Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 152 - 170, 01.04.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1407216

Öz

Yetiştirme kuramı geçmişten günümüze iletişim alanında araştırmacıların üzerinde durduğu bir konu olmuştur. Bu çalışmada yetiştirme teorisiyle ilgili yapılan çalışmaların mevcut bilgi durumunu keşfetmek için sistematik bir yaklaşım kullanılmaktadır. Geçmişten günümüze yetiştirme kuramıyla ilgili çalışmalar bilimsel haritalama yöntemi kullanılarak analiz edilmektedir. Analiz birimi olarak Web of Science veri tabanında taranan 1989-2023 dönemine ait farklı türdeki 264 eserden oluşmaktadır. Yetiştirme teorisi ile ilgili çalışmaların yayın yıllarına bakıldığında en çok fazla 2021 (n=27 eser), 2022 (n=25 eser), 2020 (n=22 eser) ve 2023 (n=21) yılında yoğunlaşma olduğu, en fazla çalışan ülkeler arasında ABD (n=147) ve Çin (n=24) menşeli yayıncılarda olduğu, yayın türü olarak araştırmacılar en fazla araştırma makalesi (n=242) alanında eser veridiği, en fazla eser veren isimlerin Wan Den Bulck J; Martins N.; Prieler M.; Scharrer E. ve Shanahan J. olduğu, çalışma alanı olarak en fazla iletişim alanında çalışma (n=127) yapıldığı, en fazla kullanılan anahtar kelimlere bakıldığında ise cultivation theory (n=96), cultivation (=31), television (=24), content analysis (=17) ve social media (=17) olduğu tespit edilmiştir.

Etik Beyan

"Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi kapsamında değerlendirilmek üzere göndermiş olduğum/olduğumuz 'YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ VE BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ' başlıklı bu çalışma etik kurul izni gerektirmemektedir

Destekleyen Kurum

DESTEKLEYEN KURUM YOKTUR

Kaynakça

  • ARABACI KOÇ, M. (2023). Yetiştirme Kuramı Çerçevesinde Televizyon Dizilerinde Yoksulluk Temsilleri: Romanlar Örneği. Akdeniz İletişim, (43), 19-41.
  • ATA, A. (2019). Anadamar İletişim Araştırmaları 2: Sınırlı Etkiler, (Editör) Doç. Dr. İrfan Hıdıroğlu. İletişim Kuramları, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, s. 67-84.
  • BILANDZIC, H. and BUSSELLE, R. W. (2012). A Narrative Perspective On Genre- Specific Cultivation, (Eds.) M. Morgan, J. Shanahan, & N. Signorielli, Living With Television Now: Advances In Cultivation Theory And Research, NY: Lang, p. 261–285.
  • BİLGİNER-KUCUR, A. (2019). Temel Kavramlar ve Tarihsel Bir Çerçeve, İletişim Kuramları, (Editör) Doç. Dr. İrfan Hıdıroğlu, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, s.4-24.

THE PAST and PRESENT OF THE THEORY CULTIVATION: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 152 - 170, 01.04.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1407216

Öz

Cultivation theory has been a focus of communication researchers from the past to the present. This study used a systematic approach to explore the current state of knowledge of nurture theory studies. Studies on nurture theory from the past to the present were analysed using the scientific mapping method. The unit of analysis consists of 264 studies of different types for the period 1989-2023, which were searched in the Web of Science database. When analysing the publication years of the studies on educational theory, it was found that there was a concentration in 2021 (n=27 works), 2022 (n=25 works), 2020 (n=22 works) and 2023 (n=21), publishers from the USA (n=147) and China (n=24) were among the countries that carried out the most studies, the researchers mostly published in the field of research articles (n=242), the names of the most authors were Wan Den Bulck J; Martins N. Prieler M.; Scharrer E. and Shanahan J., the most common field of study was communication (n=127), the most frequently used keywords were rearing theory (n=96), rearing (=31), television (=24), content analysis (=17) and social media (=17).

Kaynakça

  • ARABACI KOÇ, M. (2023). Yetiştirme Kuramı Çerçevesinde Televizyon Dizilerinde Yoksulluk Temsilleri: Romanlar Örneği. Akdeniz İletişim, (43), 19-41.
  • ATA, A. (2019). Anadamar İletişim Araştırmaları 2: Sınırlı Etkiler, (Editör) Doç. Dr. İrfan Hıdıroğlu. İletişim Kuramları, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, s. 67-84.
  • BILANDZIC, H. and BUSSELLE, R. W. (2012). A Narrative Perspective On Genre- Specific Cultivation, (Eds.) M. Morgan, J. Shanahan, & N. Signorielli, Living With Television Now: Advances In Cultivation Theory And Research, NY: Lang, p. 261–285.
  • BİLGİNER-KUCUR, A. (2019). Temel Kavramlar ve Tarihsel Bir Çerçeve, İletişim Kuramları, (Editör) Doç. Dr. İrfan Hıdıroğlu, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, s.4-24.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seher Karataş 0000-0002-3820-520X

İbrahim Karataş 0009-0004-2960-7524

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 20 Aralık 2023
Kabul Tarihi 20 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, S., & Karataş, İ. (2024). YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(1), 152-170. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1407216
AMA Karataş S, Karataş İ. YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ. e-gifder. Nisan 2024;12(1):152-170. doi:10.19145/e-gifder.1407216
Chicago Karataş, Seher, ve İbrahim Karataş. “YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ Ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, sy. 1 (Nisan 2024): 152-70. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1407216.
EndNote Karataş S, Karataş İ (01 Nisan 2024) YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 1 152–170.
IEEE S. Karataş ve İ. Karataş, “YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ”, e-gifder, c. 12, sy. 1, ss. 152–170, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1407216.
ISNAD Karataş, Seher - Karataş, İbrahim. “YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ Ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/1 (Nisan 2024), 152-170. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1407216.
JAMA Karataş S, Karataş İ. YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ. e-gifder. 2024;12:152–170.
MLA Karataş, Seher ve İbrahim Karataş. “YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ Ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 12, sy. 1, 2024, ss. 152-70, doi:10.19145/e-gifder.1407216.
Vancouver Karataş S, Karataş İ. YETİŞTİRME KURAMI’NIN DÜNÜ ve BUGÜNÜ: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ. e-gifder. 2024;12(1):152-70.