BibTex RIS Kaynak Göster

THE MARKETING PROBLEMS OF UNDERCOVERPRODUCERS IN KUMLUCA DISTRICT OF ANTALYA

Yıl 2001, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 14, 01.05.2001

Öz

The aim of this study is to define the marketing problems of greenhouse producers in the Kumluca district of Antalya. This paper focuses especially on product mix, quality of workforce, marketing services, producer-supplier and producercommissioner relations, as well as the level of cooperation among producers. According to the results, the main marketing problems identified are as follows: The agents determine the volume and prices of products; producers are unable to sell their products to merchants directly; merchants and agents act together to control the market; farm gate prices fall too much when the market is oversupplied; the market does not produce a stable balance between supply and demand

Kaynakça

  • Abak, K. ve Ertekin, Ü. (1984) “Değişik Sebze Türlerinin Farklı Örtü Altı Tiplerine Uygunluğu”, Türkiye’de Seracılık Sempozyumu’na sunulan bildiri, Antalya 22 Ağustos.
  • Antalya Tarım İl Müdürlüğü İstatistikleri (1998-1999).
  • Güneş, T. (1996) Tarımsal Pazarlama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları, Ankara, (3. Baskı).
  • Köksal, A.İ. ve Gülcan, R. (1998) “Bahçe Bitkileri Üretiminde Gelişmeler”, Cumhuriyetin 75. Yılında Türkiye Tarım Sempozyumuna sunulan bildiri, Ankara 15-16 Ekim.
  • Kumluca Tarım İlçe Teşkilatı İstatistikleri (1999).
  • Okuyan, R. (1986) “Açılış Konuşması”, Türkiye 3. Seracılık Sempozyumu, Yalova.
  • Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Antalya İl Müdürlüğü, (1999) Sayılarla Tarım 1989- 1998, Antalya.
  • Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Antalya İl Müdürlüğü, (2000) 1999 Yılı Çalışma Raporu, Antalya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Yılmaz, İ. vd. (2000) “Antalya İli Sera Sebzeciliğinde İlaç ve Gübre Kullanımının Analizi”, Türkiye IV. Tarım Ekonomisi Kongresi’ne Sunulan Bildiri, Tekirdağ 6-8 Eylül (yayına hazırlanıyor).

ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI

Yıl 2001, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 14, 01.05.2001

Öz

Bu çalışma, Kumluca ilçesindeki sera örtü altı üreticilerinin pazarlama sorunlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, ilçede örtü altı üretim yapan üreticileri kapsamaktadır. Çalışmada öncelikle üreticilerin sosyo-ekonomik yapıları, ürün karması, işgücünün niteliği, üretici-tedarikçi ve üretici-komisyoncu ilişkisi, pazarlama hizmetleri ve üreticilerin örgütlenme düzeyi incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; ürünün kalitesini ve fiyatını komisyoncunun belirliyor olması, üreticinin doğrudan tüccara ürün pazarlayamıyor olması ve tüccarın komisyoncu ile ortak hareket etmesi, ürünün bol olduğu dönemlerde fiyatların çok düşmesi ve arz ile talep arasında istikrarlı bir denge yaratılamamış olması başlıca pazarlama sorunları olarak tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Abak, K. ve Ertekin, Ü. (1984) “Değişik Sebze Türlerinin Farklı Örtü Altı Tiplerine Uygunluğu”, Türkiye’de Seracılık Sempozyumu’na sunulan bildiri, Antalya 22 Ağustos.
  • Antalya Tarım İl Müdürlüğü İstatistikleri (1998-1999).
  • Güneş, T. (1996) Tarımsal Pazarlama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları, Ankara, (3. Baskı).
  • Köksal, A.İ. ve Gülcan, R. (1998) “Bahçe Bitkileri Üretiminde Gelişmeler”, Cumhuriyetin 75. Yılında Türkiye Tarım Sempozyumuna sunulan bildiri, Ankara 15-16 Ekim.
  • Kumluca Tarım İlçe Teşkilatı İstatistikleri (1999).
  • Okuyan, R. (1986) “Açılış Konuşması”, Türkiye 3. Seracılık Sempozyumu, Yalova.
  • Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Antalya İl Müdürlüğü, (1999) Sayılarla Tarım 1989- 1998, Antalya.
  • Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Antalya İl Müdürlüğü, (2000) 1999 Yılı Çalışma Raporu, Antalya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Yılmaz, İ. vd. (2000) “Antalya İli Sera Sebzeciliğinde İlaç ve Gübre Kullanımının Analizi”, Türkiye IV. Tarım Ekonomisi Kongresi’ne Sunulan Bildiri, Tekirdağ 6-8 Eylül (yayına hazırlanıyor).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Zeynep Aktaş Çimen

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çimen, Z. A. (2001). ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI. Akdeniz İİBF Dergisi, 1(1), 1-14.
AMA Çimen ZA. ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI. Akdeniz İİBF Dergisi. Mayıs 2001;1(1):1-14.
Chicago Çimen, Zeynep Aktaş. “ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI”. Akdeniz İİBF Dergisi 1, sy. 1 (Mayıs 2001): 1-14.
EndNote Çimen ZA (01 Mayıs 2001) ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI. Akdeniz İİBF Dergisi 1 1 1–14.
IEEE Z. A. Çimen, “ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI”, Akdeniz İİBF Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 1–14, 2001.
ISNAD Çimen, Zeynep Aktaş. “ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI”. Akdeniz İİBF Dergisi 1/1 (Mayıs 2001), 1-14.
JAMA Çimen ZA. ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI. Akdeniz İİBF Dergisi. 2001;1:1–14.
MLA Çimen, Zeynep Aktaş. “ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI”. Akdeniz İİBF Dergisi, c. 1, sy. 1, 2001, ss. 1-14.
Vancouver Çimen ZA. ANTALYA İLİ KUMLUCA İLÇESİNDEKİ SERA ÜRETİCİLERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI. Akdeniz İİBF Dergisi. 2001;1(1):1-14.
Dizinler

143751437114372      14373