Bu araştırmada 10-14 yaş grubu ergenlerde oyunsallık ile yalnızlık arasındaki ilişkinin incelenmesi ve çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 59 erkek ve 54 kadın katılımcı olmak üzere toplam 113 katılımcı katılmıştır. Verilerin toplanmasında Hazar’ın 2014 yılında geliştirdiği 27 madde ve 5 alt boyuttan oluşan “10-14 Yaş Çocuklarda Oyunsallık Ölçeği” ve Yıldız ile Duy tarafından 2014 yılında Türkçeye uyarlanan ve 7 maddeden oluşan UCLA Yalnızlık Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren verilerin analizinde betimleyici istatistiklerden, bağımsız örneklem T-testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı (r) ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları katılımcıların oyunsallık düzeylerinin orta, yalnızlık düzeylerinin ise düşük olduğunu göstermektedir. Katılımcıların cinsiyet değişkenine göre oyunsallık alt boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiş ancak yalnızlık ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklılıklar tespit edilememiştir. Araştırmanın sonucunda ise: 10-14 yaş grubu ergenlerde oyunsallık ile yalnızlık arasında istatistiksel olarak anlamlı, negatif yönlü zayıf ilişki tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 4 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.