Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF QUALITY MANAGEMENT SYSTEM PRACTICES IN HIGHER EDUCATION IN THE CONTEXT OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT: SAMPLE OF HADIM AND SARAYONU VOCATIONAL SCHOOLS

Yıl 2014, Cilt: 28 Sayı: 3, 23 - 41, 18.07.2014

Öz

The main aim of the study is to investigate the knowledge, transfer and renew the universities which are, in the process of producing knowledge and science services to benefit from the philosophy of TQM, is an important issue for skilled and qualified individuals to be trained. In this context, the aim of the study, TQM and ISO 9000 implementation in higher education institutions, influence and sustainability of the functioning of the institution to investigate. According to the results, the QMS is certified as a greater focus on quality studies Vocational Schools, the students and staff by providing ongoing training to help you troubleshoot the lack of information, providing more emphasis on student-centered education. In addition to this, the physical conditions that can create dissatisfaction, especially for the students of all learning processes, improvement, and development reached the conclusion that it should be continuous

Kaynakça

  • Akpınar, M.G. ve Yurdakul, O. (2008), “Factors Effecting Brand Preferences for Food Products” Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 21(1), ss.1-6.
  • Ali, M. ve Shastri, R.K. (2010) “Implementation of Total Quality Management in Higher Education” Asian Journal of Business Management, 2(1), ss.9-16.
  • Altaş, D. (2006) “Üniversite Öğrencileri Memnuniyet Araştırması” Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 21(1), ss.439-458.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğolu, S. ve Yıldırım, E. (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 4. Baskı, Sakarya Kitabevi, Adapazarı.
  • Bakioğlu, A. ve Baltacı, R. (2010), Akreditasyon: Eğitimde Kalite, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Billing, D. ve Thomas, H. (2000) “The International Taranferability of Quality Assessment Systems for Higher Education: The Turkey Experience”. Quality in Higher Education, 6(1), ss.31-40.
  • Colenso, M. (2000), Kaizen Strategies for Succesfull Organizational Change. Financial Times, Prentice Hall, Edinburg.
  • Ensari, H. (2000) 21. Yüzyıl Okulları İçin Toplam Kalite Yönetimi, İkinci Baskı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Gençyılmaz, G. ve Zaim, S. (1999) “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi” İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 28(2), ss.9-35.
  • Gencel, U. (2001) “Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), ss.164-218.
  • Goetsch, D.L. ve Davis, S.B. (2000), Quality Management, Prentice Hall Inc. New Jersey.
  • Goetsch, D.L. ve Davis, S.B. (2002), Understanding and Implementing ISO 9000:2000, Second Edition, Prentice Hall Inc., New Jersey.
  • Güleş, H.K. ve Bülbül, H. (2004), Yenilikçilik: İşletmeler İçin Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,
  • Halis, M. (2000), Paradigmadan Uygulamaya Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemleri ISO 9002 Kalite Belgesi Çalışmaları, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Izadi, M., Kashef, A.E., ve Stadt, R.W. (1996) “Quality in Higher Education: Lessons Learned from The Baldrige Award, Deming Prize, and ISO 9000 Registration” Journal of Industrial Teacher Education, 33(2), ss.60-76.
  • İçli, G.E. ve Vural, B.B. (2010) “Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları Çerçevesinde Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrenci Memnuniyeti Araştırması” Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 28(1), ss.335-349.
  • Kalaycı, N. (2008) “Yükseköğretimde Uygulanan Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Göz ardı Edilen Unsurlardan TKY Merkezi ve Eğitim Programları” Türk Eğitim Bilimler Dergisi, 6(2), ss.163-188.
  • Mitra, A. (1998), Fundemantals of Qualiıty Control and Improvement, Second Edition, Prentice Hall Inc., United States.
  • Okay, Ş. (2009) “Yönetici ve Öğretmenlerin Algılarına Göre Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Başarılarına Etkisi” TSA, 13(1), ss.131-148.
  • Skolnik, M.L. (2010) “Quality Assurance in Higher Education As A Political Process” Higher Education Management and Policy, 22(1), ss.67-86.
  • Tekin, M. (2007), Bilgi Çağında Toplam Kalite Yönetimi, Üçüncü Baskı, Günay Matbaası, Konya.
  • Tekin, M. ve Gül, H. (2007) “Eğitim Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı ve Uygulamaları Üzerine Gazi Osman Paşa Üniversitesinde Bir (15.06.2010). http://www.kalder.org/genel/12ukk/hasangul.doc
  • Tufan, M., Mızrak, Ş. ve Çelik, D. (2007) “Mesleki Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Model Önerisi” Journal of Azerbaijani Studies, 10(3-4), ss.27-40. (2007) YÖK, “Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi Raporu”. http://bologna.yok.gov.tr/files/afe0aa6b160fb68b9edbe4722e1c0f7b.pdf (16.09.2011).
  • YÖK, (2010) “Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Blogna Süreci Uygulamaları”. Editör: Armağan Erdoğan, Baskı Görsel Tanıtım, Ankara. (09.04.2012).
  • Erkuş, Adnan (2011) Davranış Bilimler İçin Bilimsel Araştırma Süreci, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Ural, Ayhan ve Kılıç, İbrahim (2011) Bilimsel Araştırma Süreci, Detay Yayıncılık, Ankara

YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ HADİM VE SARAYÖNÜ MESLEK YÜKSEKOKULLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 28 Sayı: 3, 23 - 41, 18.07.2014

Öz

Temeldeki amacı bilgi araştırmak, aktarmak ve yenilemek olan üniversitelerin bilgi ve bilim hizmeti üretimi sürecinde Toplam Kalite Yönetim felsefesinden faydalanması, nitelikli ve kaliteli bireylerin yetiştirilmesi açısından önem kazanan bir konu olmuştur. Bu bağlamda, çalışma ile yükseköğretim kurumlarındaki TKY ve ISO 9000 uygulamalarının kurum işleyişine etkileri ve sürekliliğinin araştırılması amaçlanmaktadır. Çalışma sonuçlarına göre; KYS sertifikasına sahip olan Yüksekokul, kalite çalışmalarına daha fazla odaklanmakta, öğrencilere ve personele sürekli eğitimler vererek bilgi eksikliklerini gidermekte, öğrenci merkezli eğitime daha fazla önem vermektedir. Ayrıca, fiziki koşullar başta olmak üzere öğrenci memnuniyetsizliği yaratabilecek tüm öğrenme süreçlerinin iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve bunun sürekli hale getirilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akpınar, M.G. ve Yurdakul, O. (2008), “Factors Effecting Brand Preferences for Food Products” Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 21(1), ss.1-6.
  • Ali, M. ve Shastri, R.K. (2010) “Implementation of Total Quality Management in Higher Education” Asian Journal of Business Management, 2(1), ss.9-16.
  • Altaş, D. (2006) “Üniversite Öğrencileri Memnuniyet Araştırması” Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 21(1), ss.439-458.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğolu, S. ve Yıldırım, E. (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 4. Baskı, Sakarya Kitabevi, Adapazarı.
  • Bakioğlu, A. ve Baltacı, R. (2010), Akreditasyon: Eğitimde Kalite, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Billing, D. ve Thomas, H. (2000) “The International Taranferability of Quality Assessment Systems for Higher Education: The Turkey Experience”. Quality in Higher Education, 6(1), ss.31-40.
  • Colenso, M. (2000), Kaizen Strategies for Succesfull Organizational Change. Financial Times, Prentice Hall, Edinburg.
  • Ensari, H. (2000) 21. Yüzyıl Okulları İçin Toplam Kalite Yönetimi, İkinci Baskı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Gençyılmaz, G. ve Zaim, S. (1999) “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi” İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 28(2), ss.9-35.
  • Gencel, U. (2001) “Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), ss.164-218.
  • Goetsch, D.L. ve Davis, S.B. (2000), Quality Management, Prentice Hall Inc. New Jersey.
  • Goetsch, D.L. ve Davis, S.B. (2002), Understanding and Implementing ISO 9000:2000, Second Edition, Prentice Hall Inc., New Jersey.
  • Güleş, H.K. ve Bülbül, H. (2004), Yenilikçilik: İşletmeler İçin Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,
  • Halis, M. (2000), Paradigmadan Uygulamaya Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemleri ISO 9002 Kalite Belgesi Çalışmaları, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Izadi, M., Kashef, A.E., ve Stadt, R.W. (1996) “Quality in Higher Education: Lessons Learned from The Baldrige Award, Deming Prize, and ISO 9000 Registration” Journal of Industrial Teacher Education, 33(2), ss.60-76.
  • İçli, G.E. ve Vural, B.B. (2010) “Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları Çerçevesinde Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrenci Memnuniyeti Araştırması” Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 28(1), ss.335-349.
  • Kalaycı, N. (2008) “Yükseköğretimde Uygulanan Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Göz ardı Edilen Unsurlardan TKY Merkezi ve Eğitim Programları” Türk Eğitim Bilimler Dergisi, 6(2), ss.163-188.
  • Mitra, A. (1998), Fundemantals of Qualiıty Control and Improvement, Second Edition, Prentice Hall Inc., United States.
  • Okay, Ş. (2009) “Yönetici ve Öğretmenlerin Algılarına Göre Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Başarılarına Etkisi” TSA, 13(1), ss.131-148.
  • Skolnik, M.L. (2010) “Quality Assurance in Higher Education As A Political Process” Higher Education Management and Policy, 22(1), ss.67-86.
  • Tekin, M. (2007), Bilgi Çağında Toplam Kalite Yönetimi, Üçüncü Baskı, Günay Matbaası, Konya.
  • Tekin, M. ve Gül, H. (2007) “Eğitim Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı ve Uygulamaları Üzerine Gazi Osman Paşa Üniversitesinde Bir (15.06.2010). http://www.kalder.org/genel/12ukk/hasangul.doc
  • Tufan, M., Mızrak, Ş. ve Çelik, D. (2007) “Mesleki Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Model Önerisi” Journal of Azerbaijani Studies, 10(3-4), ss.27-40. (2007) YÖK, “Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi Raporu”. http://bologna.yok.gov.tr/files/afe0aa6b160fb68b9edbe4722e1c0f7b.pdf (16.09.2011).
  • YÖK, (2010) “Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Blogna Süreci Uygulamaları”. Editör: Armağan Erdoğan, Baskı Görsel Tanıtım, Ankara. (09.04.2012).
  • Erkuş, Adnan (2011) Davranış Bilimler İçin Bilimsel Araştırma Süreci, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Ural, Ayhan ve Kılıç, İbrahim (2011) Bilimsel Araştırma Süreci, Detay Yayıncılık, Ankara
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Karahan

Ömür Kuzu

Yayımlanma Tarihi 18 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karahan, M., & Kuzu, Ö. (2014). YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ HADİM VE SARAYÖNÜ MESLEK YÜKSEKOKULLARI ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 28(3), 23-41.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png