAMRONGCHAI P. and DAVIES G., (2000), Segmenting The Market For Food Shoppers Using Attitudes To Shopping And To Time British Food Journal, Vol. 102 No. 2, Pp. 81-101.
  • ÇİÇEK, R. ve DOĞAN, İ.C. (2009). "Müşteri Memnuniyetinin Artırılmasında hizmet Kalitesinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği", Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 10, Sayı 1:199-217.
  • GÜRBÜZ, E., BÜYÜKKEKLIK, A. AVCILAR, M.Y., TOKSARI, M. (2008). Algılanan hizmet kalitesinin tatmin ve davranışsal niyet üzerine etkisi: Niğde ilindeki süpermarketler üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış. 8 (2), 785—812.ss.
  • KARAFAKIOGLU, M. (1987). "Türkiye'de Alısveris Merkezleri Gelisebilir Mi?", Pazarlama Dünyası, 1, Ocak-Subat,
  • KÖKSAL, Y., EMİRZA, E. (2011), “Kuruluş Yeri Açısından Cadde ve Alışveriş Merkezi Mağazacılığının Karşılaştırılması:Ankara İlinde Bir Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:8, Sayı:16.
  • LAROCHE M., LEFA, T. (2005), Incorporating Service Quality into Consumer Mall Shopping Decision Making: A Comparison Between Englih and French Canadian Consumers, Journal of Service Marketing 19/3 157 -163.
  • LEVY M., BARTON A. W. (2004). Retailing Management, 5th Edition, Mc Graw Hill/ Irwin, Boston.
  • MUCUK, İ. (2006). Pazarlama İlkeleri Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • NUNALLY, J. C. (1978). Psychometric Theory, New York: McGraw-Hill.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML, V.A., BERRY, L. L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Marketing. 49 (4), 41— 50.55.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML, V.A. and BERRY, L.L. (1988), "SERVQUAL: a multi-item scale for measuring consumer perceptions of the service quality", Journal of Retailing, Vol. 64, No. 1, pp. 12.
  • QIN, H., PRYBUTOK, V. R. (2008). Determinants of customer-perceived service quality in fast-food restaurants and their relationship to customer satisfaction and behavioral intentions. The Quality Management Journal. 15 (2), 35—50.ss.
  • ROBLEDO, M. A. (2001), Measuring and Managing Service quality Integrating Customer Expectations , Managing Service Quality, 11(1), 22-31.
  • TEK, Ö.B. ve ÖZGÜL, E. (2005).Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • İsmail BAKAN, A.Melih EYİTMİŞ, H.Seçiı FETTAHLIOĞLU
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Bakan

A.melih Eyitmiş

H.seçil Fettahlıoğlu

Yayımlanma Tarihi 13 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bakan, İ., Eyitmiş, A., & Fettahlıoğlu, H. (2016). Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 195-208.
AMA Bakan İ, Eyitmiş A, Fettahlıoğlu H. Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ocak 2016;3(1):195-208.
Chicago Bakan, İsmail, A.melih Eyitmiş, ve H.seçil Fettahlıoğlu. “Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Ocak 2016): 195-208.
EndNote Bakan İ, Eyitmiş A, Fettahlıoğlu H (01 Ocak 2016) Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 1 195–208.
IEEE İ. Bakan, A. Eyitmiş, ve H. Fettahlıoğlu, “Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 195–208, 2016.
ISNAD Bakan, İsmail vd. “Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3/1 (Ocak 2016), 195-208.
JAMA Bakan İ, Eyitmiş A, Fettahlıoğlu H. Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;3:195–208.
MLA Bakan, İsmail vd. “Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2016, ss. 195-08.
Vancouver Bakan İ, Eyitmiş A, Fettahlıoğlu H. Kahramanmaraş’ta Alışveriş Merkezleri Kalite Algısı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;3(1):195-208.