BibTex RIS Kaynak Göster

Oturuş Şeklinin Vücut Sağlığı ve Okuma Hızı Üzerindeki Etkisinin Hotelling T2 Yöntemi ile İncelenmesi / Oturuş Şeklinin Vücut Sağlığı ve Okuma Hızı Üzerindeki Etkisinin Hotelling T2 Yöntemi ile İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 13.10.2016

Öz

Öz: İnsanın doğal gereksinimlerinden biri olan oturma eylemi, kişide dinlenmeyi sağlamasının
yanında fizyolojik olarak birçok sorunu da beraberinde getirmektedir. Bu konuda
yapılan çalışmalar oturuş şeklinin neredeyse tüm fizyolojik yapıyı etkilediğini göstermektedir.
Literatür incelendiği zaman oturuş şeklinin, eğitim-öğretimde öğrencilerin
vücutları üzerindeki ve verimli okuma açısından önemini gösteren bir çalışma bulunamamıştır.
Bu çalışma literatürdeki eksikliği tamamlamak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın
örneklemini bir mesleki ve teknik anadolu lisesindeki aynı sınıfta olan 28 kız öğrenci
oluşturmaktadır. Bu 28 öğrenci ile 2 hafta aralıkla aynı sınıf ortamında ve aynı kitaplarla
iki kez kitap okuma programı yapılmıştır. İlk programda öğrenciler rastgele oturarak
kitap okumuştur ama ikincisinde öğrencilere düzgün oturmaları söylenmiştir ve her iki
programda da nabız değerleri ve okudukları sayfa sayıları ölçülmüş ve nabız değerleri
ile okudukları sayfa sayıları değişkenler olarak kullanılarak çok değişkenli istatistiksel
bir teknik olan Bağımlı Gruplar Hotelling T2 tekniği ile iki program verileri karşılaştırılmıştır.
Yapılan karşılaştırma sonucunda düzgün oturan öğrencilerin kan dolaşım ve
nabızlarının daha düzenli olduğu ve daha fazla sayıda sayfa okuyabildiği görülmüştür.
Çalışmanın örneklemi öğrencilerden oluştuğu için özellikle öğretmen ve öğrencilerin bu
konuda bilgilendirilmesiyle eğitim-öğretim faaliyetlerinin daha etkili gerçekleştirilebileceği
ve öğrencilerin bazı sağlık sorunlarından kurtulabileceği beklenilebilir.
Anahtar Kelimeler: Nabız, oturuş şekli, verimli okuma, Hotelling T2 testi, vücut sağlığı

Investigation Impact of Sitting Posture on Body Health and
Reading Speed with Hotelling T2 Method
Abstract: Sit-action, one of man's natural needs, brings many physiological problems.
Researches carried out in this issue reveal almost all physiological structures of the
sitting posture. When literature was examined, there are not much studies that indicate
importance on student body and efficient reading in education. This study was conducted
in order to fulfill such a lack in literature. The sample of the study was consisted of 28
girl students in the same class at a vocational and technical high schools. Book reading
program was made two times by interval of 2 weeks with these 28 students and with the
same books. Students in the first program randomly read book seated, but in the second
program students were asked to read in proper sitting and pulse rate and number of
pages they read was measured in both programs. Two program data were compared with
a multivariate statistical technique Dependent Groups Hotelling's T2 using as a variable
pulse rate and number of pages they read. As a result of the comparison, it was observed
that the blood circulation and pulse rate of students sitting properly were more regular
and they could read more number of pages. The sample is comprised of students, by
informing teachers and students it can be expected to carry out education and learning
activity more efficiently and it can get rid of some health problems.
Keywords: Pulse, Sitting posture, efficiently reading, Hotelling T2 Test, Body health.

 

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 13.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüdaverdi Bircan

Mesut Biyan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bircan, H., & Biyan, M. (2016). Oturuş Şeklinin Vücut Sağlığı ve Okuma Hızı Üzerindeki Etkisinin Hotelling T2 Yöntemi ile İncelenmesi / Oturuş Şeklinin Vücut Sağlığı ve Okuma Hızı Üzerindeki Etkisinin Hotelling T2 Yöntemi ile İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.