Bu
çalışma ile hedeflenen amaç, firmaların
göz ardı etmemesi gereken iki önemli konu olan tersine lojistik ve
sürdürülebilir pazarlama kavramları bir arada ele alınmıştır.
Bu çalışma Kahramanmaraş’ta
ambalaj atıklarından geri dönüşüm sağlayan plastik sanayi sektöründe faaliyet
gösteren bir işletmede uygulanmıştır. Firmaların tersine lojistik
faaliyetlerini ve sürdürülebilir pazarlamayı etkileyen faktörlerin
belirlenebilmesi için çok kriterli karar verme yöntemlerinden Analitik Hiyerarşi
kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, karar verici firmanın tersine lojistik
faaliyetlerini etkileyen faktörler hiyerarşisine ait esas kriterlerdenkanuni
zorunluluklar birinci derecede öneme sahip olduğu görülmüştür. İkinci olarak
sürdürülebilir pazarlamayı etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla
oluşturulan hiyerarşinin en önemli temel faktörü ekonomik gereksinimler
kriteridir.
Tersine lojistik Sürdürülebilir Pazarlama Ambalaj Atıkları Plastik Sanayi AHP
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 6 Sayı: 2 |