Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK ALANINDA FARKLI BÖLÜMLERDE EĞİTİM ALAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ SINAV KAYGISI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 29, 29.02.2024
https://doi.org/10.53446/actamednicomedia.1307002

Öz

Amaç: Çalışmamızın amacı anatomi eğitimi ile ilgili öğrencilerin fikirlerini almak ve tutumlarını tespit ederek, aksaklıkları saptamak, sınav kaygıları üzerine bu tutumlarını değerlendirmektir.
Yöntem: Tanımlayıcı özellikte olan araştırma evreni Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi’nde 2022-2023 eğitim öğretim yılında Diş Hekimliği Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Meslek Yüksek Okulu’nda öğrenim gören toplam 648 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere Kişisel Veri Formu, Anatomi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği ve Sınav kaygısı Ölçeğindeki toplam 63 çoktan seçmeli soru sorulmuş olup öğrencilerin anatomi dersi ile ilgili görüşlerinin ve tutumlarının karşılaştırılması ve sınav kaygısı üzerine etkisini belirlemek istenmiştir.
Bulgular: Çalışmamızdan elde edilen Anatomi Dersine İlişkin Tutum Ölçeğinde ile yaş, sınıf ve bölüme isteyerek gelmesi değişkeninde anlamlı bir fark çıkmıştır (p<0,05). Cinsiyet, öğretim ve eğitim durumu değişkenleri ile tutum düzeyleri arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır (p>0,05). Sınav Kaygısı Ölçeği ile sınıf ve bölüme isteyerek gelmesi değişkeninde anlamlı bir fark çıkmıştır (p<0,05). Çalışmamızda Anatomi Dersine İlişkin Tutup Ölçeği Toplam Puanı ile Sınav Kaygısı Ölçeği Toplam Puanı katılımcıların demografik özellikleri ile ilişkisi incelendiğinde; yaş, sınıf ve bölüme isteyerek gelmesi değişkenlerinde Anatomi Dersine İlişkin Tutup Ölçeği Toplam Puanı arasında anlamlı fark çıkmıştır (p<0,05).
Sonuç: Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin anatomi dersine yönelik gösterdikleri tutum ve sınav kaygısı arasındaki ilişkiyi yansıtmaktadır. Çıkan sonuçlar dikkate alınarak bu konuda yapılacak çalışmalar doğrultusunda, anatomi eğitimini daha kalıcı hale getirilerek, ileride anatomi bilgisi iyi sağlık çalışanları yetişmesine bu çalışmanın katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Serin E. Relationship between the hip anatomy and sport-ing performance. European Journal of Physical Education and Sport Science. 2017;3. doi:10.5281/zenodo. 1043342
  • Demir M, Atay E, Kılıç M, İpekçi NN. Kilis 7 Aralık Üniversitesi lisans ve ön lisans eğitiminde öğrencilerin anatomi dersi ile ilgili görüşlerinin karşılaştırılması. Sağlık Bilimleri Dergisi (Journal of Health Sciences). 2014 ; 23 (3)
  • Serin E, Zambak Ö. Beden Eğitimi, Antrenörlük Eğitimi ve Hemşirelik Eğitimi Öğrencilerinin Anatomi Dersine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması. The Journal of Germenica, Physical Education And Sports Science. 2020; 1(2).
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayla Tekin Orha 0000-0001-5793-7054

Buket Rende 0000-0001-8255-0046

Yayımlanma Tarihi 29 Şubat 2024
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 27 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

AMA Tekin Orha A, Rende B. SAĞLIK ALANINDA FARKLI BÖLÜMLERDE EĞİTİM ALAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ SINAV KAYGISI ÜZERİNE ETKİSİ. Acta Med Nicomedia. Şubat 2024;7(1):23-29. doi:10.53446/actamednicomedia.1307002

images?q=tbn:ANd9GcSZGi2xIvqKAAwnJ5TSwN7g4cYXkrLAiHoAURHIjzbYqI5bffXt&s

"Acta Medica Nicomedia" Tıp dergisinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/actamednicomedia adresinden yayımlanan makaleler açık erişime sahip olup Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY SA 4.0) ile lisanslanmıştır.