Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE BAĞLI OLARAK LOJİSTİK FİRMALARDA ÇALIŞANLARIN “İŞGÖREN-ÜST İLETİŞİM” ALGILARINDA BİR FARKLILIK OLUŞUR MU? BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 3, 1965 - 1995, 31.12.2021
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1009754

Öz

Ülkemiz ekonomisine katkısı her geçen gün artan, gelişen ve globalleşen lojistik firmalar; nakliye, depolama, gümrükleme, ambalajlama ve dağıtım faaliyetlerini yürütürler. Firmaların bu faaliyetlerini gerçekleştirmesi, kaliteli ve verimli bir hizmet sunması için çalışanlar arasında iyi bir koordinasyon ve bilgi akışı olmalıdır. Firmalar, departmanları ve çalışanları arasındaki bu koordinasyon ve bilgi akışını örgütsel iletişim aracılığıyla gerçekleştirirler. Örgütsel iletişim; firmanın işleyişini sağlayan, amaçlarını gerçekleştiren ve firmanın iç ve dış çevre ile bilgi alışverişini sağlayan bir süreçtir. Bilginin, teknolojinin ve çevrenin hızla değiştiği, rekabetin arttığı günümüz koşullarında örgütsel iletişim kilit role sahiptir. Lojistik firmalarda örgütsel iletişim, firma çalışanlarının kişisel özellikleri, tutumu ve düşünceleri tarafından doğrudan etkilenmektedir. Bu etkinin farkında olan lojistik firmalar, çalışanlarını titizlikle seçmekte ve örgütsel iletişim algılarını yükseltmek için çabalamaktadır.
Çalışmanın amacı, lojistik firma çalışanlarının demografik özelliklerinin işgören-üst iletişim algılarında anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığının araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul’da lojistik alanında faaliyetlerini sürdüren firmalarda çalışan işgörenler üzerinde anket tekniği kullanılarak yapılmıştır. İşgörenlerden elde edilen veriler SPSS programı ile değerlendirilmiş ve ANOVA analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda lojistik firma çalışanlarının yaş, medeni durum, eğitim seviyesi, yöneticilik düzeyi, çalışma süresi, mesleğe ilgisi, mesleki beklentisi, çalışma temposu ve çalışılan departmanın işgören-üst iletişim algılarında anlamlı farklılıklar oluşturduğu gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Akkoyun, B., ve Kalkın, G. (2015). Çalışanların demografik özellikleri ile örgütlerine duydukları güven arasındaki ilişkiyi belirlemek üzerine bir araştırma. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 6(2), 104-119. Aliyeva, S. (2005). Kurum içi iletişim: ölçülmesi ve çalışanların iş tatmini üzerindeki etkisi. [Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi]. Research Direct. http://hdl.handle.net/11424/8194
  • Bakan, İ., ve Büyükbeşe, T. (2004). Örgütsel iletişim ile iş tatmini unsurları arasındaki ilişkiler: akademik örgütler için bir alan araştırması. Akdeniz İİBF. Dergisi (7), 1- 30.
  • Bakar, H.A. ve Connaughton, S.L. (2009). Relationships between supervisory communication and commitment to workgroup: a multilevel analysis approach. International Journal of Strategic Communication, (4), 1–19. https://doi.org/10.1080/15531180903415939
  • Bakker, B.A. ve Schaufeli, W.B. (2007). Burnout contagion processes among teachers. Journal of Applied Social Psychology, 30(11), 2289-2308. https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.2000.tb02437.x
  • Bartoo, H. ve Sıas, P.M. (2004) When enough is too much: communication apprehension and employee information experiences. Communication Quarterly, 52(1), 15-26. https://doi.org/10.1080/01463370409370175
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Bakan 0000-0001-8644-8778

Burcu Erşahan 0000-0003-2546-0567

Bilal Doğan 0000-0001-6556-8316

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bakan, İ., Erşahan, B., & Doğan, B. (2021). DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE BAĞLI OLARAK LOJİSTİK FİRMALARDA ÇALIŞANLARIN “İŞGÖREN-ÜST İLETİŞİM” ALGILARINDA BİR FARKLILIK OLUŞUR MU? BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(3), 1965-1995. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1009754

.