Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF INTERNSHIP ON THE VOCATIONAL EXPECTATIONS AND THE VIEWPOINTS ABOUT THE DEPARTMENT AND THE PROFESSION OF THE ACCOUNTING AND TAX DEPARTMENT STUDENTS: THE CASE OF KSU, BEU AND ADYU

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 93 - 110, 28.12.2019

Öz

The aim of this study is to determine the effect of internship on the vocational expectations and the viewpoints about the department and the profession of the accounting and tax department students. In the study, survey was applied to a total of 415 students studying at the department of accounting and taxation in different vocational higher education institutions affiliated with Kahramanmaraş Sütçü İmam University, Bitlis Eren University and Adıyaman University. The data obtained from the survey were analyzed using SPSS 25.0 statistical software. The findings of the study demonstrate that internship has a low significant effect on students’ views on the department and occupational expectations. 

Kaynakça

  • AIA ve AAA, (American Institute of Accountants and American Accounting Association, Committee on Accounting Personnel and Committee on Faculty Residency and Internship Programs) 1955. Statement of standards and responsibilities under public accounting internship programs. The Accounting Review 30 (2): 206-210.
  • AECC, (Accounting Education Change Commission) 1990, Position statement number one: Objectives of education for accountants. http://www2.aaahq.org/aecc/pdf/position/pos1.pdf (Erişim:11.08.2017)
  • Akın, O, Onat, O.K., (2015), Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler: Demografik Farklılıklar Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 8(15), ss. 297-312
  • Altınay A.T., 2016, Muhasebe Eğitiminin Geleceğine Stratejik Bir Bakış, İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi Cilt: 5, Sayı: 7, ss. 2144-2150
  • Atmaca, M., Çoşgun, N., (2014), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), ss. 167-184
  • Beard, D.F., (1998). The status of internship / cooperative education experiences in accounting education. Journal of Accounting Education, Vol.16, 3/4, ss. 507-516.
  • Beck J.E. ve Halim H., (2008) “Undergraduate Internships in Accounting: What and How do Singapore Interns Learn from Experience?” Accounting Education: an international journal Vol. 17, No. 2, ss. 151–172
  • Chan, D. W. (2003). Hardiness and its role in the stres-burnout relationship among prospective Chinese teachers in Hong Kong. Teaching and Teacher Education, (19(, pp.280-285.
  • Coco, M. (2000) Internships: A Try Before You Buy Arrangement,S.A.M. Advanced Management Journal, 65(2), pp. 41–45
  • Çakır, N., Canbaz, S., Gümüş, S., (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimindeki Algı ve Beklentilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Uzunköprü MYO Örneği, Uluslarası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi 2 (1).
  • Çetin, Ş. (2005). Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (2), ss. 153-169.
  • Dabate C.P., Youndt M.A. ve Wenzel K.E., (2009) “Making the Most of an Internship: An Empirical Study of Internship Satisfaction” Academy of Management Learning & Education, 2009, Vol. 8, No. 4, ss. 527–539
  • Deppe, S.S., Clark, S., (1991), Emerging Competencies for ThePractice of Accounting, Journal of Accounting Education, Vol. 9., s.260 Dinç, E., (2008). Meslek seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksekokulu – Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16(2), 90-106.
  • Demir, B., (2015), Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), 4(3), Makale No: 10, ISSN: 2146-9199, s.77
  • Gökçen, G. (2007). Genel Muhasebe- İlkeler ve Tekdüzen Hesap Planı ve Uygulamaları, 1.Basım, Beta Basım, İstanbul,
  • Göktürk, İ.E., Aktaş, M.A., Göktürk, Ü., (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde;Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Electronic Journal of Vocational Colleges,UMYOS Özel Sayı.
  • Hatunoğlu, Z., (2006), “Muhasebe Öğretim Elemanlarının Bilgi Teknolojisinden Yararlanma Oranlarının Tespitine İlişkin Bir Araştırma”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 15, Sayı 1, ss.171-188.
  • Hatunoğlu Z. ve Kıllı M., 2014, “Hastane İşletmelerinin İstihdam Ettikleri Muhasebe Elemanlarında Aradıkları Nitelikler ve Muhasebe Eğitiminden Beklentileri: Kahramanmaraş, Gaziantep ve Osmaniye İllerinde Bir Alan Çalışması” Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, s. 228-241
  • Karaağaçlı, M., (2002). Mesleki Eğitim ve Teknoloji Eğitiminde Özel ÖğretimYöntemleri, Nobel Yayınları
  • Kaya, U. ve Daştan, A. (2004). Türkiye'de Lisans Düzeyinde Verilen Muhasebe Eğitiminin Öğrenci-Öğretici ve Uygulayıcılar Açısından Değerlendirilmesi XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 19-23 Mayıs 2004.
  • Karacan S. ve Karacan E., 2004, Meslek Yüksekokullarında (MYO) Yapılan Staj Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma: Kalite ve Verimlilik İçin İş Yerleri – MYO İşbirliğinin Gereği, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (8) 2004 / 2: 168-184
  • Kaya, A., 2014. Meslek Yüksekokulunda öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitim Öğretim ve Geleceğe Yönelik Düşünceleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Ondokuz Mayis University Journal of Faculty of Education), 2 (33), 349-356
  • KAYA, Y., 2019. Lisans Düzeyinde Verilen Muhasebe Eğitiminin Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartlarını Karşılama Düzeyine Yönelik Bir Araştırma. World of Accounting Science, 21(2), ss. 482-507
  • Muhamad, R., Yahya, Y., Shahimi, S., Mahzan, N., 2009, Undergraduate Internship Attachment in Accounting: The Interns Perspective, International Education Studies Vol.2, No.4.
  • Shao Jun., (2002). Professor of Statistics, University of Wisconsin Madison. Verified email at Journal of the American Statistical Association 97 (457), pp.,193-200,
  • Tektaş N., Yayla A., Sarıkaş A., Polat Z., Tektaş M., Ceviz N.Ö., (2016), Ön Lisans Öğrencilerinin Staj Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Marmara Üniversitesi Örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Aralık 2016 Cilt:5 Özel Sayı Makale No: 36 ss.310-318
  • Thompson, J.H., (2011) “A Comparatıve Empirical Analysis of Characteristics Associated with Accounting Internships” International Journal of Business, Humanities and Technology Vol. 1 No.1; July 2011 ss:54-68
  • YÖK, “Meslekî ve Teknik Eğitim Bölgesi İçindeki Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İşyerlerindeki Eğitim, Uygulama ve Stajlarına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik”
  • Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 9 (1), 117-118
  • Zaif, F.ve Karapınar, A. (2002). Muhasebe Eğitiminde Değişim İhtiyacı, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4(3), 111-134. IAESB, www.ifac.org.

MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 93 - 110, 28.12.2019

Öz

Bu çalışma, Muhasebe ve Vergi Bölümünde okuyan öğrencilerin bölüm ve mesleğe ilişkin bakış açılarına, mesleki beklentilerine olan stajın etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma; Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Bitlis Eren Üniversitesi ve Adıyaman Üniversitesi meslek yüksekokullarında Muhasebe ve Vergi Bölümünde eğitim alan 415 öğrenciye uygulanmıştır. Anket yöntemi ile elde edilen verilerin analizi SPSS 25.0 paket programı ile yapılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında stajın, öğrencilerin bölüm ve mesleğe bakış açısında ve mesleki beklentileri üzerinde anlamlı düşük bir etkisinin olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • AIA ve AAA, (American Institute of Accountants and American Accounting Association, Committee on Accounting Personnel and Committee on Faculty Residency and Internship Programs) 1955. Statement of standards and responsibilities under public accounting internship programs. The Accounting Review 30 (2): 206-210.
  • AECC, (Accounting Education Change Commission) 1990, Position statement number one: Objectives of education for accountants. http://www2.aaahq.org/aecc/pdf/position/pos1.pdf (Erişim:11.08.2017)
  • Akın, O, Onat, O.K., (2015), Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler: Demografik Farklılıklar Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 8(15), ss. 297-312
  • Altınay A.T., 2016, Muhasebe Eğitiminin Geleceğine Stratejik Bir Bakış, İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi Cilt: 5, Sayı: 7, ss. 2144-2150
  • Atmaca, M., Çoşgun, N., (2014), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), ss. 167-184
  • Beard, D.F., (1998). The status of internship / cooperative education experiences in accounting education. Journal of Accounting Education, Vol.16, 3/4, ss. 507-516.
  • Beck J.E. ve Halim H., (2008) “Undergraduate Internships in Accounting: What and How do Singapore Interns Learn from Experience?” Accounting Education: an international journal Vol. 17, No. 2, ss. 151–172
  • Chan, D. W. (2003). Hardiness and its role in the stres-burnout relationship among prospective Chinese teachers in Hong Kong. Teaching and Teacher Education, (19(, pp.280-285.
  • Coco, M. (2000) Internships: A Try Before You Buy Arrangement,S.A.M. Advanced Management Journal, 65(2), pp. 41–45
  • Çakır, N., Canbaz, S., Gümüş, S., (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimindeki Algı ve Beklentilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Uzunköprü MYO Örneği, Uluslarası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi 2 (1).
  • Çetin, Ş. (2005). Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (2), ss. 153-169.
  • Dabate C.P., Youndt M.A. ve Wenzel K.E., (2009) “Making the Most of an Internship: An Empirical Study of Internship Satisfaction” Academy of Management Learning & Education, 2009, Vol. 8, No. 4, ss. 527–539
  • Deppe, S.S., Clark, S., (1991), Emerging Competencies for ThePractice of Accounting, Journal of Accounting Education, Vol. 9., s.260 Dinç, E., (2008). Meslek seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksekokulu – Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16(2), 90-106.
  • Demir, B., (2015), Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), 4(3), Makale No: 10, ISSN: 2146-9199, s.77
  • Gökçen, G. (2007). Genel Muhasebe- İlkeler ve Tekdüzen Hesap Planı ve Uygulamaları, 1.Basım, Beta Basım, İstanbul,
  • Göktürk, İ.E., Aktaş, M.A., Göktürk, Ü., (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde;Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Electronic Journal of Vocational Colleges,UMYOS Özel Sayı.
  • Hatunoğlu, Z., (2006), “Muhasebe Öğretim Elemanlarının Bilgi Teknolojisinden Yararlanma Oranlarının Tespitine İlişkin Bir Araştırma”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 15, Sayı 1, ss.171-188.
  • Hatunoğlu Z. ve Kıllı M., 2014, “Hastane İşletmelerinin İstihdam Ettikleri Muhasebe Elemanlarında Aradıkları Nitelikler ve Muhasebe Eğitiminden Beklentileri: Kahramanmaraş, Gaziantep ve Osmaniye İllerinde Bir Alan Çalışması” Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, s. 228-241
  • Karaağaçlı, M., (2002). Mesleki Eğitim ve Teknoloji Eğitiminde Özel ÖğretimYöntemleri, Nobel Yayınları
  • Kaya, U. ve Daştan, A. (2004). Türkiye'de Lisans Düzeyinde Verilen Muhasebe Eğitiminin Öğrenci-Öğretici ve Uygulayıcılar Açısından Değerlendirilmesi XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 19-23 Mayıs 2004.
  • Karacan S. ve Karacan E., 2004, Meslek Yüksekokullarında (MYO) Yapılan Staj Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma: Kalite ve Verimlilik İçin İş Yerleri – MYO İşbirliğinin Gereği, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (8) 2004 / 2: 168-184
  • Kaya, A., 2014. Meslek Yüksekokulunda öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitim Öğretim ve Geleceğe Yönelik Düşünceleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Ondokuz Mayis University Journal of Faculty of Education), 2 (33), 349-356
  • KAYA, Y., 2019. Lisans Düzeyinde Verilen Muhasebe Eğitiminin Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartlarını Karşılama Düzeyine Yönelik Bir Araştırma. World of Accounting Science, 21(2), ss. 482-507
  • Muhamad, R., Yahya, Y., Shahimi, S., Mahzan, N., 2009, Undergraduate Internship Attachment in Accounting: The Interns Perspective, International Education Studies Vol.2, No.4.
  • Shao Jun., (2002). Professor of Statistics, University of Wisconsin Madison. Verified email at Journal of the American Statistical Association 97 (457), pp.,193-200,
  • Tektaş N., Yayla A., Sarıkaş A., Polat Z., Tektaş M., Ceviz N.Ö., (2016), Ön Lisans Öğrencilerinin Staj Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Marmara Üniversitesi Örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Aralık 2016 Cilt:5 Özel Sayı Makale No: 36 ss.310-318
  • Thompson, J.H., (2011) “A Comparatıve Empirical Analysis of Characteristics Associated with Accounting Internships” International Journal of Business, Humanities and Technology Vol. 1 No.1; July 2011 ss:54-68
  • YÖK, “Meslekî ve Teknik Eğitim Bölgesi İçindeki Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İşyerlerindeki Eğitim, Uygulama ve Stajlarına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik”
  • Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 9 (1), 117-118
  • Zaif, F.ve Karapınar, A. (2002). Muhasebe Eğitiminde Değişim İhtiyacı, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4(3), 111-134. IAESB, www.ifac.org.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurettin Koca 0000-0002-3309-9428

Nazan Güngör Karyağdı 0000-0003-3938-4147

Yusuf Akpınar 0000-0003-1613-265X

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koca, N., Güngör Karyağdı, N., & Akpınar, Y. (2019). MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 93-110.
AMA Koca N, Güngör Karyağdı N, Akpınar Y. MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2019;9(2):93-110.
Chicago Koca, Nurettin, Nazan Güngör Karyağdı, ve Yusuf Akpınar. “MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9, sy. 2 (Aralık 2019): 93-110.
EndNote Koca N, Güngör Karyağdı N, Akpınar Y (01 Aralık 2019) MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 2 93–110.
IEEE N. Koca, N. Güngör Karyağdı, ve Y. Akpınar, “MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, ss. 93–110, 2019.
ISNAD Koca, Nurettin vd. “MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9/2 (Aralık 2019), 93-110.
JAMA Koca N, Güngör Karyağdı N, Akpınar Y. MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;9:93–110.
MLA Koca, Nurettin vd. “MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, 2019, ss. 93-110.
Vancouver Koca N, Güngör Karyağdı N, Akpınar Y. MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN, BÖLÜME VE MESLEĞE İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE MESLEKİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNDEKİ STAJIN ETKİSİ: KSÜ, BEÜ VE ADYÜ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;9(2):93-110.