Küreselleşme ve teknolojik gelişmelere
bağlı olarak hızla değişen günümüz dünyasında havacılık sektörü giderek
büyümekte ve modern havalimanlarını yönetmek birçok sorunu kapsayan önemli bir
sorumluluğu beraberinde getirmektedir. Havalimanlarının içinde bulunduğu çevre,
özellikle yabani hayattan kaynaklanan ve uçuş emniyetini tehlikeye sokan
riskleri taşıması açısından dolayı kontrol altında tutulması gerekmektedir. Bu
çalışmada öncelikle literatür taraması yapılarak havacılık sektöründe yabani
hayatı yönetim kavramı, yabani hayatın ortaya çıkardığı riskler ve bu risklerle
mücadele etmek için kullanılan yöntemlerden bahsedilmiştir. Literatür taramasından
sonra yapılan saha araştırmasında, Afganistanın başkenti Kabil şehrinde bulunan
Hamid Karzai Uluslararası Havalimanındaki yabani hayatı yönetim uygulamaları ve
riskleri yerinde incelenmiştir.
Yabani hayatı yönetim Kuş uçak çarpışması Kuş çarpması Uçuş emniyeti Havacılık emniyeti
In today's rapidly changing world due to globalization and technological developments, the aviation sector is growing and managing modern airports brings with it an important responsibility covering many problems. The environment in which the airports are located should be kept under control due to the risks especially associated with wildlife that endanger the flight safety. In this study, firstly literature was reviewed and the concept of wildlife management in aviation, the risks of wildlife and the methods used to combat these risks were mentioned. In the field research conducted after the literature review, wildlife management practices and risks at Hamid Karzai International Airport in Kabul, the capital city of Afghanistan, were investigated on site.
Wildlife management Bird aircraft collision Bird strike Flight safety Aviation safety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Journal of Aviation - JAV |
This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence