Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Social Media in Universities' Communication Strategies on Preference Days

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 89 - 99, 29.12.2023

Öz

Social media not only shapes the lives, habits and preferences of individuals but also transforms how organisations reach their target audiences. Institutions that want to be in the medium where their target audience is located can follow their expectations, needs and wishes easily through social media. They can also create messages in line with these expectations and present them to their target audience. In this study, the messages produced and shared by universities in Türkiye during the 2023 The Higher Education Institutions Examination (YKS) Preference Days in order to reach their potential students who constitute their target audience were analysed. These messages were evaluated by content analysis method and it was determined which issues universities paid more attention to. The findings show that universities have made a communication strategy that presents messages emphasising the different opportunities they offer, especially preference days activities, programs and research opportunities, to their followers in different content types.

Kaynakça

  • Akyazı, E. (2018). Tercih Sürecinde Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(4), 677-688.
  • Alexa, E., Alexa, M. ve Stoica, C. (2012). The Use of Online Marketing and Social Media in Higher Education Institutions in Romania. Journal of Marketing Research and Case Studies, 1-9. doi:10.5171/2012.721221
  • Bitirim Okmeydan, S. (2020). Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı: İzmir’deki Devlet ve Vakıf Üniversitelerinin Karşılaştırmalı Analizi. Beykoz Akademi Dergisi, 8(1), 73-96. doi:10.14514/BYK.m.26515393.2020.8/1.73-96 Boom Social. (t.y.). Social Brands Turkey. https://www.boomsocial.com/Social-Brands/2023/Eylul/Instagram/egitim/universiteler adresinden erişildi.
  • Çakaröz, K. M. (2018). Türkiye’deki Üniversitelerin Sosyal Medya Etkililik Düzeylerinin Belirlenmesi. 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 53(3), 816-831. doi:10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
  • Çiftçi, M., Tanışman, Z. G. ve Yurdaarmağan, E. (2014). Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Tespit Edilmesine Yönelik Bir Araştırma. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (31), 307-316.
  • Gezgin, S. ve Kırık, A. M. (2018). Sosyal Medyanın Tüketim Kültürüne Etkisi. Dijital Çağda İletişim içinde (ss. 9-25). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Karakaş Tandoğan, G. ve Bilgiç, Y. E. (2021). Sosyal Medyanın Turizm Öğrencilerinin Üniversite Tercih Sürecine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(3), 2417-2442.
  • Mangold, W. G. ve Faulds, D. J. (2009). Social Media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix. Business Horizons, 52(4), 357-365. doi:10.1016/j.bushor.2009.03.002
  • Mills, A. J. (2012). Virality in Social Media: The SPIN Framework. Journal of Public Affairs, 12(2), 162-169. doi:10.1002/pa.1418
  • Paladan, N. N. (2018). Higher Education Institutions Embracing Digital & Social Media Marketing: A Case of Top 25 Universities in Asia & Africa. SSRN Electronic Journal. doi:10.2139/ssrn.3347018
  • Peruta, A. ve Shields, A. B. (2017). Social Media in Higher Education: Understanding How Colleges and Universities Use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 131-143. doi:10.1080/08841241.2016.1212451
  • Sezgin, M. ve Altay, I. (2021). Üniversite Tercihinde Sosyal Medyanın Aracı Rolü. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 87-104.
  • Yükseköğretim Kurulu. (t.y.). Yıllara Göre Başvuran Yerleşen ÖSYS İstatistikleri. 19 Kasım 2023 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.

Üniversitelerin Tercih Dönemi İletişim Stratejilerinde Sosyal Medyanın Yeri

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 89 - 99, 29.12.2023

Öz

Sosyal medya günümüzde bireylerin yaşantılarını, alışkanlıklarını ve tercihlerini şekillendirdiği gibi kurumların da hedef kitlelerine ulaşma biçimlerini dönüştürmektedir. Hedef kitlesinin bulunduğu mecrada bulunmak isteyen kurumlar sosyal medya aracılığıyla onların beklentilerini, ihtiyaçlarını ve isteklerini daha yakından takip edebilmekte, bu beklentilere uygun iletiler geliştirerek hedef kitlelerine sunmaktadır. Bu çalışmada 2023 YKS Tercih Dönemi boyunca Türkiye’deki üniversitelerin hedef kitlesini oluşturan potansiyel öğrencilerine ulaşmak için hangi mesajları üretip paylaştığı ele alınmış, bu mesajlar içerik analizi yöntemiyle değerlendirilerek üniversitelerin hangi konulara daha fazla dikkat çektiği saptanmıştır. Elde edilen bulgular üniversitelerin tercih ve tanıtım etkinlikleri, program tanıtımları ve araştırma olanakları başta olmak üzere sundukları farklı imkânları vurgulayan mesajları farklı içerik türlerinde takipçilerine sunan bir iletişim stratejisi geliştirdiklerini göstermektedir.

Kaynakça

  • Akyazı, E. (2018). Tercih Sürecinde Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(4), 677-688.
  • Alexa, E., Alexa, M. ve Stoica, C. (2012). The Use of Online Marketing and Social Media in Higher Education Institutions in Romania. Journal of Marketing Research and Case Studies, 1-9. doi:10.5171/2012.721221
  • Bitirim Okmeydan, S. (2020). Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı: İzmir’deki Devlet ve Vakıf Üniversitelerinin Karşılaştırmalı Analizi. Beykoz Akademi Dergisi, 8(1), 73-96. doi:10.14514/BYK.m.26515393.2020.8/1.73-96 Boom Social. (t.y.). Social Brands Turkey. https://www.boomsocial.com/Social-Brands/2023/Eylul/Instagram/egitim/universiteler adresinden erişildi.
  • Çakaröz, K. M. (2018). Türkiye’deki Üniversitelerin Sosyal Medya Etkililik Düzeylerinin Belirlenmesi. 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 53(3), 816-831. doi:10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
  • Çiftçi, M., Tanışman, Z. G. ve Yurdaarmağan, E. (2014). Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Tespit Edilmesine Yönelik Bir Araştırma. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (31), 307-316.
  • Gezgin, S. ve Kırık, A. M. (2018). Sosyal Medyanın Tüketim Kültürüne Etkisi. Dijital Çağda İletişim içinde (ss. 9-25). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Karakaş Tandoğan, G. ve Bilgiç, Y. E. (2021). Sosyal Medyanın Turizm Öğrencilerinin Üniversite Tercih Sürecine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(3), 2417-2442.
  • Mangold, W. G. ve Faulds, D. J. (2009). Social Media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix. Business Horizons, 52(4), 357-365. doi:10.1016/j.bushor.2009.03.002
  • Mills, A. J. (2012). Virality in Social Media: The SPIN Framework. Journal of Public Affairs, 12(2), 162-169. doi:10.1002/pa.1418
  • Paladan, N. N. (2018). Higher Education Institutions Embracing Digital & Social Media Marketing: A Case of Top 25 Universities in Asia & Africa. SSRN Electronic Journal. doi:10.2139/ssrn.3347018
  • Peruta, A. ve Shields, A. B. (2017). Social Media in Higher Education: Understanding How Colleges and Universities Use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 131-143. doi:10.1080/08841241.2016.1212451
  • Sezgin, M. ve Altay, I. (2021). Üniversite Tercihinde Sosyal Medyanın Aracı Rolü. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 87-104.
  • Yükseköğretim Kurulu. (t.y.). Yıllara Göre Başvuran Yerleşen ÖSYS İstatistikleri. 19 Kasım 2023 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Politikası
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Kaplan 0000-0002-2286-5190

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2023
Kabul Tarihi 12 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaplan, İ. (2023). Üniversitelerin Tercih Dönemi İletişim Stratejilerinde Sosyal Medyanın Yeri. Anadolu Strateji Dergisi, 5(2), 89-99.

ANADOLU STRATEJİ DERGİSİ / JOURNAL OF ANATOLIAN STRATEGY e-ISSN: 2687-5721