Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMETKÂR LİDERLİĞİN ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2022, Cilt: 21 Sayı: 45, 1284 - 1303, 30.12.2022
https://doi.org/10.46928/iticusbe.1125742

Öz

Amaç – Bu çalışmanın amacı, hizmetkâr liderliğin kurumsal kültür üzerindeki etkisini incelemektir.
Yöntem – Çalışmanın örneklemini özel bir belgelendirme firmasında çalışan 266 personel oluşturmaktadır. Anket verileri SPSS programı ile analiz edilmiştir.
Bulgular – Hizmetkâr liderliğin kurumsal kültürü pozitif yönde anlamlı etkilediği bulunmuştur. Sonuçlar, Hizmetkâr liderliğin affetme, hesap verebilirlik, otantiklik, geride durma ve cesaret boyutlarının kurumsal kültürü etkilemediğini göstermiştir.
Tartışma – Kurum kültürünü temel dinamikleri ve hizmetkâr liderlik üzerindeki etkisi incelenmiştir. Örgüt kültürü, ülke kültürü ve alt kültürler farklılık göstermektedir. Aynı kurumda bile satış görevlileri ayrı mühendisler ayrı bir kültürü paylaşmaktadır. Bu yüzden bir kurumun kültürünü tanımlamak ve nasıl algılandığını belirlemek oldukça zordur.

Kaynakça

  • Bakoğlu, R., Aşkun B. ve Yıldırım H. (2016). Türkiye’de Kamu Kurum Kültürü. İstanbul. Beta Basım Yayım Dağıtım.

THE IMPACT OF SERVANT LEADERSHIP ON ORGANIZATIONAL CULTURE

Yıl 2022, Cilt: 21 Sayı: 45, 1284 - 1303, 30.12.2022
https://doi.org/10.46928/iticusbe.1125742

Öz

Purpose – The purpose of the study is to examine the effects of leadership on corporate culture.
Design/methodology/approach - The sample of the study consists of 266 personnel working in a private certification firm. The survey data were analyzed with the SPSS program.
Findings - It has been found that servant leadership has a significant positive effect on corporate culture. The results showed that the dimensions of Servant leadership's forgiveness, accountability, authenticity, standing back and courage did not affect corporate culture.
Discussion – The basic dynamics of corporate culture and its effect on servant leadership are examined. Organizational culture, country culture and subcultures differ. Even within the same organization, salespeople and engineers share a different culture. Therefore, it is quite difficult to define the culture of an institution and to determine how it is perceived.

Kaynakça

  • Bakoğlu, R., Aşkun B. ve Yıldırım H. (2016). Türkiye’de Kamu Kurum Kültürü. İstanbul. Beta Basım Yayım Dağıtım.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Gültekin Bu kişi benim

Pınar Başar 0000-0002-8537-5527

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 3 Haziran 2022
Kabul Tarihi 12 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Gültekin, A., & Başar, P. (2022). HİZMETKÂR LİDERLİĞİN ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(45), 1284-1303. https://doi.org/10.46928/iticusbe.1125742