Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Kurumlarının Web Sayfaları Kullanım Oranları Mobil Uygulama ile Arttırılabilir mi?

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 9, 31.12.2020

Öz

Eğitimin sacayağı olarak nitelendirilen öğretmen, öğrenci ve velilerin okul içi haber ve duyurulardan olarak haberdar olması okul başarısının yanında sosyal algı kavramının gelişmesine de yardımcı olmaktadır. Okul web sitesi üzerinden yayınlanan haber ve duyurulardan örneklem grubu olarak belirlenen öğretmenler anlık olarak haberdar olamamaktadırlar. Bu çalışma kapsamında web sitesinde yayınlanan haber ve duyuruların mobil teknolojiler kullanılarak öğretmenlere ulaştırılması, böylece öğretmenlerin bu duyurular ve haberlerden anlık olarak haberdar olması, böylelikle kurum web sayfasının kullanım oranının arttırılması amaçlanmıştır. Okul web sitesine eklenen haber ve duyurulardan öğretmenlerin anlık olarak haberdar olmalarını sağlayan mobil uygulama Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul kademesindeki bir okulda gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın ilk aşamasında 33 öğretmen üzerinde okul web sitesine eklenen haber ve duyuruların anlık takip oranını ölçmek amacı ile anket çalışması yapılmıştır. Anket sonuçları doğrultusunda öğretmenlerin web sitesine eklenen haber ve duyurulardan bildirim sistemi ile anlık olarak haberdar olabilecekleri bir mobil uygulama geliştirilmiştir. Uygulama da okul web sitesinde bulunan ana sayfa, haber ve duyuru bölümleri sekmeler halinde gösterilmiştir. Okul web sitesine eklenen haber ya da duyurunun ardından Google Firebase Cloud Messaging altyapısı kullanılarak eklenen içerik hakkında kullanıcılara bildirim gönderilmektedir. Uygulama yayınlandıktan ve kullanıldıktan sonra öğretmenlere, mobil uygulamanın performansı ve mobil uygulama ile haber ve duyuruların takibini anlık olarak gerçekleştirilme oranlarını belirlemek amacı ile tekrar anket uygulanmıştır. Anket sonucunda uygulamayı kullanan öğretmenlerin % 94’ünün okul web sitesine eklenen haber ve duyurulardan anlık olarak haberdar olmadıkları saptanmıştır.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eskişehir İl Mili Eğitim Müdürlüğü. Öğretim Programlarında Bilişim Teknolojileri Kullanımı. http://eskisehir.meb.gov.tr/www/ogretim-programlarinda-bilisim-teknolojileri-kullanimi/icerik/159)%20%20(http:/anahtar.sanayi.gov.tr/tr/news/milli-egitim-bakanligi-yenilik-ve-egitim-teknolojileri-genel-muduru-mahmut-tuncel/193. [Erişim Tarihi: 18.12.2019].
  • Bülbül, M.Ş. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. 6th International Educational Technology Conference – Famagusta.
  • Türkiye İstatistik Kurumu, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2016, http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21779, [Erişim Tarihi: 11.05.2020].
  • Aktaş, E., Balkan, B. ve Karapınar, K. (2009). Biga’da Bilişim Teknolojileri Kullanımının Öğrencilerin Başarı ve Harcama Düzeylerine Olası Etkileri. Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 5(7): 39-48.
  • Karaaslan, İ.A. ve Budak, L. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Özelliklerini Kullanımlarının ve Gündelik İletişimlerine Etkisinin Araştırılması. Journal of Yasar Univesity. 26 (7): 4548-4571.
  • Tecim, V. Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, http://debis.deu.edu.tr/userweb/ /vahap.tecim/dosyalar/sgyd.pdf, [Erişim Tarihi: 15.04.2020].
  • Yılmaz, G. (2007), Yazılım Mühendisliği Bölüm-2 Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü, http://web.iku.edu.tr/~gyilmaz/Notes/YazilimMuhendisligiYonetimi/Bolum-02.ppt, [Erişim Tarihi: 17.04.2020].
  • Boncuk, E. (2011). Yazılım Gereksinim Analizi. https://elifboncuk.com/2011/02/06/yazilim-gereksinim-analizi/ [Erişim Tarihi: 25.04.2020].
  • Özbek, M., Kurt, A. ve Gürbüz, A. (2008). Yazılım Projelerinde Gözden Geçirmeleri Başarısız Kılan Faktörler. YKGS2008: Yazılım Kalitesi ve Yazılım Geliştirme Araçları. 9-10 Ekim 2008, İstanbul.
  • Demirci, A. (2015), Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü, https://herturbilgi.com/yazilim-gelistirme-yasam-dongusu/ , [Erişim Tarihi: 18.04.2020].
  • Akkurt, D. (2014), İş Süreç Yönetimi Nedir? PERFODA İş Süreç, http://www.ak-kurt.com/isSurecYonetimi.shtml, [Erişim Tarihi: 18.04.2020].
  • Mut, G.B. (2014), İş Süreci ve Süreç Yönetimi Kavramları, http://gbmut.com/is-sureci-ve-surec-yonetimi-kavramlari/ [Erişim Tarihi: 18.04.2020].
  • Kızmaz, V.U. (2015). Yazılım Yaşam Döngüsü Nedir? (Software Development Lifecycle). https://www.linkedin.com/pulse/yaz%C4%B1l%C4%B1m-ya%C5%9Famd%C3%B6ng%C3%BCs%C3%BC-nedir-veysel-ugur-kizmaz, [Erişim Tarihi: 18.04.2020].

Could Web Page Usage Rates of Educational Institutions Be Increased via Mobile Applications?

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 9, 31.12.2020

Öz

The article is aimed to deliver the news and also announcements published on the website to the teachers using mobile technologies, so that the teachers are informed about these announcements and news instantly, thereby increasing the usage rate of the institution's website. The mobile application, which allows teachers to be instantly informed about the news and announcements added to the school website, was carried out in a secondary school under the Ministry of Education. Firstly, a survey was performed on 33 teachers to measure the instant follow-up rate of news and announcements added to the school website. In line with the results of the survey, a mobile application has been developed in which teachers can be informed instantly about the news and announcements added to the website through the notification system. In the application, the main page, news and announcement sections on the school website are shown in tabs. After the news or announcement added to the school website, users are notified about the content added using the Google Firebase Cloud Messaging infrastructure. After the application, a questionnaire was again applied to the teachers to determine the performance of the mobile application and the rate of follow-up of the news and announcements with the mobile application. As a result of the survey, 94% of the teachers using the application were not instantly informed of the news and announcements added to the school website. 

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eskişehir İl Mili Eğitim Müdürlüğü. Öğretim Programlarında Bilişim Teknolojileri Kullanımı. http://eskisehir.meb.gov.tr/www/ogretim-programlarinda-bilisim-teknolojileri-kullanimi/icerik/159)%20%20(http:/anahtar.sanayi.gov.tr/tr/news/milli-egitim-bakanligi-yenilik-ve-egitim-teknolojileri-genel-muduru-mahmut-tuncel/193. [Erişim Tarihi: 18.12.2019].
  • Bülbül, M.Ş. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. 6th International Educational Technology Conference – Famagusta.
  • Türkiye İstatistik Kurumu, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2016, http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21779, [Erişim Tarihi: 11.05.2020].
  • Aktaş, E., Balkan, B. ve Karapınar, K. (2009). Biga’da Bilişim Teknolojileri Kullanımının Öğrencilerin Başarı ve Harcama Düzeylerine Olası Etkileri. Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 5(7): 39-48.
  • Karaaslan, İ.A. ve Budak, L. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Özelliklerini Kullanımlarının ve Gündelik İletişimlerine Etkisinin Araştırılması. Journal of Yasar Univesity. 26 (7): 4548-4571.
  • Tecim, V. Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, http://debis.deu.edu.tr/userweb/ /vahap.tecim/dosyalar/sgyd.pdf, [Erişim Tarihi: 15.04.2020].
  • Yılmaz, G. (2007), Yazılım Mühendisliği Bölüm-2 Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü, http://web.iku.edu.tr/~gyilmaz/Notes/YazilimMuhendisligiYonetimi/Bolum-02.ppt, [Erişim Tarihi: 17.04.2020].
  • Boncuk, E. (2011). Yazılım Gereksinim Analizi. https://elifboncuk.com/2011/02/06/yazilim-gereksinim-analizi/ [Erişim Tarihi: 25.04.2020].
  • Özbek, M., Kurt, A. ve Gürbüz, A. (2008). Yazılım Projelerinde Gözden Geçirmeleri Başarısız Kılan Faktörler. YKGS2008: Yazılım Kalitesi ve Yazılım Geliştirme Araçları. 9-10 Ekim 2008, İstanbul.
  • Demirci, A. (2015), Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü, https://herturbilgi.com/yazilim-gelistirme-yasam-dongusu/ , [Erişim Tarihi: 18.04.2020].
  • Akkurt, D. (2014), İş Süreç Yönetimi Nedir? PERFODA İş Süreç, http://www.ak-kurt.com/isSurecYonetimi.shtml, [Erişim Tarihi: 18.04.2020].
  • Mut, G.B. (2014), İş Süreci ve Süreç Yönetimi Kavramları, http://gbmut.com/is-sureci-ve-surec-yonetimi-kavramlari/ [Erişim Tarihi: 18.04.2020].
  • Kızmaz, V.U. (2015). Yazılım Yaşam Döngüsü Nedir? (Software Development Lifecycle). https://www.linkedin.com/pulse/yaz%C4%B1l%C4%B1m-ya%C5%9Famd%C3%B6ng%C3%BCs%C3%BC-nedir-veysel-ugur-kizmaz, [Erişim Tarihi: 18.04.2020].
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Cilt 2 - Sayı 2 - 30 Aralık 2020 [tr]
Yazarlar

Ahmet Selçuk Özgür 0000-0002-8475-2634

Çiğdem Tarhan 0000-0002-5891-0635

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özgür, A. S., & Tarhan, Ç. (2020). Eğitim Kurumlarının Web Sayfaları Kullanım Oranları Mobil Uygulama ile Arttırılabilir mi?. Journal of Information Systems and Management Research, 2(2), 1-9.