Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 33 - 37, 16.07.2018

Öz

 Vocational schools are aimed at the training
of certain professions by cultivating the main purpose qualified human power.
Within the scope of this aim, it is aimed to educate the qualified human power
who has sufficient knowledge in the sector and can fulfill the requirements of
his profession.



Turkey
is located in 97 university affiliated programs 264 vocational colleges in
Accounting and Taxation. Ten of these programs are at Foundation universities.
Regional distribution shows that 32 in Eastern Anatolia, 27 in Southeastern
Anatolia, 49 in Aegean Region, 36 in Central Anatolia Region, 35 in
Mediterranean Region, 44 in Blacksea Region and 41 in Marmara Region affiliated
Accounting and Tax Practices program.



In
this study, job advertisements aimed at alumni accounting graduate programs
offered in "kariyer.net" and "yenibiris.com" sites that
publish job advertisements via internet will be examined by content analysis
method and employment graduated profile will be searched. Employment-oriented
accounting education will be evaluated by comparing the graduation profile
obtained from the research results with the accounting education given in the
associate's accounting programs of the universities.



Keywords: -vocational
schools, accounting education, employment oriented accounting education

Kaynakça

  • Alkan,G.(2015). İşletmelerin Önlisans Muhasebe Eğitiminden Beklentileri İzmir’de Bir Araştırma. Muhasebe .Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi.17.1.
  • Cuganesan,S.,Gibson,R. ve Petty, R.(1997). “Exploring Accounting Education’s Enabling Possibilities; An Analysis of a Management Accounting Text”, Accounting, Auditing & Accountability Journal,Volume:10 (3), s. 436.
  • Çürük, T. Doğan Z. (2001). “Muhasebe Eğitiminin İşletmelerin Taleplerini Karşılama Düzeyi: Türkiye Örneği” ODTÜ Gelişme Dergisi, Sayı 28: 281-310
  • Demir, M. ve Çam, M. (2006). “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma”,Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 32, (Ekim): 160-169
  • Eleren, A. ve Kayahan, C(.2007). “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma” Muhasebe ve Denetime Bakış Sayı 23 (Eylül) : 47-64
  • Güçlü, F.(2004).“Muhasebe Eğitimi Açısından Meslek Yüksek Okulları Hacettepe Üniversitesi Ankara Meslek Yüksekokulu Deneyimi”www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes 2004 /bildiri11.doc
  • Hatunoğlu, Z. (2006). “Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma” Muhasebe Ve Finansman Dergisi, Sayı 30(Nisan) :190-200
  • Paksoy, M., Akbulut, R. ve Aydın, V. (2005). “Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitiminin Yeterliliği Harran Üniversitesi Özelinde İncelenmesi ve Geleceğe İlişkin Bir Değerlendirme” Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı:15: 73-106
  • Yardımcıoğlu, M.ve Büyükşalvarcı, A. (2007). “Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 36, (Ekim) :173-178
  • Yeşilyaprak, Binnur (1996),Yaşam Odaklı meslek Eğitimi Yaklaşımı Açısından Mesleki Rehberliğin Yeri ve İşlevi. 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılandırılması Sempozyumu, Çankırı.
  • Korukoğlu A.(1998).İşletmelerde Muhasebe Eğitimi Ve Üniversitelerle İşbirliği; D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi Cilt:13, Sayı:II:13-24

Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 33 - 37, 16.07.2018

Öz

Meslek
yüksekokullarının temel amacı nitelikli insan gücünün yetiştirilerek belli
mesleklere yönlendirilmesidir. Bu amaç çerçevesinde sektörde yeterli bilgi
sahibi, mesleğinin gereklerini yerine getirebilen nitelikli insan gücünün
yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Türkiye’de
97 üniversiteye bağlı 264 meslek yüksekokulunda Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
programı bulunmaktadır. Bu programların 10 tanesi Vakıf Üniversitelerindedir.
Bölgesel dağılıma bakıldığında Doğu Anadolu Bölgesi’nde 32, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde
27, Ege Bölgesi’nde 49, İç Anadolu Bölgesi’nde 36, Akdeniz Bölgesi’nde 35,
Karadeniz Bölgesi’nde 44 ve Marmara Bölgesi’nde 41 farklı meslek yüksekokuluna
bağlı Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programı vardır.





Bu
çalışmada internet üzerinden iş ilanlarını yayınlayan “kariyer.net” ve
“yenibiris.com” sitelerinde verilen ön lisans muhasebe programı mezunlarına
yönelik iş ilanları, içerik analizi yöntemiyle incelenerek istihdam yönlü mezun
profili araştırılacaktır. Araştırma sonuçlarına göre elde edilen mezun profili
ile üniversitelerin ön lisans muhasebe programlarında verilen muhasebe eğitimi
karşılaştırılarak istihdam yönlü muhasebe eğitimi değerlendirilecektir.

Kaynakça

  • Alkan,G.(2015). İşletmelerin Önlisans Muhasebe Eğitiminden Beklentileri İzmir’de Bir Araştırma. Muhasebe .Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi.17.1.
  • Cuganesan,S.,Gibson,R. ve Petty, R.(1997). “Exploring Accounting Education’s Enabling Possibilities; An Analysis of a Management Accounting Text”, Accounting, Auditing & Accountability Journal,Volume:10 (3), s. 436.
  • Çürük, T. Doğan Z. (2001). “Muhasebe Eğitiminin İşletmelerin Taleplerini Karşılama Düzeyi: Türkiye Örneği” ODTÜ Gelişme Dergisi, Sayı 28: 281-310
  • Demir, M. ve Çam, M. (2006). “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma”,Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 32, (Ekim): 160-169
  • Eleren, A. ve Kayahan, C(.2007). “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma” Muhasebe ve Denetime Bakış Sayı 23 (Eylül) : 47-64
  • Güçlü, F.(2004).“Muhasebe Eğitimi Açısından Meslek Yüksek Okulları Hacettepe Üniversitesi Ankara Meslek Yüksekokulu Deneyimi”www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes 2004 /bildiri11.doc
  • Hatunoğlu, Z. (2006). “Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma” Muhasebe Ve Finansman Dergisi, Sayı 30(Nisan) :190-200
  • Paksoy, M., Akbulut, R. ve Aydın, V. (2005). “Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitiminin Yeterliliği Harran Üniversitesi Özelinde İncelenmesi ve Geleceğe İlişkin Bir Değerlendirme” Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı:15: 73-106
  • Yardımcıoğlu, M.ve Büyükşalvarcı, A. (2007). “Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 36, (Ekim) :173-178
  • Yeşilyaprak, Binnur (1996),Yaşam Odaklı meslek Eğitimi Yaklaşımı Açısından Mesleki Rehberliğin Yeri ve İşlevi. 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılandırılması Sempozyumu, Çankırı.
  • Korukoğlu A.(1998).İşletmelerde Muhasebe Eğitimi Ve Üniversitelerle İşbirliği; D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi Cilt:13, Sayı:II:13-24
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Özgün Bilimsel Makaleler
Yazarlar

Gönül İpek Alkan

Yayımlanma Tarihi 16 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İpek Alkan, G. (2018). Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools. Journal of Business in The Digital Age, 1(1), 33-37.
AMA İpek Alkan G. Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools. JOBDA. Temmuz 2018;1(1):33-37.
Chicago İpek Alkan, Gönül. “Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools”. Journal of Business in The Digital Age 1, sy. 1 (Temmuz 2018): 33-37.
EndNote İpek Alkan G (01 Temmuz 2018) Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools. Journal of Business in The Digital Age 1 1 33–37.
IEEE G. İpek Alkan, “Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools”, JOBDA, c. 1, sy. 1, ss. 33–37, 2018.
ISNAD İpek Alkan, Gönül. “Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools”. Journal of Business in The Digital Age 1/1 (Temmuz 2018), 33-37.
JAMA İpek Alkan G. Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools. JOBDA. 2018;1:33–37.
MLA İpek Alkan, Gönül. “Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools”. Journal of Business in The Digital Age, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 33-37.
Vancouver İpek Alkan G. Employment Oriented Accounting Education in Vocational Schools. JOBDA. 2018;1(1):33-7.

                                                                Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.