Bu
çalışma kübik programın özelliklerini ve boyutlarını incelemeyi amaçlamaktadır.
Çalışmada literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. Günümüz eğitim programları
bireyi; düşünebilen, üretebilen, girişimci, problem çözme becerilerine sahip
kişiler olarak tanımlamaktadır. Bu
nitelikler programların çok boyutluluğuna vurgu yapmaktadır. Çok boyutlu bir
program olan kübik program disiplinlerin tek başına öğretilmesi yerine, bir
disiplini verirken aynı zamanda bireye duyuşsal özelliklerin de
verilebileceğini ve bunu yaparken öğrenme öğretme tekniklerinin, öğrenme
stillerinin kullanılabileceğini ortaya koyan bir programdır. Bu çalışma kübik
program ile ilgili pek fazla çalışmanın yapılmadığını ortaya koymaktadır. Bu
nedenle bu çalışma kübik programın detaylı bir literatür taraması ışığında
incelenmesi bakımından önemlidir. Kübik program; eğitim programlarının geliştirilmesinde
yol gösterici olabilir. Kübik program temele alınarak hazırlanacak programlar
STEM eğitimi ile bütünleştirilebilir. Ayrıca öğretmen yetiştirme programlarında
da kullanılarak, öğretmen adaylarına konu alanı, meslek bilgisi ve mesleki
yeterlilik açısından çok boyutlu bir eğitim verilebilir.
eğitim programı kübik program çok boyutluluk disiplinlerarası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr