Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON THE REGULATORY ROLE OF PERSONALITY TRAITS IN THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL INTELLIGENCE AND LIFE SATISFACTION

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 9, 164 - 175, 25.02.2021

Öz

The aim of this study is to reveal the relationships between social intelligence, life satisfaction and personality traits. The research was carried out in a private company operating in the manufacturing sector to determine the relationships between these variables. Relationships between variables were analyzed and evaluated applying correlation and regression analysis. The research design was made as a quantitative research and a questionnaire was used as a data collection tool. Although there are studies on these variables in the literature, there is no study that handles these three variables together. According to the findings obtained from the research; While it was understood that personality traits of extroversion, adaptability, responsibility, and emotional balance had a regulatory effect in the relationship between social intelligence and life satisfaction, it was concluded that openness to development personality trait had no regulatory effect. This study; along with contributing to the Management and Behavior literature; will make important contributions to the Psychology and Socio-Psychology literature and shed light on researchers.

Kaynakça

  • Parks-Leduc, L., Feldman, G., & Bardi, A. (2015). Personality traits and personal values: a meta-analysis. Personality and Social Psychology Review, 19(1), 3-29.

SOSYAL ZEKA İLE YAŞAM TATMİNİ ARASINDAKİ İLİŞKİDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN DÜZENLEYİCİ ROLÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 9, 164 - 175, 25.02.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı sosyal zeka, yaşam tatmini ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Söz konusu değişkenler arasındaki ilişkileri tespit etmek için araştırma, üretim sektöründe hizmet veren özel bir şirkette gerçekleştirilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiler, korelasyon ve regresyon analizleri ile incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma tasarımı, nicel araştırma olarak yapılmış ve veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Literatürde bu değişkenler ile ilgili çalışmalar olmakla beraber bu üç değişkeni beraber ele alan herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; sosyal zeka ile yaşam tatmini arasındaki ilişkide dışadönüklük, uyumluluk, sorumluluk, duygusal denge kişilik özelliklerinin düzenleyici etkisi olduğu anlaşılmışken gelişime açıklık kişilik özelliğinin düzenleyici etkisi olmadığı sonucu elde edilmiştir. Bu çalışma; Yönetim ve Davranış literatürüne katkı sunmakla beraber; Psikoloji ve Sosyo-Psikoloji literatürüne de önemli katkılar sağlayacak ve araştırmacılara ışık tutacaktır.

Kaynakça

  • Parks-Leduc, L., Feldman, G., & Bardi, A. (2015). Personality traits and personal values: a meta-analysis. Personality and Social Psychology Review, 19(1), 3-29.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yavuz Sezer Oğuzhan 0000-0002-1097-9094

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2021
Gönderilme Tarihi 23 Kasım 2020
Kabul Tarihi 15 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Oğuzhan, Y. S. (2021). SOSYAL ZEKA İLE YAŞAM TATMİNİ ARASINDAKİ İLİŞKİDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN DÜZENLEYİCİ ROLÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. International Journal of Management and Administration, 5(9), 164-175.

Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;

İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.

 IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.