Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YEREL YEMEK TÜKETİM MOTİVASYONLARININ TEKRAR ZİYARET NİYETİNE ETKİSİ: AFYONKARAHİSAR’DAKİ RESTORAN İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 357 - 378, 31.10.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, restoran işletmelerini ziyaret eden bireylerin yerel yemek tüketim motivasyonlarının (kültürel faktörler, sosyal etkileşim, heyecan arayışı, duyusal çekicilik) tekrar ziyaret niyetine etkisini belirlemektir. Çalışmada konuyla ilgili anket tekniği kullanılıp restoran işletmeleri ziyaretçilerinin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın evrenini Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren restoran işletmeleri ziyaretçileri oluşturmakta olup toplam 430 adet ziyaretçinin anketi değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular araştırmanın amacına uygun şekilde, frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılarak çözümlenmiş, ulaşılan veriler araştırmanın amacı doğrultusunda yorumlanmıştır. Anket uygulanan restoran işletmeleri ziyaretçilerinin yerel yemek tüketim motivasyonu algıları ile tekrar ziyaret niyeti arasında yüksek düzeyde bir ilişki belirlenmiştir. Gerçekleştirilen regresyon analizi sonucunda ziyaretçilerin yerel yemek tüketim motivasyonu algılarının tekrar ziyaret niyetini etkilediği bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akgül, A. ve Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları (3. Baskı). Eskişehir: Emek Ofset Baskı.
  • Aşık, N. A. (2018). Turistlerin yerel mutfak tüketim değeri boyutlarının destinasyona yönelik olumlu tutum, tavsiye etme ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 548-562.
  • Ayaz, N. ve Çobanoğlu, S. (2017). Ev kadınlarının turizm amaçlı yöresel yemek üretimine bakış açıları: Bartın ili örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 413-427.
  • Bayrakçı, S. ve Akdağ, G. (2016). Yerel yemek tüketim motivasyonlarının turistlerin tekrar ziyaret eğilimlerine etkisi: Gaziantep’i ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96-110.
  • Baytok, A., Pekyaman, A., Yılmaz, H., Başat, H. T., Emren, A., Çelik, T., Çelik, A., Kara, A. M., Gürel, N. ve Uyan, M. (2013). Afyonkarahisar’ın tanınmış yerel ürünleri içinde (14-15). M. Uyan ve A. Baytok (Ed.). Afyonkarahisar Yemek Kültürü. Afyonkarahisar: T.C. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayını.
  • Baytok, A., Pelit, E. ve Cerit, A. (2020). Afyonkarahisar mutfağının turizm eğitimi alan öğrenciler tarafından bilinme ve tadılma durumlarının tespiti üzerine bir araştırma: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 501-522.
  • Canizares, S. M. & Guzman, T. L. (2012). Gastronomy as a tourism resource: Profile of the culinary tourist. Current Issues in Tourism,15(3), 229-245.
  • Coelho, F. C., Coelho, E. M. & Egerer, M. (2018). Local food: Benefits and failings due to modern agriculture. Scientia Agricola, 75(1), 84-94.
  • Cohen, E. & Avieli, N. (2004). Food in tourism: Attraction and impediment. Annals of Tourism Research, 31(4), 755-778.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (5. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Crompton, J. L. & McKay, S. L. (1997). Motives of visitors attending festival events. Annals of Tourism Research, 24(2), 425-439.
  • Çatı, K. ve Koçoğlu, C. M. (2008). Müşteri sadakati ile müşteri tatmini arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştırma. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, (19), 166-187.
  • Çavuşoğlu, S. (2019). Müşteri deneyimi, deneyimsel değer ve yerel davranışlara karşı tutumun tekrar ziyaret niyetine etkisinin belirlenmesi: Yerel imajın düzenleyicilik ve aracılık rolü. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Çavuşoğlu, S. ve Bilginer, F. G. (2018). Tüketici deneyimlerinin tekrar ziyaret etme niyetine etkisi: Bingöl ili örneği. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(1), 72-85.
  • Çırak, K. (2020). Yerel halkın gastronomi imajı ve yenilik korkusu algılarının etnik yiyecek ve destinasyonda yerel yiyecek tüketim niyetine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Daşdemir, A. ve Madenci, A. B. (2021). Gastronomi turizmi kapsamında yerel yiyecek tüketim motivasyonlarının yerli turistlerin tekrar ziyaret etme niyetlerine etkisinin belirlenmesi: Van kahvaltısı örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(2), 155-176.
  • Demirci, B., Timur, B., Yılmazdoğan, O. C. ve Oğuz, Y. E. (2015). Yerli turistlerin yöresel yemek tüketimi motivasyonlarının gelecek niyetleri üzerine etkisi: Eskişehir örneği. 1. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 816-826.
  • Erdoğan, Y., Bayram, S. ve Deniz, L. (2007). Web tabanlı öğretim tutum ölçeği: Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4(2), 1-14.
  • Fields, K. (2002). Demand for the gastronomy tourism product: Motivational factors. Tourism and Gastronomy. (Ed: Hjalager, A. ve Richards, G). London: Routledge.
  • Gastroafyon (2021). Erişim Adresi: https://gastroafyon.org/yemek-kulturumuz/ Erişim Tarihi: 18.08.2021.
  • Gitelson, R. J. & Crompton, J. L. (1984). Insights into the repeat vacation phenomenon. Annals of Tourism Research, 11, 199-217.
  • Hair, J., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis: A global perspective (7th Ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Han, H., Hsu, L. T. J. & Lee, J. S. (2009). Empirical investigation of the roles of attitudes toward green behaviors, overall image, gender, and age in hotel customers eco-friendly decision-making process. International Journal of Hospitality Management, 28(4), 519-528.
  • Kang, S. & Rajagopal, L. (2014). Perceptions of benefits and challenges of purchasing local foods among hotel industry decision makers. Journal of Foodservice Business Research, 17(4), 301-322.
  • Karagöz, H. A. (2019). Yerel restoranların turist deneyimine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kayış, A. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, güvenilirlik analizi. (reliability analysis), Kalaycı, Ş. (Ed.), 403-419, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kızıldemir, Ö. (2019). Afyonkarahisar mutfak kültürü üzerine bir değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 647-663.
  • Kim, S., Park, E. & Lamb, D. (2019). Extraordinary or ordinary? Food tourism motivations of Japanese domestic noodle tourists. Tourism Management Perspectives, 29, 176-186.
  • Kim, Y. G. & Eves, A. (2012). Construction and validation of a scale to measure tourist motivation to consume local food. Tourism Management, 33(6), 1458-1467.
  • Kim, Y. G., Eves, A. & Scarles, C. (2009). Building a model of local food consumption on trips and holidays: A grounded theory approach. International Journal of Hospitality Management, 28(3), 423-431.
  • Kodaş, D. ve Özel, Ç. H. (2016). Yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketim güdülerinin belirlenmesi: Beypazarı örneği. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 83-96.
  • Martinez, A. F. G. (2015). Food in tourism: Exploring inherent influential factors in food decision processes of travellers. (Unpublished Doctoral Dissertation). Oklahoma State University, Stillwater.
  • Noyan, F. ve Simsek, G. G. (2012). A partial least squares path model of repurchase intention of supermarket customers. Procedia Social and Behavioural Sciences, 62, 921-926.
  • Onozaka, Y., Nurse, G. & McFadden, D. T. (2010). Local food consumers: How motivations and perceptions translate to buying behaviour. Choices, 25(1), 1-6.
  • Sağır, A. (2012). Bir Yemek Sosyolojisi Denemesi Örneği Olarak Tokat Mutfağı. Turkish Studies, 7(4), 2675-2695.
  • Semerci, H. ve Akbaba, A. (2018). Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Contemporary Tourism Research, 2(1), 41-57.
  • Serçek, S. (2018). Turistlerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 463-481.
  • Smith, S., Costello, C. & Muenchen, R. A. (2010). Influence of push and pull motivations on satisfaction and behavioural intentions within a culinary tourism event. Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, 11(1), 17-35.
  • Steen, H. K. (2016). Determinants of revisit intentions (The main determinants of revisit intentions to Norwegian skiing resorts). (Unpublished Master Thesis). University of Agder Institute of Strategy and Management, Norwegian.
  • Swarbrooke, J. & Horner, S. (2007). Consumer behaviour in tourism. (2nd Ed.) Amsterdam: Butterworth Heinemann.
  • Şavkay, T. (2002). Turkish Cuisine. İstanbul: Revak Yayınları.
  • Şengül, Ş. (2016). Yöresel mutfak tercihindeki motivasyon unsurlarının destinasyonu tekrar tercih etme ve başkalarına önerme üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Teodoroiu, F. (2015). Traditional food case study: Romanian local food. Review of International Comparative Management, 16(2), 256-268.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2018). Bilimsel araştırma süreci ve SPPS ile veri analizi (5. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ünlüönen, K. ve Işın, A. (2018). Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin yerel yiyecekleri tüketme niyeti üzerine planlı davranış teorisi kapsamında bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 662-689.
  • Wijaya, S., King, B. E. M., Morrison, A. & Nguyen, T. H. (2017). Destination encounters with local food: The experience of international visitors in Indonesia. Tourism Culture and Communication, 17(2), 79-91.
  • Wu, H. C., Ai, C. H., Yang, L. J. & Li, T. (2015). A study of revisit intentions, customer satisfaction, corporate image, emotions and service quality in the hot spring industry. Journal of China Tourism Research, 11(4), 371-401.
  • Yurtseven, H. R. ve Kaya, O. (2011). Local food in local menus: The case of Gokceada. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 6(2), 263- 275.
  • Zeithaml, V. A., Berry, L. L. & Parasuraman, A. (1996). The behavioural consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.
  • Zengin, B. ve Gürkan, A. S. (2019). Afyonkarahisar mutfağının gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 225-240.
  • Zhang, T., Chen, J. & Hu, B. (2019). Authenticity, quality, and loyalty: Local food and sustainable tourism experience. Sustainability, 11, 1-18.
Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 357 - 378, 31.10.2022

Öz

Kaynakça

  • Akgül, A. ve Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları (3. Baskı). Eskişehir: Emek Ofset Baskı.
  • Aşık, N. A. (2018). Turistlerin yerel mutfak tüketim değeri boyutlarının destinasyona yönelik olumlu tutum, tavsiye etme ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 548-562.
  • Ayaz, N. ve Çobanoğlu, S. (2017). Ev kadınlarının turizm amaçlı yöresel yemek üretimine bakış açıları: Bartın ili örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 413-427.
  • Bayrakçı, S. ve Akdağ, G. (2016). Yerel yemek tüketim motivasyonlarının turistlerin tekrar ziyaret eğilimlerine etkisi: Gaziantep’i ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96-110.
  • Baytok, A., Pekyaman, A., Yılmaz, H., Başat, H. T., Emren, A., Çelik, T., Çelik, A., Kara, A. M., Gürel, N. ve Uyan, M. (2013). Afyonkarahisar’ın tanınmış yerel ürünleri içinde (14-15). M. Uyan ve A. Baytok (Ed.). Afyonkarahisar Yemek Kültürü. Afyonkarahisar: T.C. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayını.
  • Baytok, A., Pelit, E. ve Cerit, A. (2020). Afyonkarahisar mutfağının turizm eğitimi alan öğrenciler tarafından bilinme ve tadılma durumlarının tespiti üzerine bir araştırma: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 501-522.
  • Canizares, S. M. & Guzman, T. L. (2012). Gastronomy as a tourism resource: Profile of the culinary tourist. Current Issues in Tourism,15(3), 229-245.
  • Coelho, F. C., Coelho, E. M. & Egerer, M. (2018). Local food: Benefits and failings due to modern agriculture. Scientia Agricola, 75(1), 84-94.
  • Cohen, E. & Avieli, N. (2004). Food in tourism: Attraction and impediment. Annals of Tourism Research, 31(4), 755-778.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (5. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Crompton, J. L. & McKay, S. L. (1997). Motives of visitors attending festival events. Annals of Tourism Research, 24(2), 425-439.
  • Çatı, K. ve Koçoğlu, C. M. (2008). Müşteri sadakati ile müşteri tatmini arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştırma. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, (19), 166-187.
  • Çavuşoğlu, S. (2019). Müşteri deneyimi, deneyimsel değer ve yerel davranışlara karşı tutumun tekrar ziyaret niyetine etkisinin belirlenmesi: Yerel imajın düzenleyicilik ve aracılık rolü. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Çavuşoğlu, S. ve Bilginer, F. G. (2018). Tüketici deneyimlerinin tekrar ziyaret etme niyetine etkisi: Bingöl ili örneği. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(1), 72-85.
  • Çırak, K. (2020). Yerel halkın gastronomi imajı ve yenilik korkusu algılarının etnik yiyecek ve destinasyonda yerel yiyecek tüketim niyetine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Daşdemir, A. ve Madenci, A. B. (2021). Gastronomi turizmi kapsamında yerel yiyecek tüketim motivasyonlarının yerli turistlerin tekrar ziyaret etme niyetlerine etkisinin belirlenmesi: Van kahvaltısı örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(2), 155-176.
  • Demirci, B., Timur, B., Yılmazdoğan, O. C. ve Oğuz, Y. E. (2015). Yerli turistlerin yöresel yemek tüketimi motivasyonlarının gelecek niyetleri üzerine etkisi: Eskişehir örneği. 1. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 816-826.
  • Erdoğan, Y., Bayram, S. ve Deniz, L. (2007). Web tabanlı öğretim tutum ölçeği: Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4(2), 1-14.
  • Fields, K. (2002). Demand for the gastronomy tourism product: Motivational factors. Tourism and Gastronomy. (Ed: Hjalager, A. ve Richards, G). London: Routledge.
  • Gastroafyon (2021). Erişim Adresi: https://gastroafyon.org/yemek-kulturumuz/ Erişim Tarihi: 18.08.2021.
  • Gitelson, R. J. & Crompton, J. L. (1984). Insights into the repeat vacation phenomenon. Annals of Tourism Research, 11, 199-217.
  • Hair, J., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis: A global perspective (7th Ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Han, H., Hsu, L. T. J. & Lee, J. S. (2009). Empirical investigation of the roles of attitudes toward green behaviors, overall image, gender, and age in hotel customers eco-friendly decision-making process. International Journal of Hospitality Management, 28(4), 519-528.
  • Kang, S. & Rajagopal, L. (2014). Perceptions of benefits and challenges of purchasing local foods among hotel industry decision makers. Journal of Foodservice Business Research, 17(4), 301-322.
  • Karagöz, H. A. (2019). Yerel restoranların turist deneyimine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kayış, A. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, güvenilirlik analizi. (reliability analysis), Kalaycı, Ş. (Ed.), 403-419, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kızıldemir, Ö. (2019). Afyonkarahisar mutfak kültürü üzerine bir değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 647-663.
  • Kim, S., Park, E. & Lamb, D. (2019). Extraordinary or ordinary? Food tourism motivations of Japanese domestic noodle tourists. Tourism Management Perspectives, 29, 176-186.
  • Kim, Y. G. & Eves, A. (2012). Construction and validation of a scale to measure tourist motivation to consume local food. Tourism Management, 33(6), 1458-1467.
  • Kim, Y. G., Eves, A. & Scarles, C. (2009). Building a model of local food consumption on trips and holidays: A grounded theory approach. International Journal of Hospitality Management, 28(3), 423-431.
  • Kodaş, D. ve Özel, Ç. H. (2016). Yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketim güdülerinin belirlenmesi: Beypazarı örneği. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 83-96.
  • Martinez, A. F. G. (2015). Food in tourism: Exploring inherent influential factors in food decision processes of travellers. (Unpublished Doctoral Dissertation). Oklahoma State University, Stillwater.
  • Noyan, F. ve Simsek, G. G. (2012). A partial least squares path model of repurchase intention of supermarket customers. Procedia Social and Behavioural Sciences, 62, 921-926.
  • Onozaka, Y., Nurse, G. & McFadden, D. T. (2010). Local food consumers: How motivations and perceptions translate to buying behaviour. Choices, 25(1), 1-6.
  • Sağır, A. (2012). Bir Yemek Sosyolojisi Denemesi Örneği Olarak Tokat Mutfağı. Turkish Studies, 7(4), 2675-2695.
  • Semerci, H. ve Akbaba, A. (2018). Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Contemporary Tourism Research, 2(1), 41-57.
  • Serçek, S. (2018). Turistlerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 463-481.
  • Smith, S., Costello, C. & Muenchen, R. A. (2010). Influence of push and pull motivations on satisfaction and behavioural intentions within a culinary tourism event. Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, 11(1), 17-35.
  • Steen, H. K. (2016). Determinants of revisit intentions (The main determinants of revisit intentions to Norwegian skiing resorts). (Unpublished Master Thesis). University of Agder Institute of Strategy and Management, Norwegian.
  • Swarbrooke, J. & Horner, S. (2007). Consumer behaviour in tourism. (2nd Ed.) Amsterdam: Butterworth Heinemann.
  • Şavkay, T. (2002). Turkish Cuisine. İstanbul: Revak Yayınları.
  • Şengül, Ş. (2016). Yöresel mutfak tercihindeki motivasyon unsurlarının destinasyonu tekrar tercih etme ve başkalarına önerme üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Teodoroiu, F. (2015). Traditional food case study: Romanian local food. Review of International Comparative Management, 16(2), 256-268.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2018). Bilimsel araştırma süreci ve SPPS ile veri analizi (5. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ünlüönen, K. ve Işın, A. (2018). Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin yerel yiyecekleri tüketme niyeti üzerine planlı davranış teorisi kapsamında bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 662-689.
  • Wijaya, S., King, B. E. M., Morrison, A. & Nguyen, T. H. (2017). Destination encounters with local food: The experience of international visitors in Indonesia. Tourism Culture and Communication, 17(2), 79-91.
  • Wu, H. C., Ai, C. H., Yang, L. J. & Li, T. (2015). A study of revisit intentions, customer satisfaction, corporate image, emotions and service quality in the hot spring industry. Journal of China Tourism Research, 11(4), 371-401.
  • Yurtseven, H. R. ve Kaya, O. (2011). Local food in local menus: The case of Gokceada. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 6(2), 263- 275.
  • Zeithaml, V. A., Berry, L. L. & Parasuraman, A. (1996). The behavioural consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.
  • Zengin, B. ve Gürkan, A. S. (2019). Afyonkarahisar mutfağının gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 225-240.
  • Zhang, T., Chen, J. & Hu, B. (2019). Authenticity, quality, and loyalty: Local food and sustainable tourism experience. Sustainability, 11, 1-18.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hürcan Sevinç 0000-0003-1644-2981

Asuman Pekyaman 0000-0002-6934-0930

Erken Görünüm Tarihi 28 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 20 Aralık 2021
Kabul Tarihi 22 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sevinç, H., & Pekyaman, A. (2022). YEREL YEMEK TÜKETİM MOTİVASYONLARININ TEKRAR ZİYARET NİYETİNE ETKİSİ: AFYONKARAHİSAR’DAKİ RESTORAN İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 6(2), 357-378.