Devre tatil sistemi dünyada ve Türkiye’de son yıllarda oldukça önem kazanmaya
başlayan bir yapıdır. Konaklama işletmelerinin oda satışlarını tüm sezonlara
yaymak ve sürekli gelecek müşteriler edinmek için son yıllarda büyük
devre tatil şirketleriyle anlaşmalar yapmaktalar. Bu çalışmada Kütahya ilinde
devre tatil sistemi kapsamında konaklayan müşterilerin aldıkları hizmet kalitesi
araştırılmıştır. Müşterilerin devre tatil sistemindeki hizmet kalitesini deneyimlerine
bağlı olarak değerlendirmeleri istenmiştir. Algılanan hizmet kalitesinde
müşterilerin personel ve işletmeyi değerlendirmeleri istenmiş ve bu
unsurların memnuniyetleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. İleriki yıllarda yatırımları
devam eden devreli sistem işletmelerine ve yapılacak olan diğer akademik
araştırmalar için yol göstermesi beklenmektedir. Araştırmada 305 müşteriye
anket uygulaması yapılmış ve SPSS for Windows istatistik programı ile
analiz edilmiştir.
Timeshare vacation is an important structure that getting important around
the World and in Turkey. Accomodation enterprises are making agreements with
big Timeshare vacation companies to spread the room sales to all season and to
obtain new customers that come constantly in recent years. In this study, the service
quality that is received by the customers accomodate in Kütahya are analyzed.
The customers were asked to evaluate the service quality in the timeshare
vacation depending on their ecperiance. They were requested to evaluate the personnel
and organization in teh perceived service quality and the effects of these
elements on their pleasure were analyzed.It is expected that the present study will
show way to timeshare vacation system organizations still under construction and
to the other academic studies to be carried out. In the study, 305 customers were
given a questionnaire and the findings were analyzed with SPSS for Windows
Statistical Program.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 17 Sayı: 31 |
BAUNSOBED