Finansal okuryazarlık bireylerin günlük hayatlarında ekonomik aktiviteler ile ilgili karar alırken finansal araçlar ile ilgili bilgi sahibi olarak bilinçli karar vermesi olarak tanımlanmaktadır. Finansın karmaşık bir yapıda olduğunu ve rasyonel bir finansal karar vermenin finansal enstrümanlar konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olunması ile ilgili olduğunu söylemek mümkündür. Bu kapsamda çalışmada ergenlik dönemini henüz sonlandırmakta ve bireysel finansal kararlar almaya başlayan Z kuşağının (1995 ve sonrası doğumluların) finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi ve geliştirilmesi için çeşitli önerilerin sunulması amaçlanmıştır. Çalışma amacına göre tanımlayıcı bir araştırma olarak yapılmış, örneklem grubu olarak Adana’nın Çukurova ilçesindeki özel bir eğitim kurumunda eğitim gören öğrenciler seçilmiştir. Araştırmanın verileri anket yöntemi ile toplanmış, 200 adet anketin verisi SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiş, frekans yüzde dağılımları ve demografik faktörler açısından farklılık analizleri kapsamında incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya konu olan Z kuşağının finansal okur yazarlık ile ilgili bilgi ve ilgi düzeyinin düşük olduğunu söylemek mümkündür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |