Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 111 - 132, 28.12.2019

Öz

Üniversite öğrencilerinin başarılarını etkileyen faktörlerin
belirlenmesi amacıyla yapılan çalışmada güç alanı analizi yöntemiyle
sürükleyici ve engelleyici güçler tanımlanmıştır.  Bu amaç için 10’ u demografik olmak üzere 45
sorudan oluşan anket Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi öğrencilerine uygulanmıştır. Anketlere verilen cevaplar SPSS
paket programı kullanılarak değerlendirilmiş ve sonuçlar öğrencilerin
demografik özellikleriyle karşılaştırılmıştır. Başarıya ulaşmak için
engelleyici güçlerin sayısı sürükleyici güçlerin sayısından daha fazla olduğu
görülmüştür. Başarıya etki eden zorlayıcıların gücünü artırmak ve
engelleyicilerin gücünü azaltmak için güç alanı analizinden etkin bir araç
olarak yararlanılabileceği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Baulcomb, J. S. (2003). Management of change through force field analysis. Journal of nursing management, 11(4), 275-280.
  • Capatina, A., Bleoju, G., Matos, F., & Vairinhos, V. (2017). Leveraging intellectual capital through Lewin's Force Field Analysis: The case of software development companies. Journal of Innovation & Knowledge, 2(3), 125-133.
  • Cronshaw, S. F., & McCulloch, A. N. (2008). Reinstating the Lewinian vision: From force field analysis to organization field assessment. Organization Development Journal, 26(4), 89.
  • Gökçe, F. (2005). Bir değişim aracı olarak güç alanı analizi tekniği ve eğitimsel değişmenin yönetimi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 11(3), 327-354.
  • Hustedde, R., & Score, M. (1995). Force-Field Analysis: Incorporating Critical Thinking in Goal Setting. CD practice.
  • Miller, H. L. (1967). Participation of adults in education. Occasional paper, 14.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Özdemir, Ş., Yelken, R., Dündar, S., & Karaca, Y. (2002). Afyon İli Tüketim Analizi, Tüketici Davranışları ve Eğilimleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayın, 27.
  • Schwering, R. E. (2003). Focusing leadership through force field analysis: new variations on a venerable planning tool. Leadership & Organization Development Journal, 24(7), 361-370.
  • Swanson, D. J., & Creed, A. S. (2014). Sharpening the focus of force field analysis. Journal of change management, 14(1), 28-47.
  • Thakkar, J., Deshmukh, S. G., & Shastree, A. (2006). Total quality management (TQM) in self-financed technical institutions: a quality function deployment (QFD) and force field analysis approach. Quality Assurance in Education, 14(1), 54-74.
  • Thomas, J. (1985). Force field analysis: A new way to evaluate your strategy. Long range planning, 18(6), 54-59.
  • http://lms.aspira.org/sites/default/files/Force%20Field%20Analysis.pdf (Erişim Tarihi: 14.04.2019).
Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 111 - 132, 28.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Baulcomb, J. S. (2003). Management of change through force field analysis. Journal of nursing management, 11(4), 275-280.
  • Capatina, A., Bleoju, G., Matos, F., & Vairinhos, V. (2017). Leveraging intellectual capital through Lewin's Force Field Analysis: The case of software development companies. Journal of Innovation & Knowledge, 2(3), 125-133.
  • Cronshaw, S. F., & McCulloch, A. N. (2008). Reinstating the Lewinian vision: From force field analysis to organization field assessment. Organization Development Journal, 26(4), 89.
  • Gökçe, F. (2005). Bir değişim aracı olarak güç alanı analizi tekniği ve eğitimsel değişmenin yönetimi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 11(3), 327-354.
  • Hustedde, R., & Score, M. (1995). Force-Field Analysis: Incorporating Critical Thinking in Goal Setting. CD practice.
  • Miller, H. L. (1967). Participation of adults in education. Occasional paper, 14.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Özdemir, Ş., Yelken, R., Dündar, S., & Karaca, Y. (2002). Afyon İli Tüketim Analizi, Tüketici Davranışları ve Eğilimleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayın, 27.
  • Schwering, R. E. (2003). Focusing leadership through force field analysis: new variations on a venerable planning tool. Leadership & Organization Development Journal, 24(7), 361-370.
  • Swanson, D. J., & Creed, A. S. (2014). Sharpening the focus of force field analysis. Journal of change management, 14(1), 28-47.
  • Thakkar, J., Deshmukh, S. G., & Shastree, A. (2006). Total quality management (TQM) in self-financed technical institutions: a quality function deployment (QFD) and force field analysis approach. Quality Assurance in Education, 14(1), 54-74.
  • Thomas, J. (1985). Force field analysis: A new way to evaluate your strategy. Long range planning, 18(6), 54-59.
  • http://lms.aspira.org/sites/default/files/Force%20Field%20Analysis.pdf (Erişim Tarihi: 14.04.2019).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selahattin Yavuz 0000-0003-3153-2774

Turgut Karabulut 0000-0001-8434-3614

Salim Sercan Sarı 0000-0003-2607-5249

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yavuz, S., Karabulut, T., & Sarı, S. S. (2019). GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 111-132.
AMA Yavuz S, Karabulut T, Sarı SS. GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2019;9(2):111-132.
Chicago Yavuz, Selahattin, Turgut Karabulut, ve Salim Sercan Sarı. “GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9, sy. 2 (Aralık 2019): 111-32.
EndNote Yavuz S, Karabulut T, Sarı SS (01 Aralık 2019) GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 2 111–132.
IEEE S. Yavuz, T. Karabulut, ve S. S. Sarı, “GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, ss. 111–132, 2019.
ISNAD Yavuz, Selahattin vd. “GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9/2 (Aralık 2019), 111-132.
JAMA Yavuz S, Karabulut T, Sarı SS. GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;9:111–132.
MLA Yavuz, Selahattin vd. “GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, 2019, ss. 111-32.
Vancouver Yavuz S, Karabulut T, Sarı SS. GÜÇ ALAN ANALİZİ YÖNTEMİYLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;9(2):111-32.