Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STRATEJİK PLANLAMADA TEMEL DEĞERLERİN ANALİZİ

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 55 - 74, 30.10.2023

Öz

Stratejik planlamayla şirketlerin uzun vadedeki amaç ve hedeflerine ulaşmak için temel değerleri belirlenmekte ve şirketlerin
neyi nasıl yapacaklarına dair çabaları açıklanmaktadır. Şirketleri geleceğe taşıyan stratejilerin belirlenmesinde değerler
önemli noktadadır. Şirketin belirlediği değerler müşteriler, çalışanlar ve diğer paydaşlar açısından tercih edilebilirliklerine
yön vermektedir. Temel değerlerler şirketlerin aldıkları kararlara, yapılan seçimlere ve stratejilere rehberlik etmekte kimlik,
yönetim felsefesi ve çalışan motivasyonuna katkı sağlamaktadır. Nitel olarak tasarlanan çalışmada 2023 yılı Brand Finance
Turkey-100’de marka değerleri açıklanan şirketlerden ilk 15 tanesinin stratejik planlamaları kapsamında yer alan değerlerinin
anlaşılması amacıyla değerleri çözümlenmiştir. Şirketlerin değerleri tematik olarak kategorileştirilmiştir. Şirketlerin
değerleriyle ilgili yaptıkları bildirimlerinde en fazla değindikleri temaların “müşteri odaklılık”, “yenilikçilik” “takım
çalışması” olduğu görülmektedir. Her bir şirketin bir kez yer verdiği değerler arasında da “paylaşımcılık”, “erdemli olma”
ve “dayanışma” gibi temalar bulunmaktadır. Bu çalışma ile marka değeri yüksek olan şirketlerin hangi değerleri göz önüne
aldıklarının belirlenmesi ve sıklıklarının anlaşılması açısından alanla ilgilenen araştırmacılara, stratejistlere, çalışan ve
yöneticilere katkı sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Avolio, B. J., Bass, B. M., & Jung, D. I. (1999). Re‐examining the components of transformational and transactional leadership using the Multifactor Leadership. Journal of occupational and organizational psychology, 72(4), 441-462.
  • Bass, B. M. (1990). From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision. Organizational dynamics, 18(3), 19-31.
  • Bass, B. M., & Avolio, B.J. (1996). Manual for the multifactor leadership questionnaire. Palo Alto, CA: Mind Garden.
  • Buchanan, D., & Huczynski, A. (2004). Images of influence: 12 angry men and thirteen days. Journal of Management Inquiry, 13(4), 312-323.
  • Bumpus, M. A. (2005). Using motion pictures to teach management: Refocusing the camera lens through the infusion approach to diversity. Journal of Management Education, 29(6), 792-815. Burns, J. M. (1978). Leadership. Harper & Row.
  • Dunphy, S. (2009). Management Goes to the Movies. In Proceedings of the ASBBS Annual Conference: Las Vegas (Vol. 16, No. 1).
  • Elmas Atay, S. (2022). From decent work to well-beıng: a fılm analysıs of “sorry we mıssed you”. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 18(2), 525-537.
  • Erkuş, A., Tabak, A., & Çoşkun, E. (2007). Liderlik 7'nci Sanattan Öğrenilebilir mi. Epik Filmlerden Liderlik Analizleri, 15, 25-27.
  • Hansen, P. H., & Magnussen, A. (2018). Making sense of business and community in Hollywood films, 1928–2016. Business History Review, 92(2), 307-337.
  • Lindebaum, D., & Courpasson, D. (2019). Becoming the next Charlie Parker: Rewriting the role of passions in bureaucracies with Whiplash.
  • Sarros, J. C., & Santora, J. C. (2001). The transformational‐transactional leadership model in practice. Leadership & organization development journal, 22(8), 383-394.
  • Orhan, K. (2010). “Modern Zamanlar “Filmi ve Dönemsel Bir Çalışma İlişkileri Yorumlaması. Çalışma ve Toplum, 1(24), 133-152.
  • Özdemir, S., & Ardıç K. (2020). Tersine mentorluk üzerine bir değerlendirme: The Intern (Stajyer) filmi örneği. İş ve İnsan Dergisi, 7(1), 137-146.
  • Özveren, C. G. (2021). A Document Analysis In Terms Of Leadership Theories: Analysis of Last Castle Movie. İş'te Davranış Dergisi, 6(2), 65-75. Popper, M., Mayseless, O., & Castelnovo, O. (2000). Transformational leadership and attachment. The Leadership Quarterly, 11(2), 267-289.
  • Üstündağ, A. (2021). Gelişimsel bakış açısıyla “wonder” filminin analizi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 615-631.
  • Yalçınkaya, A., Filmlerle Yönetsel ve Örgütsel Analiz, Erişim adresi: https://www.ilem.org.tr/ders/filmlerleyonetsel-ve-orgutsel-analiz Son erişim tarihi (Ağustos 2023).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans ve Yatırım (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hale Nur Güler

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güler, H. N. (2023). STRATEJİK PLANLAMADA TEMEL DEĞERLERİN ANALİZİ. Kamu Ekonomisi Ve Kamu Mali Yönetimi Dergisi, 3(2), 55-74.