Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 19, 30.06.2021
https://doi.org/10.47147/ksuiibf.944491

Öz

Günümüz rekabet ortamında hızla değişen koşullara sahip olan otel işletmelerinin ayakta kalabilmesinin yolu sürekli öğrenme, öğrenen bir organizasyon olabilme, bilgiyi elde etme, paylaşabilme ve yenilikçi olabilme çabalarına bağlıdır. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, otel yöneticilerinin öğrenme yönelimliliği ile yenilik performansları arasında bir ilişkinin var olup olmadığını incelemek olarak belirlenmiştir. Bu amaç gözetilerek hazırlanan anket formu, Antalya ilinde faaliyetlerine devam eden 11 otelin 151 yöneticisine uygulanmıştır. Çalışmada öğrenme yönelimliliğinin alt boyutlarından “paylaşılan vizyon”, “açık fikirlilik” ve “bilgi transferi” alt boyutlarının yenilik performansı üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Albeni, Mesut ve Karaöz, Murat (2003). “Bölgesel kalkınmada öğrenme, bilgi birikimi ve yenilik: Türkiye için bir perspektif”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2, ss. 157-170.
  • Arrow, Kenneth Joseph (1962). “The economic implications of learning by doing”, The Review of Economic Studies, Cilt: 29, Sayı: 3, ss. 155-173.
  • Atak, Metin ve Atik, İlhan (2007). “Örgütlerde sürekli eğitimin önemi ve öğrenen örgüt oluşturma sürecine etkisi”, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Cilt: 3, Sayı:1, ss. 63-70.
  • Atitumpong, Aungkhana ve Badir, Yuosre F.(2018). "Leader-member exchange, learning orientation and innovative work behavior", Journal of Workplace Learning, Cilt: 30, Sayı: 1, ss. 32-47.
  • Avcı, Umut (2005). “İşletmelerde örgütsel öğrenme-örgütsel performans ilişkisi: konaklama işletmelerinde örgütsel öğrenme-örgütsel performans ilişkisine yönelik inceleme”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Avcı, Umut (2009). “Öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir inceleme”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Vilt: 5, Sayı:10, ss121-138.
  • Aydıntan, Belgin- Göksel, Aykut- Bingöl, Dursun (2010). “Örtülü bilgi paylaşım niyeti üzerinde sosyal sermaye ve denetim merkezi odaklılığının rolü: hekimlikte bir alan araştırması”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, ss. 1-26.
  • Bakan, İsmail (2004). “Çağdaş yönetim yaklaşımları: ilkeleri, kavramlar ve yaklaşımlar”, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Balay, Refik (2004). “Öğrenen örgütler” (1.Baskı), Sandal Yayınları, Ankara.
  • Barker, Alan (2002). “Yenilikçiliğin simyası”, (Çeviren: Ahmet Kardam), Mess Yayınları, İstanbul.
  • Bates, Reid ve Khasawneh, Samer (2005). “Organizational learning culture, learning transfer climate and perceived innovation in jordanian organizations”, International Journal of Training and Development, Cilt: 9, Sayı: 2, ss. 96-109.
  • Boobaker, Nimitha ve K. A., Zakkariya (2021). "Digital learning orientation and innovative behavior in the higher education sector: effects of organizational learning culture and readiness for change", International Journal of Educational Management, Cilt: Erken Görünüm.
  • Calantone, Roger J.- Cavusgil, S. Tamer- Zhao, Yushan (2002). “Learning orientation, firm innovation capability, and firm performance”, Industrial Marketing Management, Cilt: 31, Sayı: 6, ss. 515-524.
  • Carneiro, Alberto (2000). “How to knowledge management influence innovation and competitiveness”, Journal of Knowledge Management, Cilt: 4, Sayı: 2, ss. 87.98.
  • Çam, Salim (2002). “Öğrenen organizasyon ve rekabet üstünlüğü” (1.Baskı), Papatya Yayıncılık, İstanbul.
  • Demir, Özcan ve Sezgin, Eray Ekin (2016). “Kobilerde stratejik yönetim anlayışına inovasyon perspektifinden bakış”, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 1, ss. 16-32.
  • Doğan, Hulusi (2004). “Beyin paradoksları bağımlı olarak örtülü bilgi geliştirme yöntemleri ve organizasyon yapıları arasında ilişki zinciri analizi”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, ss. 105-119.
  • Drucker, Peter F. (1985). “Innovation and entrepreneurship”, Harper & Row Publishers, New York.
  • Durna, Ufuk (2005). “Bilgiye dayalı örgütlerin temel örgütsel nitelikleri ve yetenekleri”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt: 60, Sayı:2, ss. 72-96.
  • Elçi, Şirin (2007). “İnovasyon kalkınmanın ve rekabetin anahtarı”, Nova Basın Yayın, Ankara.
  • Eren, Erol (1981). “İşletmelerde yenilik politikası- kuram ve uygulamada yenilik”, Formül Matbaası, İstanbul.
  • European Commission (1995). “Green paper on innovation”, Erişim Tarihi: 15.03.2019, http://europa.eu/documents/comm/green_papers/pdf/com95_688_en.pdf
  • Faiz, Emel (2012). “Öğrenen örgütlerde yenilikçilik ve proaktiflik üzerine kavramsal bir çalışma”, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, ss. 1-21.
  • Genç, Nurullah (2005). “Yönetim ve organizasyon: çağdaş sistemler ve yaklaşımlar” (2.Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gregersen, Birgitte ve Johnson, Björn (2010). “Learning economies, innovation systems and European integration”. Regional Studies, Cilt: 31, Sayı: 5, ss. 479-490.
  • Güleş, Hasan Kürşat ve Bülbül, Hasan (2004). “Yenilikçilik- işletmeler için stratejik rekabet aracı” (1.Basım), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Gürkan, Güney Çetin (2007). “Öğrenen örgütler: yükseköğrenim kurumlarının öğrenen örgüt olması”, Journal of Administrative Sciences, Cilt: 5, Sayı: 7, ss. 118-130.
  • Huck, Schuyler W. (2012). “Reading statistics and research” (4. Baskı), Pearson, Boston MA.
  • Hudson, Ray (1999). “The learning economy, the learning firm and the learning region: a sympathetic critique of the limits to learning”, European Urban and National Studies, Cilt: 6, Sayı: 1, ss. 59-72.
  • Hurley, Robert F. ve Hult, G. Tomas M. (1998). “Innovation, market orientation and organizational learning: an ıntegration and empiricial examination”, Journal of Marketing, Cilt: 62, ss. 42-54.
  • Inkumsah, Winston Asiedu- Abdul-Hamid, Ibn Kailan- Angenu, Benjamin Baroson (2021). "The effect of learning orientation on innovative service development and insurance firm performance", Academy of Marketing Studies Journal, Cilt: 25, Sayı:2, ss. 1-12.
  • Kalaycı, Şeref (2005). “SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri”, Asil Yayınevi, Ankara.
  • Karabulut, Burak (2015). “Bilgi toplumu çağında dijital yerliler, göçmenler ve melezler”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 21, ss. 11-23.
  • Kıngır, Said ve Mesci, Muammer (2007). “Öğrenen organizasyonlar”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 19, ss. 63-81.
  • Kim, Jong Hae (2019). "Multicollinearity and misleading statistical results", Korean journal of anesthesiology, Cilt: 72, Sayı: 6, ss. 558-569.
  • Lundvall, Bwngt- Ake (1992). “National systems of ınnovation: towards a theory of innovation and interactive learning”, Pinter, London.
  • Martinez, Eduardo Vega- Serna, Maria del Carmen Martinez- Guzman, Gonzalo Maldonado (2018). “The relationship between market orientation, entrepreneurial orientation and learning orientation on innovation and its effect on performance in Mexican SMEs”, International Business Management, Cilt: 12, Sayı: 2, ss. 132-144.
  • Menard, Scott (2002). “Applied logistic regression analysis” (2. Baskı), Sage Publications, Thousand Oaks CA.
  • Mercan, Birol- Göktaş, Deniz- Gömleksiz, Mustafa (2011). “AR-GE faaliyetleri ve girişimcilerin inovasyon üzerindeki etkileri: patent verileri üzerinde bir uygulama”, PARADOKS Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, ss. 27- 44.
  • Mutonyi, Barbara Rebecca- Slåtten, Terje- Lien, Gudbrand (2020). "Empowering leadership, work group cohesiveness, individual learning orientation and individual innovative behaviour in the public sector: empirical evidence from Norway", International Journal of Public Leadership, Cilt: 16, Sayı: 2, ss. 175-197.
  • Öğüt, Adem (2009). “Bilgi çağında yönetim” (4.Baskı), Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Öneren, Melahat (2008). “İşletmelerde öğrenen örgütler yaklaşımı”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 7, ss. 163-178.
  • Özdevecioğlu, Mahmut ve Biçkes, Mehmet (2012). “Örgütsel öğrenme ve inovasyon ilişkisi: büyük ölçekli işletmelerde bir araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 39, ss. 19-45.
  • Ramadani, Veland ve Gerguri, Shqipe (2011). “Innovation: principles and strategies”, Strategic Change: Briefings in Entrepreneurial Finance, Cilt: 20, ss. 101-110.
  • Rosenberg, Nathan (1982). “Inside the black box: technology and economics”, Cambridge University Press, Cambridge.
  • Sawaean, Fahad Awad Aber ve Ali, Khairul Anuar Mohd (2020). “The impact of entrepreneurial leadership and learning orientation on organizational performance of SMEs: The mediating role of innovation capacity”, Management Science Letters, Cilt: 10, Sayı: 2, ss. 369-380.
  • Senge, Peter M. (1996). “Beşinci disiplin” (Çev. Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Seyitoğulları, Osman ve Yalçınsoy, Ayhan (2016). “Günümüz gençliğinin inovasyon ve teknoloji algılarına yönelik ampirik bir araştırma”, International Journal of Social Academia, Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 13-23.
  • Sinkula, James M.- Baker, William E.- Noordewier, Thomas (1997). “A framework for market-based organizational learning: Linking values, knowledge, and behavior”, Journal of the academy of Marketing Science, Cilt: 25, Sayı: 4, ss. 305.
  • Şimşek, M. Şerif (1998). “Yönetim ve organizasyon” (4.Baskı), Damla Ofset Matbaacılık, Konya.
  • Tekin, Mahmut- Güleş, Hasan Kürşat- Öğüt, Adem (2006). “Değişim çağında teknoloji yönetimi” (3.Baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yılmaz, Malik (2011). “Bilgi yönetimi ve örgütsel öğrenme ilişkisi: kavramsal bir yaklaşım”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Sayı: 46, ss. 313-332.
  • Yiğit, Sema ve Özyer, Kubilay (2011). “Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kaynağı olarak bilgi”, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 21, ss. 333-360.

THE EFFECT OF LEARNING ORIENTATION ON FIRM INNOVATIVENESS IN LEARNING ORGANIZATIONS: THE CASE OF ANTALYA PROVINCE HOTELS

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 19, 30.06.2021
https://doi.org/10.47147/ksuiibf.944491

Öz

In today's competitive environment, hotel enterprises with rapidly changing conditions are dependent on their efforts to stay survive, to learn continuous, to be a learning organization, to obtain information, to share and to be innovative. From this point of view, the aim of this study is to examine whether there is a relationship between learning orientations and innovation performances of hotel managers. The questionnaire prepared for this purpose has been applied to 151 managers of 11 hotels in Antalya. In the study, it was concluded that “shared vision”, “open-mindedness” and “knowledge sharing” sub-dimensions of learning orientation have an effect on innovation performance.

Kaynakça

  • Albeni, Mesut ve Karaöz, Murat (2003). “Bölgesel kalkınmada öğrenme, bilgi birikimi ve yenilik: Türkiye için bir perspektif”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2, ss. 157-170.
  • Arrow, Kenneth Joseph (1962). “The economic implications of learning by doing”, The Review of Economic Studies, Cilt: 29, Sayı: 3, ss. 155-173.
  • Atak, Metin ve Atik, İlhan (2007). “Örgütlerde sürekli eğitimin önemi ve öğrenen örgüt oluşturma sürecine etkisi”, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Cilt: 3, Sayı:1, ss. 63-70.
  • Atitumpong, Aungkhana ve Badir, Yuosre F.(2018). "Leader-member exchange, learning orientation and innovative work behavior", Journal of Workplace Learning, Cilt: 30, Sayı: 1, ss. 32-47.
  • Avcı, Umut (2005). “İşletmelerde örgütsel öğrenme-örgütsel performans ilişkisi: konaklama işletmelerinde örgütsel öğrenme-örgütsel performans ilişkisine yönelik inceleme”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Avcı, Umut (2009). “Öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir inceleme”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Vilt: 5, Sayı:10, ss121-138.
  • Aydıntan, Belgin- Göksel, Aykut- Bingöl, Dursun (2010). “Örtülü bilgi paylaşım niyeti üzerinde sosyal sermaye ve denetim merkezi odaklılığının rolü: hekimlikte bir alan araştırması”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, ss. 1-26.
  • Bakan, İsmail (2004). “Çağdaş yönetim yaklaşımları: ilkeleri, kavramlar ve yaklaşımlar”, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Balay, Refik (2004). “Öğrenen örgütler” (1.Baskı), Sandal Yayınları, Ankara.
  • Barker, Alan (2002). “Yenilikçiliğin simyası”, (Çeviren: Ahmet Kardam), Mess Yayınları, İstanbul.
  • Bates, Reid ve Khasawneh, Samer (2005). “Organizational learning culture, learning transfer climate and perceived innovation in jordanian organizations”, International Journal of Training and Development, Cilt: 9, Sayı: 2, ss. 96-109.
  • Boobaker, Nimitha ve K. A., Zakkariya (2021). "Digital learning orientation and innovative behavior in the higher education sector: effects of organizational learning culture and readiness for change", International Journal of Educational Management, Cilt: Erken Görünüm.
  • Calantone, Roger J.- Cavusgil, S. Tamer- Zhao, Yushan (2002). “Learning orientation, firm innovation capability, and firm performance”, Industrial Marketing Management, Cilt: 31, Sayı: 6, ss. 515-524.
  • Carneiro, Alberto (2000). “How to knowledge management influence innovation and competitiveness”, Journal of Knowledge Management, Cilt: 4, Sayı: 2, ss. 87.98.
  • Çam, Salim (2002). “Öğrenen organizasyon ve rekabet üstünlüğü” (1.Baskı), Papatya Yayıncılık, İstanbul.
  • Demir, Özcan ve Sezgin, Eray Ekin (2016). “Kobilerde stratejik yönetim anlayışına inovasyon perspektifinden bakış”, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 1, ss. 16-32.
  • Doğan, Hulusi (2004). “Beyin paradoksları bağımlı olarak örtülü bilgi geliştirme yöntemleri ve organizasyon yapıları arasında ilişki zinciri analizi”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, ss. 105-119.
  • Drucker, Peter F. (1985). “Innovation and entrepreneurship”, Harper & Row Publishers, New York.
  • Durna, Ufuk (2005). “Bilgiye dayalı örgütlerin temel örgütsel nitelikleri ve yetenekleri”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt: 60, Sayı:2, ss. 72-96.
  • Elçi, Şirin (2007). “İnovasyon kalkınmanın ve rekabetin anahtarı”, Nova Basın Yayın, Ankara.
  • Eren, Erol (1981). “İşletmelerde yenilik politikası- kuram ve uygulamada yenilik”, Formül Matbaası, İstanbul.
  • European Commission (1995). “Green paper on innovation”, Erişim Tarihi: 15.03.2019, http://europa.eu/documents/comm/green_papers/pdf/com95_688_en.pdf
  • Faiz, Emel (2012). “Öğrenen örgütlerde yenilikçilik ve proaktiflik üzerine kavramsal bir çalışma”, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, ss. 1-21.
  • Genç, Nurullah (2005). “Yönetim ve organizasyon: çağdaş sistemler ve yaklaşımlar” (2.Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gregersen, Birgitte ve Johnson, Björn (2010). “Learning economies, innovation systems and European integration”. Regional Studies, Cilt: 31, Sayı: 5, ss. 479-490.
  • Güleş, Hasan Kürşat ve Bülbül, Hasan (2004). “Yenilikçilik- işletmeler için stratejik rekabet aracı” (1.Basım), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Gürkan, Güney Çetin (2007). “Öğrenen örgütler: yükseköğrenim kurumlarının öğrenen örgüt olması”, Journal of Administrative Sciences, Cilt: 5, Sayı: 7, ss. 118-130.
  • Huck, Schuyler W. (2012). “Reading statistics and research” (4. Baskı), Pearson, Boston MA.
  • Hudson, Ray (1999). “The learning economy, the learning firm and the learning region: a sympathetic critique of the limits to learning”, European Urban and National Studies, Cilt: 6, Sayı: 1, ss. 59-72.
  • Hurley, Robert F. ve Hult, G. Tomas M. (1998). “Innovation, market orientation and organizational learning: an ıntegration and empiricial examination”, Journal of Marketing, Cilt: 62, ss. 42-54.
  • Inkumsah, Winston Asiedu- Abdul-Hamid, Ibn Kailan- Angenu, Benjamin Baroson (2021). "The effect of learning orientation on innovative service development and insurance firm performance", Academy of Marketing Studies Journal, Cilt: 25, Sayı:2, ss. 1-12.
  • Kalaycı, Şeref (2005). “SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri”, Asil Yayınevi, Ankara.
  • Karabulut, Burak (2015). “Bilgi toplumu çağında dijital yerliler, göçmenler ve melezler”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 21, ss. 11-23.
  • Kıngır, Said ve Mesci, Muammer (2007). “Öğrenen organizasyonlar”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 19, ss. 63-81.
  • Kim, Jong Hae (2019). "Multicollinearity and misleading statistical results", Korean journal of anesthesiology, Cilt: 72, Sayı: 6, ss. 558-569.
  • Lundvall, Bwngt- Ake (1992). “National systems of ınnovation: towards a theory of innovation and interactive learning”, Pinter, London.
  • Martinez, Eduardo Vega- Serna, Maria del Carmen Martinez- Guzman, Gonzalo Maldonado (2018). “The relationship between market orientation, entrepreneurial orientation and learning orientation on innovation and its effect on performance in Mexican SMEs”, International Business Management, Cilt: 12, Sayı: 2, ss. 132-144.
  • Menard, Scott (2002). “Applied logistic regression analysis” (2. Baskı), Sage Publications, Thousand Oaks CA.
  • Mercan, Birol- Göktaş, Deniz- Gömleksiz, Mustafa (2011). “AR-GE faaliyetleri ve girişimcilerin inovasyon üzerindeki etkileri: patent verileri üzerinde bir uygulama”, PARADOKS Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, ss. 27- 44.
  • Mutonyi, Barbara Rebecca- Slåtten, Terje- Lien, Gudbrand (2020). "Empowering leadership, work group cohesiveness, individual learning orientation and individual innovative behaviour in the public sector: empirical evidence from Norway", International Journal of Public Leadership, Cilt: 16, Sayı: 2, ss. 175-197.
  • Öğüt, Adem (2009). “Bilgi çağında yönetim” (4.Baskı), Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Öneren, Melahat (2008). “İşletmelerde öğrenen örgütler yaklaşımı”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 7, ss. 163-178.
  • Özdevecioğlu, Mahmut ve Biçkes, Mehmet (2012). “Örgütsel öğrenme ve inovasyon ilişkisi: büyük ölçekli işletmelerde bir araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 39, ss. 19-45.
  • Ramadani, Veland ve Gerguri, Shqipe (2011). “Innovation: principles and strategies”, Strategic Change: Briefings in Entrepreneurial Finance, Cilt: 20, ss. 101-110.
  • Rosenberg, Nathan (1982). “Inside the black box: technology and economics”, Cambridge University Press, Cambridge.
  • Sawaean, Fahad Awad Aber ve Ali, Khairul Anuar Mohd (2020). “The impact of entrepreneurial leadership and learning orientation on organizational performance of SMEs: The mediating role of innovation capacity”, Management Science Letters, Cilt: 10, Sayı: 2, ss. 369-380.
  • Senge, Peter M. (1996). “Beşinci disiplin” (Çev. Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Seyitoğulları, Osman ve Yalçınsoy, Ayhan (2016). “Günümüz gençliğinin inovasyon ve teknoloji algılarına yönelik ampirik bir araştırma”, International Journal of Social Academia, Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 13-23.
  • Sinkula, James M.- Baker, William E.- Noordewier, Thomas (1997). “A framework for market-based organizational learning: Linking values, knowledge, and behavior”, Journal of the academy of Marketing Science, Cilt: 25, Sayı: 4, ss. 305.
  • Şimşek, M. Şerif (1998). “Yönetim ve organizasyon” (4.Baskı), Damla Ofset Matbaacılık, Konya.
  • Tekin, Mahmut- Güleş, Hasan Kürşat- Öğüt, Adem (2006). “Değişim çağında teknoloji yönetimi” (3.Baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yılmaz, Malik (2011). “Bilgi yönetimi ve örgütsel öğrenme ilişkisi: kavramsal bir yaklaşım”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Sayı: 46, ss. 313-332.
  • Yiğit, Sema ve Özyer, Kubilay (2011). “Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kaynağı olarak bilgi”, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 21, ss. 333-360.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şerife Uğuz Arsu 0000-0002-7922-4597

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uğuz Arsu, Ş. (2021). ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-19. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.944491
AMA Uğuz Arsu Ş. ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2021;11(1):1-19. doi:10.47147/ksuiibf.944491
Chicago Uğuz Arsu, Şerife. “ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 11, sy. 1 (Haziran 2021): 1-19. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.944491.
EndNote Uğuz Arsu Ş (01 Haziran 2021) ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 11 1 1–19.
IEEE Ş. Uğuz Arsu, “ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, ss. 1–19, 2021, doi: 10.47147/ksuiibf.944491.
ISNAD Uğuz Arsu, Şerife. “ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 11/1 (Haziran 2021), 1-19. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.944491.
JAMA Uğuz Arsu Ş. ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2021;11:1–19.
MLA Uğuz Arsu, Şerife. “ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, 2021, ss. 1-19, doi:10.47147/ksuiibf.944491.
Vancouver Uğuz Arsu Ş. ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA ÖĞRENME YÖNELİMLİLİĞİNİN YENİLİK PERFORMANSINA ETKİSİ: ANTALYA İLİ OTELLER ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2021;11(1):1-19.