This research aims to analyse the relationship between ethical climate types and job satisfaction in tourism industry. To achive this objective, an empirical study was conducted on 165 hotel business employees in four-star and five-star hotels licensed by the Culture and Tourism Ministry in the city of Nevsehir, Turkey. Results show that caring positively and significantly correlated with job satisfaction. According to correlation analysis, no significant relationships were found between other four dimensions of ethical climate such as law and code, rules, instrumental, and independence and job satisfaction. Regression analysis results showed that caring could explain differences in job satisfaction. Implications of the findings are discussed and avenues for future research are offered.
Ethical climate job satisfaction organizational behavior tourism industry hotel businesses
Etiksel iklim iş tatmini örgütsel davranış turizm endüstrisi otel işletmeleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 31 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.