Küçük ve Orta Boy İşletmelerin (KOBİ)
dünya ve Türkiye piyasalarında üretimden istihdama kadar birçok makroekonomik
değişkende önemli ağırlığa sahip olduğu bilinmektedir. Ekonomik yönden bu kadar önemli olan KOBİ’lerin
ihracat açısından beklenen performansı gösteremediği görülmektedir. İhracat
piyasalarında son yıllarda yaşanılan küresel rekabet, KOBİ’leri kapasite ve
inovatif eksikliklerinden dolayı olumsuz yönde etkilemektedir. Bu çalışmada
firmaların çeşitli demografik değişkenlerinin İhracat Sorunları Algısı
Ölçeğinin alt boyutları olan Pazarla İlgili Genel Bilgilere, Yurtdışı Talep
Koşullarına ve İhracat Maliyetine etkisi Çoklu Regresyon Analizi ile test
edilmiştir. Bu kapsamda oluşturulan hipotezler Gaziantep’te faaliyet gösteren
ve ihracat yapan 112 KOBİ üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen bulgular
firmaların demografik değişkenlerinin İhracat Sorunları Algısı Ölçeğinin alt
boyutları üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır.
It is known
that small and medium sized enterprises have a key importance in various
macroeconomic variables from production to employment in the world and Turkish
markets, It is seen that SMES, which are so important in terms of the economic
view, can not display expected performance from the point of exports. Global
competition in the export markets in recent years has been affecting SMES
negatively due to their capacity and innovative deficiencies. In this study,
the effects of various demographic variables of the firm on General Information
About Market, Foreign Demand Conditions and Export Cost, which are the
subscales of the Export Problems Perception Scale, were tested by Multiple
Regression Analysis. Findings reveal that the demographic variables of the
firms have an effect on the subscales of the Perception of Export Problems
Scale.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |