BibTex RIS Kaynak Göster

Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 141 - 150, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı; spor işletmelerinde öğrenen organizasyon uygulamalarının varlığını ve örgütsel performans ile bağlantılarını ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda öğrenen organizasyonların sürekli değişmeyi, gelişmeyi zorunlu kılan yapılarıyla, çalışanlarını öğrenmeye teşvik eden liderin varlığı, katılımcılığa dayalı esnek bir örgüt yapısının olduğu, takım çalışması ve işbirliğine önem verildiği, bilgi paylaşımının olduğu, çalışanlar tarafından paylaşılan bir vizyonun bulunduğu ve çalışanların güçlendirildiği, performans değerlendirme ve ödüllendirme sisteminin olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonucuna göre; spor işletmelerinde varlığı tespit edilen öğrenen organizasyon uygulamalarının örgütsel performansa olumlu etki yaptığı söylenebilir

Kaynakça

  • AGARWAL D. (1997) An Empirical İnvestigation Of The İmpact Of Advanced Manufacturing Technology On Business Performance, PhD Dissertation, The City University Of New York. 1997: 45.
  • AKAL Z. (2003) Performans Kavramları ve Performans Yönetimi, http://ydk.gov.tr, (Erişim tarihi: 15.07.2009).
  • AKDEMİR A. (2004) İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Biga İ.İ.B.F. Yay, Çanakkale.
  • AKDENİZ S.(2004) Özel Spor Merkezlerinde Hizmet Kavramının Önemi ve Müşteri Memnuniyetine Yönelik Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • AKMAN G,.; Özkan C.; Eriş H. (2008) Strateji Odaklılık ve Firma Stratejilerinin Firma Performansına Etkisinin Analizi. İstanbul Tic. Ünv. Fen Bil. Dergisi, (13): 93-115.
  • BEAMON B. M. (1999) Measuring Supply Chain Performance, International Journal Of Operations & Production Management, 19 (3): 276.
  • CANMAN D. (2000) İnsan Kaynakları Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • CELEP C. (2001) Öğrenen Önder Olarak Okul Yöneticisi. Eğitim Araştırmaları, (3-4),15.
  • CHAN C.A, Kim L. and Keasberry S.K. (2003), Examing the Linkages Between Tam Larning Bhaviors and Tam Performance, The Learning Organization,10, (4), 229.
  • COVEY S. R. (2004) Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, (Çev: Deniztekin O. ve Deniztekin F. N.), Varlık Yayınları, 28. Baskı, İstanbul.
  • ÇAM S. (2002) Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü.: Papatya Yayıncılık, İstanbul.
  • DEMİRKOL Ş. ve Türkay O. (2004) Kalite Kültürünün Oluşmasında Eğitimin Rolü, II. Kalite Sempozyumu, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • EKENCİ G. ve İmamoğlu F. (2002) Spor İşletmeciliği, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara.
  • ERDEM Ü. (1986) Ülkemiz Açık Spor Yerleri ve Kitleye Yönelecek Spor (Tesis) Politikasındaki Yeri ve Önemi. Türkiye Amatör Spor Dergisi, (15): 25.
  • ERDOĞAN M. (1987) Türkiye’de Spor Salonlarının ve Faaliyetlerinin Durumu ve Yaygınlaştırılması, T.M.O.K Dergisi, 70: 26.
  • FINDIKÇI İ. (1999) İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Basım, İstanbul.
  • GARVİN D.A. (1999) Öğrenen Bir Örgüt Yaratmak: Bilgi Yönetimi, (Çev: Bulut G.), MESS Yayını:293, İstanbul,
  • GÜÇLÜ N. ve Türkoğlu H. (2003) Öğrenen Organizasyon, Türk Eğitim Bil. Dergisi, (2):138.
  • HUME D. A.(1998) Reward Management, Blackwell Publishers Ltd. 1998: 35.
  • KARAKÜÇÜK S. (1997) Rekreasyon - Boş Zamanları Değerlendirme, Seran Ofset, Geliştirilmiş 2. Baskı, Ankara.
  • KATAU A. and Budhwar P. S. (2006) Human Resource Management Systems and Organizasyonel Performance: A Test of A Mediating Model In The Greek Manufacturing Context. Int. J. Human Resource Management, 17 (7) :1226.
  • KOÇEL T. (1996) İşletme Yönetimi ile İlgili Son Gelişmeler ve Çalışanlar Açısından Anlamı, Türkiye Met. San. Sen. Merc. Dergisi, C. L. (3);37.
  • LUTHANS F. (1992) Organizational Behaviour. (Seventh Edition) Mc Graw Hill, New York.
  • MOCAN C. (1997) Learning Organisations, Executive Excellence, (17):11.
  • ÖZEN K. R. (2002) Öğrenen Organizasyonlar. Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, Ed: Dalay İ, Coşkun R, ve Altunısık R, Beta Basım-Yayın Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • ÖZGENER S.(2000) Öğrenen Organizasyon Anlayışının Gerçek Yönetim Uygulamalarına Yansıtılması. Verimlilik Dergisi, (2):42.
  • RAMAZANOĞLU F. ve Öcalan M. (2005) Spor İşletmelerinde İşletmecilik ve Personel Yönetimi Anlayışı, Doğu Anadolu Arş. Dergisi, 4 (1).
  • ROSEN R. H. (1998) İnsan Yönetimi, (Çev. Bulut G.), MESS Yayınları; İstanbul.
  • SABUNCUOĞLU Z. (2000) İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • SENGE P.M. (2002) Beşinci Disiplin, (Çev. İldeniz A. Doğukan A.), Yapı Kredi Yayınları, 9. Basım, İstanbul.
  • SERARSLAN M. Z. ve Kepoğlu A. (2005) Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • TAŞTAN S. Öğrenen Organizasyonlar. http://www.humanresourcesfocus.com/ogrenenorg.asp (Erişim tarihi: 02.07.2009) YAZICI S. (2001) Öğrenen
  • Organizasyonlar, Alfa Basım Yayım, İstanbul.
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 141 - 150, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • AGARWAL D. (1997) An Empirical İnvestigation Of The İmpact Of Advanced Manufacturing Technology On Business Performance, PhD Dissertation, The City University Of New York. 1997: 45.
  • AKAL Z. (2003) Performans Kavramları ve Performans Yönetimi, http://ydk.gov.tr, (Erişim tarihi: 15.07.2009).
  • AKDEMİR A. (2004) İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Biga İ.İ.B.F. Yay, Çanakkale.
  • AKDENİZ S.(2004) Özel Spor Merkezlerinde Hizmet Kavramının Önemi ve Müşteri Memnuniyetine Yönelik Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • AKMAN G,.; Özkan C.; Eriş H. (2008) Strateji Odaklılık ve Firma Stratejilerinin Firma Performansına Etkisinin Analizi. İstanbul Tic. Ünv. Fen Bil. Dergisi, (13): 93-115.
  • BEAMON B. M. (1999) Measuring Supply Chain Performance, International Journal Of Operations & Production Management, 19 (3): 276.
  • CANMAN D. (2000) İnsan Kaynakları Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • CELEP C. (2001) Öğrenen Önder Olarak Okul Yöneticisi. Eğitim Araştırmaları, (3-4),15.
  • CHAN C.A, Kim L. and Keasberry S.K. (2003), Examing the Linkages Between Tam Larning Bhaviors and Tam Performance, The Learning Organization,10, (4), 229.
  • COVEY S. R. (2004) Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, (Çev: Deniztekin O. ve Deniztekin F. N.), Varlık Yayınları, 28. Baskı, İstanbul.
  • ÇAM S. (2002) Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü.: Papatya Yayıncılık, İstanbul.
  • DEMİRKOL Ş. ve Türkay O. (2004) Kalite Kültürünün Oluşmasında Eğitimin Rolü, II. Kalite Sempozyumu, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • EKENCİ G. ve İmamoğlu F. (2002) Spor İşletmeciliği, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara.
  • ERDEM Ü. (1986) Ülkemiz Açık Spor Yerleri ve Kitleye Yönelecek Spor (Tesis) Politikasındaki Yeri ve Önemi. Türkiye Amatör Spor Dergisi, (15): 25.
  • ERDOĞAN M. (1987) Türkiye’de Spor Salonlarının ve Faaliyetlerinin Durumu ve Yaygınlaştırılması, T.M.O.K Dergisi, 70: 26.
  • FINDIKÇI İ. (1999) İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Basım, İstanbul.
  • GARVİN D.A. (1999) Öğrenen Bir Örgüt Yaratmak: Bilgi Yönetimi, (Çev: Bulut G.), MESS Yayını:293, İstanbul,
  • GÜÇLÜ N. ve Türkoğlu H. (2003) Öğrenen Organizasyon, Türk Eğitim Bil. Dergisi, (2):138.
  • HUME D. A.(1998) Reward Management, Blackwell Publishers Ltd. 1998: 35.
  • KARAKÜÇÜK S. (1997) Rekreasyon - Boş Zamanları Değerlendirme, Seran Ofset, Geliştirilmiş 2. Baskı, Ankara.
  • KATAU A. and Budhwar P. S. (2006) Human Resource Management Systems and Organizasyonel Performance: A Test of A Mediating Model In The Greek Manufacturing Context. Int. J. Human Resource Management, 17 (7) :1226.
  • KOÇEL T. (1996) İşletme Yönetimi ile İlgili Son Gelişmeler ve Çalışanlar Açısından Anlamı, Türkiye Met. San. Sen. Merc. Dergisi, C. L. (3);37.
  • LUTHANS F. (1992) Organizational Behaviour. (Seventh Edition) Mc Graw Hill, New York.
  • MOCAN C. (1997) Learning Organisations, Executive Excellence, (17):11.
  • ÖZEN K. R. (2002) Öğrenen Organizasyonlar. Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, Ed: Dalay İ, Coşkun R, ve Altunısık R, Beta Basım-Yayın Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • ÖZGENER S.(2000) Öğrenen Organizasyon Anlayışının Gerçek Yönetim Uygulamalarına Yansıtılması. Verimlilik Dergisi, (2):42.
  • RAMAZANOĞLU F. ve Öcalan M. (2005) Spor İşletmelerinde İşletmecilik ve Personel Yönetimi Anlayışı, Doğu Anadolu Arş. Dergisi, 4 (1).
  • ROSEN R. H. (1998) İnsan Yönetimi, (Çev. Bulut G.), MESS Yayınları; İstanbul.
  • SABUNCUOĞLU Z. (2000) İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • SENGE P.M. (2002) Beşinci Disiplin, (Çev. İldeniz A. Doğukan A.), Yapı Kredi Yayınları, 9. Basım, İstanbul.
  • SERARSLAN M. Z. ve Kepoğlu A. (2005) Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • TAŞTAN S. Öğrenen Organizasyonlar. http://www.humanresourcesfocus.com/ogrenenorg.asp (Erişim tarihi: 02.07.2009) YAZICI S. (2001) Öğrenen
  • Organizasyonlar, Alfa Basım Yayım, İstanbul.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A.Faik İmamoğlu

T.Osman Mutlu

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İmamoğlu, A., & Mutlu, T. (2012). Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 141-150.
AMA İmamoğlu A, Mutlu T. Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Mart 2012;2(1):141-150.
Chicago İmamoğlu, A.Faik, ve T.Osman Mutlu. “Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Mart 2012): 141-50.
EndNote İmamoğlu A, Mutlu T (01 Mart 2012) Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 1 141–150.
IEEE A. İmamoğlu ve T. Mutlu, “Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 141–150, 2012.
ISNAD İmamoğlu, A.Faik - Mutlu, T.Osman. “Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/1 (Mart 2012), 141-150.
JAMA İmamoğlu A, Mutlu T. Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2:141–150.
MLA İmamoğlu, A.Faik ve T.Osman Mutlu. “Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2012, ss. 141-50.
Vancouver İmamoğlu A, Mutlu T. Spor İşletmelerinde Öğrenen Organizasyon Uygulamalarının Örgütsel Performansa Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2(1):141-50.