Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Strateji Uygulamalarına Etki Eden Faktörler ve Bu Faktörlerin Performans Üzerine Etkisi: Türkiye’deki Ticari Bankalar Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 33, 103 - 113, 29.12.2017
https://doi.org/10.18493/kmusekad.400216

Öz

Strateji ve stratejik yönetim günümüzün hızla değişen küresel ekonomisi ve iş ortamında işletmelerin yaşamaları ve bu yaşamlarını sürdürülebilir kılmalarını sağlayan önemli bir yönetim aracıdır. Çevrede meydana gelen bu hızlı değişimlere entegre olabilmek işletmelerden yüksek düzeyde üretkenlik hızı ve esneklik talep etmektedir. Bu talepleri karşılayabilmek adına işletmeler gerek örgüt yapılarını gerekse iş yapma biçimlerini stratejik olarak değiştirmelidirler. Yapılan son araştırmalar da bu sonucu destekler biçimde rekabetçi pazarlarda etkin bir strateji uygulamanın başarılı işletmeleri başarısız olanlardan ayıracak en önemli faktör olduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırmanın temel amacı Türkiye’deki bankalarda strateji uygulamasına etki eden temel faktörleri analiz etmektir. Özellikle iletişim sistemleri, örgüt kültürü, örgüt yapısı ve liderlik tarzının bankalarda strateji uygulamasını etkileyip etkilemediğini ve etkiliyorsa bunun göreceli önemini ortaya koymaktır. Bu amaçla 28 bankanın üst-orta ve alt kademe yöneticileriyle 167 anket yapılmış, sonuçlar analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. 

Kaynakça

  • Ahmadi, A. A. Salamzadeh, Y. Daraei, M. ve Akbari, J. (2012) “Relationship between Organizational Culture and Strategy Implementation: Typologies and Dimensions” Global Business and Management Research: An International Journal, 4 (3): 280-286
  • Alashloo, R. F. Castka, P. ve Sharp, J.M. (2005) “Towards understanding the impeders of strategy implementation in higher education (HE)” Quality Assurance in Education; 13 (2): 52-67.
  • Alexander, L. (1985) “Successfully Implementing Strategic Decision” Long Range Planning, 18 (3): 91-97.
  • Beer, M. ve Eisenstat, R. (2000) “The Silent Killers of Strategy Implementation and Learning” Sloan Management Review, 41 (4): 29-40. Bhimani, A. ve Langfield-S, K. (2007) “Structure, Formality and the Importance of Financial and Non-financial Information in Strategy Development and Implementation” Management Accounting Research, 18(1): 3- 31.
  • Boomer, G. (2007) IT Strategies and Tactics, Accounting Today, August 20.
  • Brenes, E. Mena, M. ve Molina, G. (2008) “Key success factors for strategy implementation in Latin America” Journal of Business Research, 61: 595.
  • Cobbold, I. ve Lawrie, G. (2002) The development of the Balanced Scorecard as a strategic management tool, 2GC Active Management.
  • Cater, T. ve Pucko, D. (2010) “Factors of Effective Strategy Implementation: Empirical Evidence from Slovenian Business Practice” Journalfor East European Management Studies, 15(3): 207-236.
  • Chandler, A.D. (1962) “Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise” Cambridge, MA: MIT Press.
  • Çalık, M. Altunışık, R. ve Sütütemiz, N. (2013) “Bütünleşik pazarlama iletişimi, marka performansı ve pazar performansı ilişkisinin incelenmesi” Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19): 138-161.
  • David, F. R. (2007) Strategic Management: Concepts and Cases,NY: Prentice Hall.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M.Atilla Arıcıoğlu

Şükran Gökçe Bu kişi benim

Mehmet Nuri Salur

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Arıcıoğlu, M., Gökçe, Ş., & Salur, M. N. (2017). Strateji Uygulamalarına Etki Eden Faktörler ve Bu Faktörlerin Performans Üzerine Etkisi: Türkiye’deki Ticari Bankalar Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19(33), 103-113. https://doi.org/10.18493/kmusekad.400216

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305